خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنجال سوپر لیگ اروپا ادامه دارد؛ محرومیت در انتظار تیم های سوپرلیگ

جنجال سوپر لیگ اروپا هنوز تمام نشده است. در تازه‌ترین اتفاق دادگاه مادرید در حکم تجدیدنظر رای خود را عوض کرد و به نفع یوفا رای داد.

درحالیکه چند ماهی پس از آن شب جنجالی تاسیس سوپر لیگ اروپا توسط بزرگان فوتبال این قاره می‌گذرد، اما همچنان حواشی پیرامون این اتفاق پر رنگ است. به گزارش رسانه طرفداری و به نقل از فوتبال ایتالیا دادگاه مادرید در جدیدترین حکم خود به نفع یوفا رای داده و سه تیم باقی‌مانده در سوپر لیگ یعنی یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا ممکن است با تحریم‌ها و مجازات‌های سختی مواجه شوند.

این در حالی است که در دادرسی اولیه دادگاه روند کاملا معکوس بود، چراکه حکم اولیه به نفع تیم‌های حاضر در سوپر لیگ بود و دادگاه حکم بر توقف روند دادرسی یوفا علیه تیم‌های سوپر لیگ داده بود. حال با پیگیری وکلا یوفا دادگاه تجدیدنظر گویا رای خود را برگردانده و تیم‌های باقی‌مانده ممکن است با جریمه سنگین 100 میلیون یورویی و حتی محرومیت از رقابت‌های اروپایی مواجه شوند.

گویا قرار نیست جنجال سوپر لیگ اروپا به این زودی‌ها به پایان برسد. البته این تنش و جنجال محدود به طرف‌های درگیر نیست و حواشی این اتفاق ماه‌هاست که موضوع بسیاری از مباحث و اختلافات میان فوتبال دوستان، بازیکنان فوتبال و اسطوره‌های اسبق این ورزش پرطرفدار بوده است.

در مورد سوپرلیگ دو قطبی شدیدی وجود دارد. از یک طرف بسیاری استدلال می‌کنند که سوپرلیگ باعث می‌شود روح فوتبال و جذابیت آن از بین رود، چراکه رقابت تنها محدود به مجموعی از تیم‌های ثروتمند و بسیار قوی خواهد شد که هر سال تنها با خودشان رقابت خواهند کرد. بنابراین دیگر خبری از تیم‌های شگفتی‌ساز کمتر مطرح که با پیروزی‌ها و یا حتی قهرمانی‌های نابه‌هنگام خود بزرگان را غافلگیر می‌کردند، نخواهد بود.

از طرف دیگر مدافعان سوپرلیگ معتقدند که جذابیت فوتبال هر روز درحال کاهش است و باید برای بهبود آن کاری کرد. آن‌ها معتقدند اکثر طرفداران در طول یک فصل فوتبال تنها منتظر مراحل پایانی لیگ قهرمانان هستند تا بازی تیم‌های بزرگ را ببینند، بنابراین چرا نباید رقابت‌هایی وجود داشته باشد که به جای یک یا دو بازی در سال امکان برگزاری چنین مسابقاتی را به وفور فراهم نماید.

به‌طورکلی با قاطعیت می‌توان گفت که حواشی پیرامون سوپرلیگ اروپا به‌این زودی‌ها تمام نخواهد شد و نتایج و بحث‌های پیرامون این اتفاق تاثیرات گسترده‌ای بر فضای فوتبال اروپا خواهد گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا