خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سازمان انرژی اتمی به سخنان اخیر فریدون عباسی

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخی به اظهارات اخیر فریدون عباسی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا در متن این پاسخ می‌خوانیم: شما خود را مظهر اعطاء و سلب حق کرده‌اید و گفته‌اید که نان به نرخ روزخورها حق انتقاد از برجام را ندارند. به راحتی اتهام می‌زنید و به خود حق می‌دهید که مصدر سلب و اعطاء حق دیگران باشید. شما یکی از بزرگترین دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان که به حسن اخلاق اشتهار دارد و مایه افتخار کشور می‌باشد، را به خوردن نان به نرخ روز، حزب باد، دروغگویی به نمایندگان مجلس و مردم متهم کرده‌اید و گفته اید که:

” باید مراقب اینها باشیم. نباید اجازه بدهیم این افراد رنگ عوض کنندو الان مواضع ضد آمریکایی بگیرند. اینها خودشان به آغوش آمریکا رفتند و این مسائل را پذیرفتند. صلاحیت ندارند بیایند و در شرایط فعلی از برجام انتقاد کنند. اینها مدافع برجام بودند و باید از صحنه سیاسی کشور حذف شوند. ”

ما در پاسخ به این مطالب ناروا سخنان خودتان را به خودتان برمی گردانیم تا وجدان‌تان و البته وجدان عمومی و مردم خود قضاوت کنند. هرچند که وجدان عمومی همین چند ماه پیش در بحبوحه انتخابات مجلس پاسخ شما را داد. چرا بدون دلیل و مستند اتهام مخالفت با برجام به ایشان می زنید تا بتوانید اتهام حزب بادی و نان به نرخ روز خوردن را وارد کنید؟ این اتهامات چیزی جز مغشوش گفتن ناشی از تب سیاسی نیست.

پاسخ به این مطالب بی اساس، اگر منافع ملی و توجه به ارزش های اخلاقی مانع نباشد، بسیار کوتاه و گویاست. اما افسوس که باید با زبان و دهان بسته سخن گفت. شما بی دلیل ایشان را متهم به مخالفت با برجام می‌ کنید و بعد هم حکم صادر می کنید که ایشان حق مخالفت با برجام را ندارد. کدام اظهار و استدلال ایشان را در مخالفت با برجام دیدید که چنین حکم ناروایی صادر می کنید؟ ایشان که همچنان عمیقاً معتقد است که در بعد فنی هیچکدام از حقوق و برنامه های هسته ای کشور صدمه ای ندیده است بلکه راه برای توسعه این صنعت باز شده است. بسیاری از ادعای فنی مورد اشاره شما آنقدر آمیخته به بغض و عداوت است که تفکیک آن را از واقعیت برای خواننده دشوار می کند.

چرا حال که کشور قادر شده است ولو به زعم شما بالاجبار (که صد البته چنین نیست) آب سنگین خود را به بازارهای پیشرفته دنیا بفروشد، آن را خسران مبین می بینید؟ آیا ترجیح می دهید ده ها بلکه صدها تن آب سنگین تولیدی که در حال حاضر مورد نیاز کشور نیست، را در مخازن نگهداری کرده و کشور را از بازارهای ارزشمند این کالای استراتژیک که برای ادامه تولید به آن نیاز دارد، به دلیل عشق به انزوا، محروم نمایید؟!!

این چه استدلالی است که می گویید: ” چه خوب شد که …(مقامات عالیه کشور)، مجلس محترم و شورای عالی امنیت ملی ورود پیدا کرده اند و …اجماعی در کشور بوجود آمد که به دولت اجازه بدهند برود و این کار خبطی را که دنبالش رفته است، اجرا کند.” آیا می دانید با این سخنان مقامات و مراجع عالی کشور را متهم به صدور اجازه انجام کار خبط می کنید؟!!

می گویید: “اینها دچار توهم دانایی هستند…اطلاعات واقعی را کتمان می کنند…شما باید به ما احترام می گذاشتید و اول ما را وارد می کردید…” بعد هم بدون اینکه خود متوجه شوید مردم را متهم به ناآگاهی و نادانی و رای دادن به این گروه می کنید. می خواهید که دولت به جای مذاکره به سمت غنی سازی 56% می رفت. خوب چرا شما که در دوره صدور قطعنامه های تحریمی فرصت غنی سازی 56% داشتید، چنین نکردید؟ چرا اصرار به ادامه تولید ماشین های نسل اول به جای جایگزینی آنها با نسل پیشرفته تر داشتید؟ در خصوص راکتور اراک هم تناقضات فنی و سیاسی آشکاری در اظهاراتتان است.

ما وجدان عمومی را به خواندن دوباره آن و قضاوت در این باره فرا می خوانیم.

حل مشکل مواد اولیه (اورانیوم طبیعی) از نظر شما بسیار ساده است و فرانسه را به عنوان نمونه مطرح می کنید. اما غافل از آن هستید که اگر با جهان در تعامل نباشید و زیر چنبره تحریم گرفتار باشید، نمی توانید مانند فرانسه روی منابع دیگر کشورها حساب باز کنید.

با این وجود اگرچه همواره ریاست محترم سازمان آماده و پذیرای انتقادات و پیشنهادات سازنده بوده اما در نحوه و چگونگی بیان این انتقادات و پیشنهادات توصیه ما به تقوی، ترس از خدا، رعایت اخلاق و انصاف، پرهیز از کینه، بغض، عداوت و حسادت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا