خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت در پی ضرب و شتم یکی از اعضا [+عکس]

انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت در اینستاگرام خود منتشر کرد:

در روز ۳۰ ام فروردین، اعضای انجمن اسلامی آرمان دانشجویان در حال توزیع نسخه‌هایی از بیانیه‌ی پیشین این انجمن در سطح دانشگاه بودند که با برخوردهای خشونت‌بار کادر حفاظت فیزیکی به جهت اختلال و ایجاد مانع در پخش بیانیه مواجهه شدند. در پی این برخوردها چند تن از ماموران حفاظت فیزیکی یکی از دانشجویان حامل نسخه‌هایی از بیانیه را به صورت پیاده و سوار بر موتورسیکلت تعقیب کرده و هنگامی که این دانشجو بر زمین افتاد به او یورش برده و مورد ضرب و شتم و هتک حرمت قرار دادند. به نحوی که آثار جرح و کبودی بر بدن وی باقیست. اعمال فجیع افراد خاطی به این موارد محدود نبوده و شرح ماوقع حکایت از رفتارهای ناپسندی همچون کشیدن وی بر روی زمین و برای لحظاتی فشردن گردن وی دارد. تجسس محتویات کیف دانشجوی مضروب بدون اجازه وی پس از انتقال او به حراست فیزیکی و نیز انتقال او به کلانتری، از رفتار فراقانونی حراست پرده برمیدارد.
در این میان مسئولان حراست در پاسخ به سایر فعالان انجمن که جهت پیگیری وضعیت دانشجوی مذکور مراجعه کرده بودند، مطالبی خلاف واقع و مغشوش را اعلام می‌کردند و سعی در وارونه‌نمایی ماجرا داشتند. سرانجام با پیگیری‌های انجمن، این عضو و دانشجوی دانشگاه ساعاتی بعد از کلانتری خارج شد. انجمن اسلامی آرمان دانشجویان بدینوسیله اعلام میکند که:

۱. صدور بیانیه و موضع‌گیری و در قبال اتفاقات و موضوعات درون و بیرون دانشگاه حق‌ قانونی و غیرقابل‌خدشه‌ی این تشکل قانونی است و تنها مرجع قانونی ناظر بر فعالیت‌های انجمن هیئت نظارت بر تشکلها‌ی دانشگاه است و نهادی چون حراست حق مداخله مستقیم در این قبیل موضوعات را ندارد. لازم به ذکر است در سال‌های گذشته نیز انجمن مواضع و نشریات خود را علاوه بر درگاه‌های مجازی به صورت مکتوب و چاپ‌شده نیز در سطح دانشگاه پخش می‌کرد ‌و این رویه‌ای مرسوم نه تنها در دانشگاه علم و صنعت بلکه در همه‌ی دانشگاه‌ها بوده است و برای این کار قانونا و مطابق با آیین‌نامه‌های دانشگاهی نیاز به هیچ مجوزی از نهادهای دیگر نیست.
۲. حفاظت فیزیکی تحت هیچ عنوان و به هیچ دلیلی حق ضرب و شتم و برخورد خشونت‌بار با هیچ دانشجویی را در محیط دانشگاه ندارد. اتفاقی که در روز سه‌شنبه افتاد یعنی ضرب و شتم جمعی یک دانشجو، اتفاقی بی‌سابقه بود. انجمن خواستار برخورد با ماموران خاطی است تا مبادا این اتفاقات تبدیل به رویه‌‌ای در علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ها شود.
۳. در کمال تعجب و ناباوری برای سه تن از اعضای انجمن که در توزیع بیانیه‌ها نقش داشتند اخیرا احضاریه‌های کمیته انضباطی تهیه شده است که یک تن از آنان عضو مضروب و دو تن دیگر نیز هیچ عمل غیر قانونی انجام نداده بودند. ما معتقدیم تشکیل چنین پرونده‌ای مصداق بارز وارونه کردن جایگاه شاکی و متهم است. بجای آن که از انجمن در این ماجرا اعاده حیثیت شود متاسفانه برای اعضای آن بدون دلیل موجه پرونده‌سازی صورت گرفته است. طنز تلخیست که اعضای انجمن دقیقا برای توزیع بیانیه‌ای مورد ضرب و شتم و پرونده‌سازی و خشونت قرار گرفته اند که آن بیانیه در نقد این قبیل رفتارها نگاشته شده بود.
۴. انجمن برای تخفیف تنش‌ها از مسئولان دانشگاه و در راس آن رئیس دانشگاه میخواهد تا با اصلاح رویه‌های نادرست فعلی همچون ممانعت‌های غیرقانونی و فراقانونی برای فعالیت‌های مختلف دانشجویی و رفتارهای خودسر و بی ضابطه‌ی حراست مانع از تکرار این اتفاقات و مانع از پایمال شدن حقوق دانشجویان شوند. امروز افکار عمومی دانشجویان علم و صنعت بابت این اتفاق تلخ آزرده و ملتهب است.

پ.ن: تصاویری از آثار ضرب و جرح عضو انجمن توسط نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه علم و صنعت در روز سه‌شنبه ۳۰ام فرودین

انتهای پیام

بیانیه انجمن اسلامی آرمان علم و صنعت در پی تعلیق دانشجوی مضروب و اعتراض به احکام انضباطی

بانک صادرات

پیام

    1. سلام
      البته بهتره که توضیح دقیق تری از طرف تشکل اعلام بشه که ماجرا چی بوده
      از اون طرف حراست هم در مقام پاسخگویی بر بیاد
      این طور بهتر میشه نظر داد
      با این چیزی که این تشکل گفته صرفا در صورتی که تمام ادعاهاش درست باشه میشه از حرفش حمایت کرد

  1. من یک جورایی به صحت حرف های تشکل شک دارم و فکر می کنم به سبک بی بی سی دروغ گفته شده است!
    الان یه جوری از کتک خوردن مضروب حرف زده که آدم فکر می کنه طرف خونی مالی کبود شده ولی تصویری که خودشان منتشر کرده اند، دم خروس است.
    به نظرم که کار غیر قانونی اما تمیز داشتند انجام می دادند که با هاشان برخورد شده و الان شروع به هوچی گری می کنند.
    مثل اون بچه پولداری که اگر کسی یه جایی جلوی خلافاش رو بگیره کلی سر صدا به راه میندازه و همه را مقصر جلوه می ده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا