خرید تور تابستان ایران بوم گردی

می‌گفتند زیر عمامه هاشمی داس و چکش است!

فاضل میبدی در سرای قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم گفت: جامعه ای که در آن بدحجابی خانم‌ها و ورزش خانم‌ها، منکر تلقی شود و گرسنگی فقرل و بی خانمانی (کارتن خوابی)، منکر تلقی نشود، این جامعه قرانی است؟

به گزارش انصاف نیوز، بخش‌هایی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی، عضو ارشد مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به نقل از کانال تلگرامی محسن هاشمی، فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در پی می‌آید:

بالاترین ظلم‌ها، ظلم ساختاری در یک جامعه است، قرآن این ظلم را انکار دین می‌داند، و کسانیکه نسبت به بی سرپرستان و فقرا بی‌تفاوتند را در زمره تکذیب دین و آخرت می‌دادند.

این فقط توصیه به کمک کردن شخصی نیست بلکه تحریک جامعه است، قران می‌گوید طعام مسکین نه اطعام مسکین، علامه [طباطبایی] اطعام را سیرکردن فقرا از انفاق می‌داند اما طعام مسکین یعنی حق خود فقیر که با ظلم از او گرفته شده.

قران می‌گوید وای بر نمازگزاری که یمنعون الماعون کند، ماعون یعنی وسایل زندگی، یعنی نمازگزاری که به زندگی مردم بی تفاوت باشد و برای گرفتن حق فقرا و رفع ظلم تلاش نکند، وای بر او.

هم پیامبر و هم امیرالمومنین در جامعه ای طبقاتی و ناعادلانه حکومت را بدست گرفتند و بهمین دلیل حامی اصلی آنان محرومین بودند

امام حسین، بنی امیه را با استیثار فی، یعنی چپاول کنندگان بیت المال معرفی می‌کند نه اینکه مانع نماز و روزه مردم باشند

چرا وقتی اینهمه آیات قران و نهج البلاغه و روایت بر عدالت اجتماعی و قسط تاکید دارد ما در حوزه کمتر روی این موضوع کار ‌کرده‌ایم؟

بقول مرحوم طالقانی، توحید سخنگو زیاد دارد اما عدالت بدون سخنگو است

امام علی می فرماید: قاعده حکومت اگر بر عدل و عقل بود، حاکمان یاری شده خداوند هستند و دشمنان حکومت را خدا خوار می‌کند

پس پیروزی بر دشمنان با مرگ بر این کشور و آن کشور بدست نمی‌آید، بلکه با حاکمیت عدل و عقل، در رفتار مسئولان تحقق پیدا می‌کند، آیا بر رفتار و تصمیمات مسئولان و ائمه جمعه ما عقل حاکم است؟

دروغگویی مسئولان به مردم هم خلاف عدل است و هم وقتی مردم می‌فهمند مسئولان دارند خلاف می‌گویند، خلاف عقل است، چرا اینطور با مردم حرف می‌زنید

وقتی آقای هاشمی در نماز جمعه حرف از عدالت اجتماعی می‌زد آقایانی در قم بودند که می‌گفتند زیر عمامه ایشان داس و چکش است، یعنی هر کسی حرف از عدالت اجتماعی و قسط زد دینی نیست و فقط روضه و ذکر مصیبت و مسایل ظاهری اسلام است!

خوب علی، چرا دغدغه اولش، نماز و روزه و روضه نبود، [بلکه] عدالت بود؛ اگر ثروت از مدار خودش خارج شد آن جامعه قارونی است نه قرانی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا