خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدودف و آزارنکا از حضور در ویمیلدون محروم خواهند شد ؛ در بسته ویمیلدون در مقابل تنیسورهای روسیه و بلاروس

به دنبال جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های همه‌جانبه علیه روسیه، تنیسورهای روس و بلاروس از جمله مدودف و آزارنکا از حضور در ویمیلدون محروم خواهند شد.

به گزارش تنیسفا و به نقل از “اسپورتیکو”، بازیکنان اهل روسیه و بلاروس به‌دلیل تهاجم روسیه به اوکراین امسال نمی‌توانند در رقابت‌های ویمبلدون، سومین گرند اسلم و قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس حضور پیدا کنند.

این بدین معنی است که دنیل مدودف مرد شماره دو تنیس جهان قادر به رقابت‌ در ویمبلدون نخواهد بود. بعلاوه، سه تنیس‌باز روس دیگر یعنی آندری روبلف، کارن خاچانوف و اصلان کاراتسف که همگی جزو ۳۰ بازیکن برتر جهان هستند نیز از شرکت در ویمبلدون منع خواهند شد.

در بخش زنان هم دو بازیکن شاخص بلاروسی یعنی آرینا سابالنکا نفر ششم رده‌بندی و ویکتوریا آزارنکا دارنده ۲ عنوان گرند اسلم در صورت اجرایی شدن این تصمیم ویمبلدون را از دست خواهند داد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین به تنیس‌بازان روسی و بلاروسی اجازه داده شده بدون پرچم کشورشان در رقابت‌های مختلف تنیس شرکت کنند. اما تیم‌های ملی تنیس این دو کشور از مسابقات دیویس کاپ و بیلی جین کینگ کاپ کنار گذاشته شدند.

چندی پیش نایجل هادلستون، وزیر ورزش بریتانیا گفته بود شاید از بازیکنان روس خواسته شود برای شرکت در مسابقات ویمبلدون، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه را محکوم کنند. حالا با این خبر به نظر می‌رسد مسئولین امر سخت‌گیرانه‌ترین تصمیم را در قبال این موضوع اتخاذ کرده‌اند.

نشست مطبوعاتی سالانه رقابت‌های ویمبلدون هفته آینده برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود مسئولین مسابقات این خبر را به‌طور رسمی اعلام کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا