خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می‌شود

در ملاقات سفیر کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی، ضمن مرور مناسبات فی‌مابین اعلام شد که کاردار موقت اسلوونی جهت بازگشایی سفارت این کشور عازم تهران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مرتضی درزی رامندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا با کارل ویکتور اریاوتس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی، در محل آن وزارتخانه ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه اسلوونی در ابتدای این دیدار، با اشاره به فضای به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است تا روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش توسعه دهیم و مهم‌ترین گام در این راستا، بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران است.

وی افزود: همان گونه که قبلاً و در دیدار با جناب آقای ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بودم، اسلوونی تصمیم گرفته است در سال جاری سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند. بر همین اساس و به دنبال اقدامات قانونی و اداری صورت گرفته، به زودی کاردار موقت اسلوونی به منظور انجام تمهیدات لازم جهت بازگشایی سفارت، عازم تهران خواهد شد.

اریاوتس با مثبت ارزیابی کردن روابط دو جانبه، بر ضرورت تقویت ارتباطات و مراودات میان مسئولان دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه اسلوونی در پایان، ابراز امیدواری کرد، در اولین فرصت ممکن و به منظور بازگشایی رسمی سفارت این کشور، به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در لوبلیانا، با تشریح مناسبات خوب دو کشور به ویژه در شرایط مناسب پس از توافق هسته ای و اجرای برجام، از تصمیم دولت اسلوونی مبنی بر بازگشایی سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران استقبال و آن را گامی مهم در جهت تحکیم مناسبات فی‌مابین قلمداد کرد.

وی به اراده سیاسی مقامات جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت روابط با اسلوونی در ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: اتخاذ راهبرد سیاست خارجی دو کشور مبتنی بر توسعه دیپلماسی اقتصادی، به عنوان پایه‌ای محکم برای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری فی مابین بوده؛ همچنانکه هدف اصلی ایران و اسلوونی در توسعه همکاری‌های اقتصادی، دستیابی به بازارهای ثالث و منطقه‌ای است که خوشبختانه ظرفیت های لازم در هر دو کشور وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار، ضمن اطمینان از گسترش همکاری ها در کلیه زمینه های مورد علاقه دو کشور، بازگشایی سفارت اسلوونی در ایران را در این راستا سازنده توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلوونی در تهران بیست و سوم اسفندماه 1391 به سبب «سیاست های ریاضت اقتصادی» این کشور بسته شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا