خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای نور هم جیره‌بندی؟!

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «برای نور هم جیره‌بندی؟!» نوشت:

شهروندان میناب به خوبی می‌دانند که رسیدگی به امورات گسترده و زیر بنایی شهر که جلوه‌ای از توسعه و ترقی را نشان دهد، مصادف است با سپری شدن زمان که یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به ویژه در شرایط تحریمی که اگر هم بودجه‌ کلانی، مخصوصِ پروژه‌ای خاص تخصیص یابد به علت ناکارآمدی و ناتوانیِ مجریان آنقدر معطل می‌ماند که نه تنها در زمان خودش به بهره برداری نمی‌رسد بلکه از آن درجه کیفیت و استانداردِ لازم که مردم لایقش هستند ساقط می‌ماند.

این ناکامی‌های اساسی و عقب‌ماندگی‌های روز افزون را باید البته از مقامات بالادستی پرسید که چرا و چه شد که راه توسعه و پیشرفت کشور در هر زمینه‌ای مسدود ماند و به چه قیمتی باعث شد این درجه از تنزل را به جان بخریم؟!

با همه‌ی اینها تعویض و تعمیر لامپ‌های معابر، پارک‌ها و بلوارهای اصلی و فرعی که شهر را در تاریکیِ مطلق فرو برده فکر نمی‌کنم کار شاقی محسوب شود و نیاز به تخصصی خارج از رشته تحصیلی و حیطه کاری داشته باشد. بی‌تردید بودجه کلانی هم لازم ندارد. از همین رو برای شخصی که از سپاه به شهرداری نقل مکان کرده اگر اراده‌ای در کار باشد به راحتی قابل انجام است.

خرابی و خاموشیِ لامپ‌های وسط بلوار علاوه بر اینکه تهدیدی جدی برای رانندگان، معابر و سوپوران محسوب می‌شود، فضای شهر را تاریک و دلگیر می‌کند که سخت آزار دهنده است. مشاهده چنین وضعی مرا به یاد جیره‌بندی آب می‌اندازد که بعد از ساعت دوازه شب شروع می‌شود. با خودم می‌گویم نکند تعمدی در کار بوده که نور را هم جیره‌بندی کنند تا مازادش را به بندرعباس بفرستند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا