خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در لایو با مخاطبان انصاف چه گذشت؟

سردبیر و اعضای تحریریه انصاف نیوز روز‌ چهارشنبه در ارتباطی زنده با مخاطبان صحبت کردند.

علی‌اصغر شفیعیان، مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری – تحلیلی انصاف در این گفت‌وگو اعلام کرد که از یکم اردیبهشت، دو سرویس ورزشی و اقتصادی انصاف نیوز کار خود را آغاز می‌کند.

گزارشی از گپ‌وگفت اعضای تحریریه با مخاطبان انصاف را در ادامه می‌خوانید:

مهلا زمانی، عکاس و از اعضای تحریریه درباره‌ی این گفت‌وگوی زنده توضیح داد: این لایو ماهانه‌ی ما است که با مخاطبان‌مان داریم و تلاش کردیم که هر ماه آن را برگزار کنیم. موضوع لایو معمولا گپ و گفت با مخاطبان پیرامون کارمان و شنیدن پیشنهادهایشان درباره‌ی موضوعاتی که می‌توانیم به آن بپردازیم است.

زمانی درباره‌ی علت پخش زنده‌ی این گفت‌وگو از صفحه‌ی دوم انصاف نیوز‌ گفت: یکی از مشکلاتی که داریم و دلیل اینکه داریم با صفحه‌ی دوم انصاف نیوز این لایو را برگزار می‌کنیم این است که صفحه‌ی اصلی ما محدود شده؛ مدتی به کلی از دست رفته بود و الان هم محدود شده است و نمی‌توانیم لایو را با صفحه‌ی اصلی برویم.

وی با اشاره به آغاز به کار دو سرویس جدید در انصاف گفت: در سال جدید که کار را شروع کردیم هر روز جلساتی داریم و این جلسات منجر به توسعه‌ی تیم انصاف و فعالیت‌هایمان را بیشتر کنیم. دو بخشی که از یکم اردیبهشت فعالیت آن آغاز می‌شود یکی سرویس اقتصادی است که در بهمن و اسفند فعالیت آن به دلیل مشکلاتی  متوقف شده بود، در سرویس اقتصادی در گذشته همراهی مخاطبان را داشتیم و امیدوارم در دوره‌ی تازه هم این همراهی را داشته باشیم. و خبر دیگر هم آغاز سرویس ورزشی انصاف است که با یک تیم پر انرژی و خوب راه می‌افتد و فکر می‌کنم این بخش هم می‌تواند مشارکت مخاطبان را داشته باشد، به جهت اینکه ورزش حیطه‌ای است که برای همه جذابیت دارد و مخاطبان دوستش دارند. برای خودمان هم خیلی هیجان‌انگیز است که این بخش به انصاف اضافه می‌شود.

علی‌اصغر شفیعیان، مدیرمسئول درباره‌ی دلیل محدود شدن صفحه‌ی اصلی انصاف نیوز در اینستاگرام گفت: ما هر از گاهی عکس و خبرهایی درباره‌ی سردار سلیمانی کار کردیم که اینستاگرام محدودمان کرده است. اما نکته‌ی جالب این است که برادران «انقلابی/اصولگرا/ارزشی» بسبار حواس‌شان هست که در صفحات‌شان عکسی از سردار سلیمانی منتشر نکنند. به صفحات اصلی رسانه‌هایشان نگاه کنید که بعضی‌هایش چند صدهزار و بعضی بالای میلیون نفر دنبال‌کننده دارند یک عکس از سردار سلیمانی منتشر نمی‌کنند. خیلی جالب هستند این مدعیان «انقلابی» بودن!

شفیعیان در ادامه درباره‌ی آغاز به کار سرویس اقتصادی گفت: بخش ورزشی برای بخش زیادی از مردم جذاب است اما مسائل اقتصادی بسیار مهم است و ما سال گذشته این بخش را چند ماهی به خوبی راه انداختیم، با مشکلاتی مواجه شدیم اما سعی ‌می‌کنیم این بخش را دوباره از یکم اردیبهشت با یک نیروی بسیار خوب که به تیم انصاف اضافه شده‌اند دوباره و با قوت بسیار بیشتری پیگیری کنیم. تاثیر اقتصاد بر زندگی مردم بسیار بالاست. مخاطبان ما را چه برای انتخاب سوژه و چه با ارسال یادداشت راهنمایی کنند.

سردبیر انصاف نیوز درباره‌ی سرویس ورزشی نیز گفت: یکی از چالش‌هایمان این بود که رنگ صفحه انصاف از قبل آبی بوده و هیچ نیتی هم نداشتیم و ربطی به اینکه طرفدار استقلال هستیم یا نه ندارد. امروز داشتیم فکر می‌کردیم که باید رنگ بالای صفحه را باید عوض کنیم یا نه. اما رنگ اصلی بالای صفحه را نمی‌شود عوض کرد و می‌توانیم با استفاده از رنگ‌های دیگر در سایر بخش‌ها این رنگ را برای بخش ورزشی غیرمعنادار کنیم زیرا ما در بخش خبر قرار نیست درگیری استقلالی و پرسپولیسی داشته باشیم. جالب است بدانید که تیم سه‌نفره‌ای که قرار است بخش ورزشی را بگردانند دو نفر پرسپولیسی و‌ یکی استقلالی است؛ من سعی می‌کنم تا موازنه را برقرار کنم که پرسپولیسی‌ها نتوانند این بخش را خیلی پرسپولیسی کنند و تعادل را برقرار می‌کنیم!

این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در پاسخ به یکی از مخاطبان که درباره‌ی ماجرای سفر ترکیه خانواده‌ی رئیس مجلس پرسیده بود، گفت: امروز که این موضوع سفر ترکیه و خرید سیسمونی داغ شد به بچه‌ها می‌گفتم که این شبیه همان ریش‌تراش در ماجرای کوی دانشگاه است. یک چیز خیلی خیلی کوچک است. اگر قرار است کسی شجاعتی به خرج دهد و وارد موضوع آن آقا بشود باید به موضوعات جدی‌تری بپردازد وگرنه در چنین موضوعی اصلا اختلاف نظر پیش می‌آید که آیا این حوزه‌ی خصوصی است یا نه؟! به هر حال چیز خیلی کوچک و بی ارزشی است و موضوعات خیلی مهم‌تری وجود دارد.

مدیرمسئول انصاف نیوز با بیان اینکه «همیشه چالش داشته و داریم»، گفت: خبرهای خوب و بد دیگری هم داریم که خبرهای بد فعلا بماند، شاید چند وقت دیگر خبر بدی هم داشته باشیم؛ البته خبر بدی نیست و ما سعی می‌کنیم که خبر بدی نباشد و بتوانیم به خوبی کار را ادامه دهیم.

فرشته جعفریان، ادمین صفحه‌ی اینستاگرام انصاف نیوز و از اعضای تحریریه گفت: ما همه‌ی دایرکت‌ها و نظرات مثبت و منفی مخاطبان و یا  انتقادهایی که مطرح می‌کنند و بعضی از آن هم با زبان گزنده است و همینطور لطف‌هایی که داشته‌اند را می‌خوانیم و خوشحال می‌شویم اگر بیشتر نظرات مردم را بدانیم که دوست دارند چه نوع خبرهایی در صفحه‌ی انصاف کار شود و عملکرد کلی این صفحه به چه شکلی باشد. مخاطبان به ما بگویند که آیا از شکل فعلی راضی هستند و یا اینکه می‌خواهند چه بخش‌هایی بیشتر یا کمتر شود. هر فیدبکی که از عملکرد ما بدهند یرایمان بسیار کمک‌کننده است و خوشحال می‌شویم اگر مخاطبان اینها را مطرح کنند.

جعفریان درباره‌ی کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان گفت: بعضی از کامنت‌ها را نمی‌توانم مطرح کنم، یک فرهنگی در جامعه‌ی ما هست که خودم البته قبول ندارم بعضی کلمه‌ها و جمله‌های نامناسب را به خانم‌ها نمی‌گویند و به آقایان می‌گویند؛ بعضی مخاطبان صفحه‌ی ما به طور پیش‌فرض فکر می‌کنند ادمین پیج که اینها را می‌خواند یک آقاست، شاید اگر اطلاع داشته باشند که همه‌ی آن بد و بیراه‌ها را خانم‌ها دارند می‌خوانند احتمالاً این بخش از مخاطبان که از این جمله‌ها استفاده می‌کنند کمی شرمگین شوند.

این عضو تحریریه انصاف در ادامه افزود: بعضی از کامنت‌ها هم در چارچوب مخالفت در دیدگاه و عقیده است؛ مثلا ما راجع به یک نفر انتقادی می‌کنیم که به آن شخص احساس بهتری دارند یا دوست ندارند آن انتقاد را بشنوند یا برعکس؛ این اختلاف نظرها وجود دارد. بعضی کامنت‌ها هم اتهامات علیه انصاف است که شما فلان و بهمان هستید که توضیحی نمی‌توان به آنها داد. ولی تلاشمان این بوده که چیزی که دغدغه‌ی مردم در سطح جامعه است را بازتاب دهیم و سلیقه‌ی شخصی‌مان را خیلی در پست‌ها و استوری‌ها بروز ندهیم؛ امیدوارم که توانسته باشیم.

سردبیر انصاف نیوز در پایان این گفت‌وگو خطاب به مخاطبان گفت: لطفا نقدمان کنید، ما از نقدهای شما همیشه بسیار استفاده می‌کنیم و سعی کردیم که به نظرات شما بپردازیم. با تقویت تیم انصاف فرصت بیشتری خواهیم داشت تا سوژه‌های پیشنهادشده از طرف مخاطبان را نیز پیگیری کنیم. گاهی این سوژه‌ها کلی است و گاهی هم خیلی محدود و مربوط به یک مورد خاص است که می‌توانیم پیگیری کنیم. برای مثال چند ماه پیش مخاطبی به دفتر انصاف آمد و پیگیر یک مسئله‌ی حقوقی بود و ما هم تا حدی پیگیری کردیم. نکته‌ی جالب این بود که موضوع دعوای چند نفر درباره‌ی یک چشمه در یکی از روستاها در یکی از استان‌ها و چند نفر هم بیشتر مربوط به این سوژه نبودند اما ما آن را هم پیگیری کردیم. بنابراین اگر سوژه‌هایی دارید برایمان بنویسید، ما سعی می‌کنیم که حتی کوچک‌ترین موضوعات را هم پیگیری کنیم. برای مصاحبه‌ها نیز پیشنهاد بدهید و بگویید که چه انتظاراتی دارید و تمایل دارید به چه موضوعاتی بپردازیم. بعضی وقت‌ها سوژه‌هایی که در این سال‌ها دنبال کردیم و‌ مورد اقبال هم قرار گرفته سوژه‌هایی بوده که خود شما در دایرکت‌ها یا کامنت‌ها مطرح‌ کرده‌اید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا