خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک حزب اصلاح طلب: دولت «زاینده رود» را دریابد

در آستانه ی سفر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان اصفهان، «سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی» با صدور نامه ی سرگشاده ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، ضمن طرح مشکلات جدی که گریبانگیر این استان شده است، خواستار حل مشکل خشکی زاینده رود شد.
به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این نامه به نقل از ارگان این سازمان در پی می آید:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام و تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر
 
سفر میمنت اثر حضرت عالی و کاروان دولت تدبیر و امید را به استان زرخیز و شهیدپرور اصفهان خوشامد گفته و مقدمتان را به این خطه سرافراز گرامی می داریم.
بی تردید پیروزی درخشان جناب عالی در انتخابات شکوهمند سال گذشته نویدبخش حل مشکلات ریشه ای و درازدامنی بود که در اثر سوء تدبیر و مدیریت نابسامان سالهای سخت گذشته، گریبانگیر ایران اسلامی و عزیز ما شده و شرایطی سخت را برای مردم سختکوش این سرزمین رقم زده بود. استان اصفهان نیز مانند بقیه مناطق کشور و چه بسا بیشتر، در طول این سالها با سختی های بسیار دست و پنجه نرم کرده و قامت استوار آن زیر بار انبوه مشکلات خمیده است.
 
بر جناب عالی و دولتمردان شایسته دولت اعتدال پوشیده نیست که وضعیت بحرانی و به شدت خطرناک خشکی زاینده رود که تشنگی مردم و کشتزارهای پهناور این استان را در پی داشته و غبار فقر و فلاکت و بیکاری را بر چهره این مردمان نشانده؛ و از آن خسارت بارتر، تمدن مرکزی دیرپای فلات ایران را که همواره از این رودِ زنده و خروشان، سیراب و شاداب بوده است، در معرض فاجعه ای انسانی و خطرِ جدیِ نابودی قرار داده، نیازمند تدابیر فوری و اجماع سازی در سطح ملی است که امیدواریم با شناخت دقیق و درایت ژرف شما این مشکل بزرگ و خانمان برانداز به شکلی منطقی و اصولی حل شده و زندگی و زایندگی به این رودِ تشنه، و شادابی و امیدواری به این مردمِ ستمدیده بازگردد و دوباره لبخند بر چهره کودکان این دیار بنشیند.
 
کویرزایی و آلودگی های زیست محیطی و بیماری های خطرناک ناشی از آن نیز از دیگر معضلاتی است که سالیان درازی است گریبانگیر استان شده است و رفع آن نیازمند برنامه ریزی سنجیده و مدیریتی کارشناسانه است، در کنار این موارد توجه مهرآمیز به میراث فرهنگی و معنوی و صنایع دستی و هنر چشم نواز این خطه ی هنرپرور که متاسفانه در اثر بی توجهی و باندبازی ها، آسیب زیادی دیده است، ضروری می نماید.
 
ورشکستگی بسیاری از صنایع در این قطب صنعتی کشور و بیکاری گسترده کارگران خدوم و زحمتکش و سیل مهاجرت از حاشیه به متن و توزیع نامناسب و غیرعادلانه ی امکانات در محدوده ی استان که پیامدهای اجتماعی منفی فراوانی به دنبال داشته، از دیگر مسائلی است که دل کارشناسان و آگاهان را به درد آورده و می طلبد برای حل آن، تدبیر و برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد.
 
و در کنار همه این موارد و مهمتر از همه، ادامه ی گشایش فضای بسته ی امنیتی که در پی وقایع تلخ سال ۸۸ بر استان حاکم شده و هنوز نیز به صورت کامل سایه شوم آن از سر استان برچیده نشده است و نیز احقاق حقوق پایمال شده بسیاری از جوانان برومند و فعالان سیاسی استان که جرمی جز آزادی خواهی و حق طلبی ندارند و لزوم گشایش فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان پیش زمینه هرگونه توسعه متوازن و پایدار، باید مدنظر قرارگرفته و صد البته نیک واقفید که انجام این مهم مجموعه ای از مدیران دلسوز را می طلبد که به صورت جدی و صادقانه باورمند به برنامه های سیاسی اصلاح طلبانه و تحول خواهانه ی حضرت عالی باشند و در این راه از هیچ گونه تلاش و تدبیری فروگذار ننمایند.
 
«سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی» به عنوان تنها حزب کشور که مرکز آن در اصفهان قرار دارد و نیز به این جهت که افتخار حمایت از جناب عالی را انتخابات ریاست جمهوری داشته است، ضمن خیرمقدم مجدد این سفر خجسته، آمادگی خود را برای همکاری و همراهی های بیشتر با دولت تدبیر و امید اعلام کرده و امیدوار است جناب عالی در این سفر با بهره گیری از توانمندی های فراوان و ظرفیتهای کارشناسانه استان اصفهان در جبران عقب ماندگی ها و پیشبرد برنامه های دولت کریمه در این خطه پیروز و کامیاب باشید و با کلید تدبیر و امید بتوانید قفل فروبسته ی مشکلات استان را بگشایید. و من الله التوفیق.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی
بهمن ماه ۹۳
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا