خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تذکر استاندار درخصوص اقدام جدی دستگاه‌ها برای حل مسأله ترافیک اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به جدی شدن معضل ترافیک در استان و به‌ویژه شهر اردبیل، خواستار ورود عملیاتی حوزه‌های مرتبط و تدوین برنامه در گام اول برای رفع این معضل در ۵ محور پرترافیک هسته شهر شد.

آژانس خبری تحلیلی نصر نوشت: «سیدحامد عاملی عصر دوشنبه در شورای ترافیک استان اردبیل اظهار کرد: برای حل مشکل جدی ترافیک اردبیل، باید همه بخش‌های مختلف مسؤولانه و عملیاتی وارد اقدام شوند تا با شناسایی مسأله و کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها، در راستای رفع معضل ترافیک برنامه‌ریزی شود.

او با تأکید بر تشکیل کمیته‌ای تحت مدیریت فرمانداری اردبیل، افزود: با انتخاب ۵ محور پرترافیک در هسته شهر اردبیل، اقداماتی که در حوزه‌های مختلف اعم از پلیس، شهرداری و حتی اقدام مردم نیاز است، اعلام و اعمال شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به فعال‌سازی پارک‌بان‌ها، اعمال محدودیت برای ترددهای غیرضروری در نقاط پرترافیک با تعیین معیارهای منطقی و قابل اندازه‌گیری با هدف مدیریت ترافیک سرگردان، سامان‌دهی ایستگاه‌های اتوبوس، نظارت تاکسی‌رانی در ارائه خدمات تاکسی‌ها، یک‌طرفه کردن برخی نقاط و سامان‌دهی برخی وانت‌بارهای میوه‌فروش که به‌صورت مورب خیابان را اشغال می‌کنند، از جمله اقدامات لازم در مدیریت ترافیک است.

عاملی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شلوغی خیابان‌ها به‌دلیل حضور مردم برای خرید، اجرای برنامه فوری در جهت کنترل ترافیک و نظم‌بخشی به عبور و مرور ضروری است.

اردبیل با مشکل کمبود پارکینگ مواجه است

سردار جواد تقوی، فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به کمبود پارکینگ در سطح شهر، خواستار هماهنگی با پاساژهای بزرگ تجاری برای در اختیار گذاشتن پارکینگ‌های خود جهت پارک خودروهای مشتریان پاساژها شد.
تقوی افزود: میدان سرچشمه اردبیل به‌دلیل حضور پزشکان همواره شلوغ و پرترافیک بوده و پارکینگ طوی نیز با توجه به پارک خودروهای پزشکان، از ظرفیت بسیار اندکی برای پذیرش خودروهای سایر افراد و بیماران برخوردار است.
وی همچنین مشکل تردد خودروهای سنگین و باری در شهر را یادآور شد و خواستار اتخاذ تدابیری در راستای ایجاد پارکینگ برای این خودروها شد.

ورود عملیاتی حوزه‌های مختلف برای رفع معضل ترافیک ضروری است

جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه تأمین امنیت برای مردم از جمله وظایف حاکمیت است، ترافیک اردبیل را معضلی مخل امنیت دانست.

آفاقی تصریح کرد: ترافیک سرسام‌آور اردبیل در حال حاضر امنیت روانی را به هم زده و می‌تواند زمینه‌ساز تخلفات شود.
وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌گرفته در راستای خدمت‌رسانی به مردم در زمینه تردد، خواستار ورود جدی و عملیاتی حوزه‌های مختلف با توجه به وظایف هر بخش شد.

محمود صفری، شهردار اردبیل هم در این نشست با اشاره به اقدامات انجام‌یافته در راستای تعریض خیابان در برخی نقاط، تعیین مکان برای استقرار وانت‌بارهای میوه و تره‌بار، ارائه اخطارهای لازم به وانت‌بارها و نمایشگاه‌های اتومبیل، از تخطی برخی از آنان نسبت به تدابیر اتخاذشده برای سامان‌دهی خبر داد.»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا