خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«همچنان به درستی تسخیر لانه جاسوسی باور دارم»

آیت الله سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها 38 سال پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران (که به «تسخیر لانه جاسوسی» شهرت پیدا کرد) می‌گوید همچنان به درستی آن اقدام دانشجویان باور دارد. آن اقدام توسط «دانشجویان پیرو خط امام» انجام شد که او رهبر معنوی آنها در این حرکت شناخته می‌شد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای موسوی خوئینی‌ها در یادداشتی در صفحه‌ی خود در فضای مجازی نوشته است: یکی از خوانندگان محترم پرسیده‌اند «دربارهٔ منزل مسکونی که در آن ساکن هستید توضیح دهید؛ آیا از اموال مصادره‌شده چیزی به شما و نزدیکان شما رسیده است؟ آیا همچنان به تجاوز به سفارت آمریکا اعتقاد دارید؟ آیا همچنان به فعالیت‌های تروریستی اعتقاد دارید؟»

🖋 خوانندهٔ گرامی، هیچ چیزی از اموال مصادره‌شده نه به من و نه به نزدیکان من نرسیده است. البته بنده با مصادرهٔ اموال نامشروع، اگر مطابق موازین شرعی و قانونی انجام شود، مخالف نیستم، اما هرگز به دنبال بهره‌مندشدن از آن‌ها نبوده‌ام. در پاسخ به سؤال دوم شما باید عرض کنم آری، بنده همچنان به درستی اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 باور دارم و در آذرماه سال 1389، در جلسه‌ای با حضور دانشجویان، توضیحات مفصلی دادم دربارهٔ پیش‌زمینه‌های این اقدام و هدف از آن، حوادث پس از آن (اینکه تا چه اندازه در اختیار دانشجویان بوده و تا چه اندازه تحت تأثیر افکار عمومی بوده و تا چه اندازه حضرت امام، رضوان الله تعالی علیه، در فراگیرشدن امواج این حرکت نقش داشتند)، عللی که سبب طولانی‌شدن زمان گروگان‌گیری شد و … . به‌زودی متن آن سخنرانی را در اختیار خوانندگان قرار خواهم داد، ان‌شاءالله.

اما دربارهٔ فعالیت‌های تروریستی، نمی‌دانم این خوانندهٔ محترم از من چه خاطره‌ای از این‌گونه فعالیت‌ها دارند که می‌پرسند آیا امروز هم همچنان به این‌گونه فعالیت‌ها اعتقاد دارم یا نه.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای خوئینی‌ها حمله شما و دوستانتان به سفارت امریکا 38 سال کشور را به عقب انداخت و از عوامل موثر در حمله عراق به ایران بود….38 سال مردم داران تاوان ان حماقت و اشتباه محض شما را می دهند…

    16
    1
  2. پاسخگویی احمدی نژادم هم آرزوست
    آیا کماکان به کاغذپاره بودن تحریمها، هاله نور دور سرتان، رجعت هوگو چاوز، دشمنی با هاشمی، خس و خاشاک بودن مردم، فرمان! دستگیری خاتمی و اصلاح طلبها و … اعتقاد دارید؟؟؟؟؟؟؟؟

    9
    3
  3. گرچه امام خمینی این اقدام را انقلاب دوم نامیدند ولی در باطن امر امام راضی بدان امر نبودند و همین آقایانی که اکنون در مقابل نیروهای به اصطلاح ایشان تندرو نشستن، در اول انقلاب با تندروی خود هزینه هایی به این کشور تحمیل کردند کاش حامبان آنها و مسببین این قائله از جمله خانم ابتکار اصغر زاده و … جوابی درباره اقدامات خود بدهند و امروز دیگران را به افراطی و تندروی محکوم نکنند که خود تندرو ترین تندروان بودن.

    6
    1
      1. کاش! آیت ا… بهشتی و طالقانی و مطهری و… به دست تندروها شهید نشده بودند، و جلوی این نابخردیها را می گرفتند!

    1. محمد کی حقیقت رو می پذیره؟؟؟:
      نکنه سعید حجاریان اصلاح طلب رو هم تندروهای تحت الحمایه شما ترور نکردند یا به سفارت عربستان حمله نکردند یا به … در سال 78 یا به علی مطهری و … در دانشگاهها یا به علی لاریجانی در قم یا ….
      لااقل اینها دست برداشتند از تندروی بر عکس دوستان شما.

  4. نه امام برای اینکه مصالح بالاتری می دیدند حمایت کردند و همین امام جام زهر را نوشیدند چرا جام زهر؟
    بپرسید از بزرگانتان.
    من موافق تندرو نبوده و نیستم و مواردی که شما اشاره کردید را هم قبول ندارم ولی بحث از تندروانی است که لانه جاسوسی را تصرف کردند و در دانشگاه تهران قصد دیوار کشی داشتند و حالا خود در مقام مدعی العموم از تندروی دیگران می گویند این یک بام و دو هوا را من قبول ندارم.
    تندروی از هر که باشد محکوم است نه فقط از جناح مخالفتان.

  5. من با اصولاباحمله به سفارت یک کشور دیگر مخالفم
    می توان گفت آن زمان نمی دانستیم این حرکت به اینجا می رسد
    اقرار به اشتباه خوب است

  6. حالا! آن روز جو شدید انقلابیگری و میدان داری بی تجربه ها، حمله به سفارت آمریکارا توجیه می کند!!
    حمله به سفارت انگلیس و عربستان و بازی در زمین آن ها در دهه ی تجربه داری، با این هزینه ی سنگین، چه؟؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا