خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم | گریه‌های بی وقفه باستان شناس بر سر میراث تخریب شده عیلامی و هخامنشی

۵۵ آنلاین نوشت: گریه‌‌های دردناک و تکان‌دهنده اسماعیل یغمایی باستان شناسی که ۶۰سال سابقه دارد بر ویرانه‌های ارگان عیلامی!

گریه‌‌های دردناک و تکان‌دهنده اسماعیل یغمایی باستان شناسی که ۶۰سال سابقه دارد بر ویرانه‌های ارگان عیلامی!

برخی گفته حاکی از این است که این تخریب توسط جهاد سازندگی و وزارت نفت و سازمان آب و برق خوزستان و شهرداری اتفاق افتاده. لازم به ذکر است که این تخریب سهوا یا از سر اجبار نبوده.

در این محوطه یافته‌های عیلامی نو و آغاز هخامنشی وجود داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. ما بسیار بر نابودی جنگلهای شمال گریستیم اما مسئولین در خواب بودند و بعضیشان آهن را بیش از درخت دوست داشتند.

  2. یا مثلا شهر یری اردبیل که بسیار شگفت آور است و تازه یکسال است که یک سرپوش مناسب برایش گذاشتند ولی عید امسال آنجا یک گروه مستندساز دیدیم که می گفتند نسبت به بیست سال پیش بسیاری از سنگها شکسته و خیلی از تصویرها براثر فرسایش ناپدید شده است. من بسیار خوشحالم که دیالافوای فرانسوی کل شهر هخامنشی شوش را از پی کند و با کشتی به لوور برد و اگرنه تاکنون نابود و صاف شده بود. مگر فهم و عقل و فرهنگ برتر انسان اروپایی نجاتبخش تاریخ و فرهنگ بازمانده ما باشد، چرا که خود در عقبماندگی باعث حیرتیم.

    3
    1
  3. همیشه همین بوده. مگر هوش و فهم و فرهنگ و تمدن انسان اروپایی این آثار را نجات دهد. باید ذوق زده باشیم که دیالافوای فرانسوی کل کاخ شوش داریوش را از پی کند و به لوور برد چرا که اگر نکرده بود اکنون صاف شده بود، مثل دیگر تپه های باستانی.هرچه مانده نابود شده یا در حال ناپدید شدن است.عکسهای بیست سال پیش شهریری خود گویاست.با گشتن حداقلی در اینترنت انبوهی از این نابودیها را پیدا می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا