خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استمداد یک وکیل گیلانی از قوه قضاییه: ۳ سال است حکم موکلم اجرا نمی‌شود

یک وکیل پایه یک دادگستری از گیلان، به نام موسی صفری نژادالکامی، در متنی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت پرونده‌ی یکی از موکلان خود نوشت:

نامه به خدا. در این ماه مبارک رمضان که میهمان تو هستیم به نام جلاله‌ت سوگند که عادل هستی و رحمانی و رحیمی و…. ما را از این حیرانی و سرگرانی و دوگانگی جهان کنونی (دنیای مجازی و دنیای واقعی) نجات بده. آمین یارب العالمین.

دیری است که به لطف ابزارها و وسایل ارتباط جمعی دردنیای مجازی شاهد این رویدادهای پسندیده و نیک هستیم که قوه قضاییه در راستای رسالت خویش همواره یار و یاور مظلومین و ستمدیدگان است و ریاست محترم قوه قضاییه با بازدیدهای سرزده از مراجع قضایی و غیره قضایی تمام وقت در صدد احقاق حقوق عامه و بسط و گسترش حق و عدالت در جامعه اسلامی است و ایضاً ریاست محترم کل دادگستری استان به تبع این اقدامات نیکو و پسندیده علاوه بر بازدیدهای استانی، روزهای سه‌شنبه را به دیدار مردمی و شنیدن درد دل‌های مردم استان اختصاص داده است و پلیس (نیروی انتظامی) هم در جای جای استان که نه بلکه سراسر کشور حافظ نظم و انضباط است و در اجرای قانون و عدالت جهد بلیغ نموده و در اجرای رسالت خویش که همان اجرای قانون باشد از کسی ترس و واهمه‌ای ندارد و هر آن کس که ناقض قانون باشد مطابق قانون با وی برخورد می‌کند و دیدیم هرآنچه که باید می‌دیدیم در برخورد قانونی و رسانه‌ای با نماینده مجلس شورای اسلامی که در مقابل سرباز وظیفه شناس نیروی انتظامی قانون شکنی کرده بود چه‌ها که نکردند و همه ما بعنوان شهروند این کشور اسلامی با شنیدن این اخبار و دیدن اقدامات قانونی دستگاه مقدس قضاء و پلیس به خود می‌بالیم که همگی در برابر قانون مساوی و یکسانیم.

در این اواخر هم با پخش شدن برخورد نامناسب یک شهروند خاطی با مادر یک بیمار اوتیسمی در فضای مجازی به فوریت، پلیس و دستگاه عدلیه به داد زن مظلوم و ستمدیده رسیدند و ظرف مدت 48 ساعت! با برخورد پلیس و دادستان؛ فرد خاطی در جلوی دوربین رسانه‌ها ظاهر شده و با ابراز ندامت از زن ستمدیده طلب بخشش نمودند و در آخر هم مشارالیها از دادستان محترم و پلیس به پاس زحمات و تلاش‌شان قدردانی و تشکر می‌نماید. در این میان همه و همه همواره در دنیای مجازی و فضای رسانه‌ای با شعارهای زیبای چون «عدالت محوری»، «احقاق حق»، «حقوق شهروندی»، «تبعیت از قانون»، «صیانت از حقوق ملت» و …. و خود را به زیور طبع آراسته‌اند، در حالیکه در عالم واقع و دنیایی حقیقت جهان به گونهٔ دیگر است و بطور عجیب و غریبی اقدامات و افعال و رفتار همه وارونه است. به عنوان نمونه به حکایت مستندات و اوراق پرونده کلاسه …… شعبه …. دادگاه ….. استان گیلان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیش از 40 سال ملک متعلق به موکل را غصب نموده و با احداث بنا در آن من غیر حق از آن استیفای منفعت می‌نماید و در آخر هم به رغم صدور رای قطعی از دادگاه و گذشت سه سال از آن (نیروی انتظامی) حاضر به اجرای مفاد رای قطعی صادره از دادگاه و رعایت قانون نمی‌باشد و دستگاه مقدس قضاء هم علی رغم دریافت مبلغ سیصد میلیون ریال بعنوان هزینه دادرسی از موکل بعنوان محکوم له پرونده، حاضر به توقیف شماره حساب‌های محکوم علیه (ناجا) نمی‌باشد.

و در این راستا و در طول این سالها (از سال 1396 یعنی از زمانیکه در دادگستری بطرفیت نیروی انتظامی طرح دعوا شده است) موکل علاوه بر از دست دادن ملک خویش با صرف هزینه‌های سنگین، از زمان تشکیل پرونده اجرایی در واحد اجرای احکام مدنی دادگاه …. (از سال 1398) تا به اکنون بیش از یکصدوسی فقره درخواست مکتوب در پرونده اجرایی، ثبت شده است و بیش از 7 نامه به ریاست محترم قوه قضاییه ارسال و در دفتر آن ریاست معزز ثبت شده است.

جملگی این نامه‌ها پس از سیر اداری به دفتر ریاست محترم کل دادگستری استان گیلان ختم می‌شود. و در این آخر هم با ناامید شدن از اجرای قانون و عدالت توسط مراجع قضایی و قانونی به ناچار به مراجع عظام تقلید متوسل شده که آن هم مثمر ثمر نبوده است.

و در آخر به نام جلاله‌ت سوگند می‌دهم که ما را از این حیرانی و سرگردانی و دوگانگی جهان کنونی (دنیای مجازی و دنیای واقعی) نجات بدهی.

آمین یارب العالمین.

موسی صفری نژادالکامی،  وکیل پایه یک دادگستری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا