خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شباهت «سردمداران نظام» و امام علی از نگاه علم‌الهدی

نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امیرالمؤمنین(ع) که شجاع‌ترین افراد بود توسط دشمن به‌عنوان فردی خشن معرفی شد. دشمن با به‌راه انداختن این عملیات روانی می‌خواست مردم را از اطراف امیرالمؤمنین(ع) پراکنده کند. منطق آنها این بود که علی(ع) چون خشن است مناسب حاکمیت جامعه اسلامی نیست. امروز هم یکی از مهمترین حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که سردمداران و وابستگان به این نظام را که در برابر دشمن استوار ایستاده‌اند افرادی خشن معرفی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، آیت الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس در ویژه‌برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در این شب با دل‌هایی آکنده از عشق امیرالمؤمنین(ع) به درگاه خداوند روی می‌آوریم و این عشق و ارادت ابزاری برای تقرب ما به درگاه باری‌تعالی است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) مظلوم‌ترین مظلومان عالم است، اضافه کرد: مظلومیت زایدالوصفی که امیرالمؤمنین(ع) داشت، هیجان قلبی و باطنی ما را برای عرض ارادت به ساحت مقدس آن حضرت و توبه و انابه به درگاه خدا با توسل به دامان این امام بیشتر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) تنها به‌خاطر اینکه در سحرگاه شب نوزدهم ماه رمضان شمشیر زهرآلود دشمن فرق مبارک آن حضرت را شکافت نیست، بلکه برای این است که بعد از رحلت پیامبر(ص) امت اسلامی حق آن حضرت را نادیده گرفتند.

حربه دشمن علیه امیرالمؤمنین(ع) ایجاد جنگ روانی بود

وی ابراز کرد: غصب خلافت یکی از جنبه‌های ظلم و ستم امت اسلامی در حق امیرالمؤمنین(ع) بود و ظلم بالاتر این بود که با تبلیغات سوء دشمن شئون ارزشی شخصیت آن حضرت به‌عنوان نقطه ضعف ایشان معرفی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رشادت‌های امیرالمؤمنین(ع) در جنگ اُحد اظهار کرد: در این جنگ که عده زیادی از مسلمانان به شهادت رسیدند و عده‌ای هم به‌خاطر شرایط سخت جنگ از صحنه کارزار گریختند، امیرالمؤمنین(ع) یک‌تنه از پیامبر(ص) که در محاصره دشمن قرار گرفته بودند دفاع کرد.

وی اضافه کرد: در جنگ‌های صدر اسلام عده زیادی از مشرکین و کفار از جمله عمروبن عبدود به‌دست امیرالمؤمنین(ع) کشته شدند و دشمن همین شجاعت امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان نقطه ضعف ایشان معرفی کردند و نسبت خشونت به آن حضرت دادند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) که شجاع‌ترین افراد بود توسط دشمن به‌عنوان فردی خشن معرفی شد. دشمن با به‌راه انداختن این عملیات روانی می‌خواست مردم را از اطراف امیرالمؤمنین(ع) پراکنده کند. منطق آنها این بود که علی(ع) چون خشن است مناسب حاکمیت جامعه اسلامی نیست.

وی متذکر شد: امروز هم یکی از مهمترین حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که سردمداران و وابستگان به این نظام را که در برابر دشمن استوار ایستاده‌اند افرادی خشن معرفی می‌کنند.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: مارقین، ناکثین و قاسطین از جمله گروه‌هایی بودند که با امیرالمؤمنین(ع) جنگیدند ولی خطر مارقین برای حکومت امیرالمؤمنین(ع) بیشتر از دو گروه دیگر بود.

وی ادامه داد: ناکثین افردی بودند که وقتی دیدند حکومت عدل امیرالمؤمنین(ع) با منافع آنها در تضاد است با آن حضرت جنگیدند. قاسطین هم افرادی بودند که از اول با آن حضرت دشمنی داشتند ولی مارقین افرادی بودند که ابتدا با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کردند ولی پس از آن به مخالفت و دشمنی با آن حضرت برخاستند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خطر مارقین به‌مراتب بیشتر از ناکثین و قاسطین بود و اذیت و آزارهای این گروه به حدی رسید که وقتی در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان شمشیر زهرآلود دشمن بر فرق مبارک امیرالمؤمنین(ع) وارد شد آن حضرت ندای «فُزت وَ ربِّ الکَعبَه» را سر دادند.

وی تأکید کرد: شهادت امیرالمؤمنین(ع) در واقع رهایی آن حضرت از مصیبت‌های بزرگی بود که بعد از رحلت رسول اکرم(ص) دامنگیر امت اسلام شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نام نبرید..نگویید…مصداق نطلبید..فقط مارقین وانهم با جعل عنوان به روایت ….سیداحمدخاتمی..اناره برهانه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا