خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیرعبداللهیان: تبادل پیام‌ با آمریکا در حال انجام است

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم گفت: تبادل پیام‌ها بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در حال انجام است و در این مسیر بارها تاکید کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران نه به زیاده خواهی‌ها توجه دارد و نه حاضر است از خطوط قرمز خود عقب نشینی کند. مسیر دیپلماسی به خوبی کار می‌کند و از رسیدن به توافق خوب و پایدار دور نشده‌ایم.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان و فیصل المقداد وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه امروز (پنجشنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

  • محکومیت شدید هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز ضمن ابراز خرسندی از تداوم همکاری‌ها در سطوح مختلف و اهتمام خاص جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بر توسعه روابط، از برگزاری نشست کمیسیون عالی مشترک با هدف سرعت بخشی به مناسبات اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی استقبال کرد.

وی در ادامه ضمن اعلام محکومیت شدید هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و با بیان این‌که ما هر روز شاهد جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی هستیم، ابراز امیدواری کرد که در آستانه روز جهانی قدس، پیام قوی و محکمی از سوی دولت‌ها و پارلمان‌های جهان اسلام و آحاد ملت‌های مسلمان در دفاع از فلسطین و قدس شریف و محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها ابراز شود.

  • نه به زیاده خواهی‌ها توجه داریم و نه از خطوط قرمزمان عقب می‌نشینیم

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی با فیصل المقداد درباره روند مذاکرات وین خاطرنشان کرد: تبادل پیام‌ها بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در حال انجام است و در این مسیر بارها تاکید کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران نه به زیاده خواهی‌ها توجه دارد و نه حاضر است از خطوط قرمز خود عقب نشینی کند.

وی همچنین یادآور شد: مسیر دیپلماسی به خوبی کار می‌کند و از رسیدن به توافق خوب و پایدار دور نشده‌ایم.

  • آمادگی سوریه برای برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون عالی مشترک

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه هم در این گفت‌وگو ضمن ابراز خرسندی از روابط عالی دوجانبه بین ایران و سوریه، آمادگی سوریه را برای برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون عالی مشترک برای توسعه همکاری‌ها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین جنایات صهیونیست‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی را شدیداً محکوم و از نقش و‌ موضع اصولی رهبری و دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

فیصل المقداد افزود: اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) باعث شد یک رویداد جهانی شکل بگیرد که هر انسان شریف و صاحب کرامتی آن را ارج می‌نهد.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان، سلام‌ها و تبریکات رئیس جمهور سوریه به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید فطر را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران ابلاغ کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا