خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس دولت سیزدهم موضع خود درباره حمله به اوکراین را اصلاح کرد

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر لزوم «حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها» گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است.

به‌گزارش انصاف نیوز، سیدابراهیم رئیسی که پس از گفت‌وگوی چند روز قبل خود با ولادیمیر پوتین و بیان اینکه امیدوار است آنچه در جنگ روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتد «به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود»، مورد انتقاد قرار گرفته بود این بار بر «پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی، رعایت حقوق بین‌الملل، حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها و رعایت حقوق بشردوستانه» تاکید کرد.

آقای رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، نوشت:

«آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر علیه السلام، به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.

آیت‌الله رئیسی افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: ضروری است پیرو دستورات قبلی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی، در راستای حفاظت از همه شهروندان ایرانی و بویژه دانشجویان ما در اوکراین، هرگونه اقدام لازم را تسریع بخشند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: امور پرورشی و تربیتی در مدارس از یادگاری‌های شهیدان رجایی و باهنر است، وزارت آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی به امور تربیتی و مربیان تربیتی رسیدگی کند. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی فعالانه امور تربیتی کاهش می‌یابد.

رئیس‌جمهور در ادامه از تلاش‌های وزرای نفت و نیرو و کارکنان این دو وزارتخانه برای تامین پایدار گاز و برق در فصل زمستان علی‌رغم افزایش میزان مصرف، قدردانی کرد و آن را نمونه‌ای موفق از مدیریت امور به نفع مردم دانست.

دکتر رئیسی به شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و تاکید داشت: یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است که موجب توقف تولید و نارضایتی زیاد می‌شود. تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و الان نیز به قانون تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکارها را تا زمان مقرر سامان دهند و این ساماندهی با قدرت و بدون مسامحه انجام شود. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.

آیت‌الله رئیسی در پایان به موضوع آزادسازی سواحل شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که مردم اجرای موفق آزادسازی سواحل را دیدند هم خوشحال شدند و هم توقع درستی دارند که در عرصه‌های دیگر نیز نهادها و دستگاه‌ها به همین نحو عمل کند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. و نه مال دوستان عرب غیرخوزستانی شما . مال ایرانی فارس و کرد و ترک و عرب. نه مال روس و سایر اربابان شما

  2. جناب حجت الاسلام رئیسی ، مردم فقط از تحقق وعده ها مثل ارزانی خوشحال میشوند نه چیزهای کم اهمیت دیگر

    1
    1
  3. با سپاس از انصاف
    به مناسبت حذف (عدم انتشار) قابل درک شعر من درباره جنایت پوتین :

    شعر آواز که قدغن شده بر منبر وعظ
    با دف و نی سر بازار محبت جاریست

    اهل قدرت نشنیدند اگر آه مرا
    شکوه ای نیست ؛ مگر دوره ی بی آزاریست ؟!

  4. متن کامل سروده ای درباره حمله روسیه و پوتین به کشور اوکراین (و همه ی حمله ها) :

    ماجرای من و این قول و غزل تکراری است
    مذهب مدعی و منکر من اجباری است
    شعر آواز که قدغن شده بر منبر وعظ
    با دف و نی سر بازار محبت جاری است
    اهل قدرت نشنیدند اگر آه مرا
    گله ای نیست؛ مگر دوره ی بی آزاری است؟!
    جای هر قطعه تفنگی که به دست دگری است
    گوشه ای از دل من غمکده ای در زاری است
    نیست هرچند که بیزار دلم از احدی
    جای بیزار از این شیوه، در این بیزاری است
    صحبت است آینه ی خصلت پنهان در دل
    مثل خوابی که نمایشگری از بیداری است
    بر در خانه ی ارباب جهان نوکر نیست
    آنکه در خانه ی دل همنفس دلداری است

  5. نمیشه اینقدر ننویسید دکتر، آیت الله!!؟؟ منظورم رئیس جمهور نیست، کلا میگم. آخه این القاب خیلی خوار و خفیف و ذلیل شدن.

  6. جناب رئیس الساداتی رئیس جمهور 10 درصدی ایران ؛

    شما نشان دادید که نه حقوقدان هستید و نه عالم !!!!!
    اولین شرط هر حقوقدانی دفاع از مظلوم است نه ظالم که شما دقیقا عکس آنرا مرتکب شدید ،…

  7. این‌درست‌است‌روسیه‌و‌امریکا‌در‌افغانستان‌چه‌غلطی‌کردند‌که‌امروز‌روسیه‌تنها‌در‌اکراین‌بکند‌آری‌او‌می‌تواند‌ویرانی‌ایجاد‌کند‌ولی‌خودش‌نیز‌آسیب‌ببیند‌امریکا‌با‌فدا‌کردن‌اکراین‌روسیه‌را‌بدون‌هیچ‌هزینه‌ای‌ادب‌می‌کند‌و‌روسیه‌روزی‌چسم‌باز‌خواهد‌کرد‌که‌دیگر‌نایی‌برای‌ادامه‌تجاوز‌نداردو‌دمش‌را‌روی‌کولش‌می‌گذارد‌و‌از‌همان‌راهی‌که‌آمده‌بر‌میگردد‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا