خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت سروصدای زیاد ساید بای ساید چیست؟

رپورتاژآگهی

یخچال و فریزر ساید بای ساید از جمله ستون‌های اصلی لوازم خانگی پرمصرف در آشپزخانه است که بدون استثنا هرروز با آن سروکار داریم و به هر دلیلی به سراغش می‌رویم. شاید حتی به دلیل پرمصرف بودن گاهی مشکل فنی یا هرگونه سروصدای غیرطبیعی در آن را متوجه نشویم. تااینکه در یکی از شبهای آرام، این صدای غیرطبیعی توجه ما را جلب می‌کند و حالا با تعجب و پیگیری بیشتری می‌خواهیم بدانیم علت سروصدای زیاد ساید بای ساید چیست؟

با توجه به اینکه یخچال ساید بای ساید از جمله پرمصرف‌ترین لوازم آشپزخانه به شمار می‌رود، در طول روز، صدای غیرطبیعی آن با دیگر اصوات و جریان طبیعی زندگی آمیخته شود. ولی با ادامه دار شدن صدا، مخصوصاً در ساعات خلوت شب و وقتی که قصد خواب داریم، مسئله شکل دیگری پیدا می‌کند و لازم است علت سروصدای زیاد ساید بای ساید را بدانیم.

چند علت سروصدای زیاد ساید بای ساید در آشپزخانه

مواردی که در ادامه می‌آیند از جمله شایع‌ترین دلایل صدای زیاد و غیرطبیعی یخچال هستند که با تداوم این صدا، بهتر است دو حالت در نظر گرفته شود:

  • بررسی شخصی ایراد ساید بای ساید و برطرف کردن آن در صورت آشنایی فنی با ساختار و قطعات یخچال
  • تماس با مرکز تعمیر و درخواست راهنمایی غیرحضوری یا حضوری برای تعمیر

توجه به صداهای غیرطبیعی

طبیعی است که یخچال ساید بای ساید پس از چند سال سرویس دادن، صداهای اضافی تولید کند. فراموش نکنید که یخچال از جمله فعال‌ترین لوازم خانگی است که به صورت دائم، روشن و درحال فعالیت است. این نکته هر مدل، قدیمی و پیشرفته، ساید بای ساید را شامل می‌شود. بنابراین دقت به صداهای غیرطبیعی برای تشخیص علت سروصدای زیاد ساید بای ساید لازم است.

سروصدای قسمت برفک‌زدایی ساید بای ساید

سیستم هوشمند ضدبرفک در یخچال‌های مدرن طوری طراحی شده است که با فعال شدن المنت، برفک از بدنه داخلی ساید بای ساید پاک می‌شود. فرایند برفک‌زدایی به طور طبیعی با تولید صدا همراه است. اما اگر صدا، همیشگی و زیاد باشد دیگر حالت طبیعی ندارد و باید به عملکرد درست سیستم برفک زدای یخچال شک کرد.

صدای لوله‌های داخلی یخچال

درصورتیکه ساخت لوله‌ها یا فوم داخل یخچال مناسب نباشد، یکی دیگر از انواع علت سروصدای زیاد ساید بای ساید به لوله‌های داخلی آن مربوط می‌شود.

شاید جالب باشد اگر تصور کنید غیراستاندارد بودن فرایند ساخت این لوله‌ها کاری می‌کند تا با هرگونه تفاوت دما و انبساط و انقباض لوله‌ها، صداهایی غیرعادی شبیه به صدای شکسته شدن قلنج از داخل ساید باید ساید شنیده شود.

با این اوصاف وقتی صحبت از تعمیر ساید بای ساید به میان می‌آید، به احتمال زیاد، تعمیرکار اعلام می‌کند که به دلیل داخلی بودن مشکل، امکان برطرف کردن آن به سختی ممکن خواهد بود.

صدای ناشی از گاز داخل ساید بای ساید

گازسردکننده (مبرد) دائماً درون لوله‌ها و کمپرسور یخچال می‌چرخد. حال در نظر بگیرید که جنس لوله‌ها نامناسب یا از عمر مفید یخچال گذشته باشد؛ گاز سردکننده، رسوب موتور را با خود همراه می‌کند و رسوب جلوی گردش گاز را می‌گیرد.

بنابراین علت سروصدای زیاد ساید بای ساید می‌تواند دخالت رسوبات در فرایند گردش گاز باشد. اگر یخچال بلومبرگ دارید، احتمالا با این مشکل مواجه شده اید. برای برطرف شدن این مشکل حتما از کارشناس باتجربه تعمیر ساید بای ساید بلومبرگ کمک بگیرید تا پس از ارزیابی وضعیت، اقدام به تخلیه گاز، شست و شوی لوله‌ها و شارژ دوباره گاز ‌کند و یخچال ساید بای ساید شما را به حالت اول بازگرداند.

صدای جوشیدن روغن کمپرسور

این صدا، شبیه به صدای قل قل آب در کتری است! دلایلی مثل جابه جایی ساید بای ساید باعث می‌شود تا روغن کمپرسور وارد دستگاه کندانسور یا اپراتور شود. این نفوذ به تولید سروصدای زیاد شبیه به جوشیدن آب منجر می‌شود. برطرف شدن این مشکل تنها باید توسط یک متخصص صورت گیرد.

فرسودگی موتور فن: علت سروصدای زیاد ساید بای ساید

با به پایان رسیدن عمر مفید یخچال و فرسوده شدن موتور فن، سروصدای زیادی تولید می‌شود. ناگفته نماند با انجام سرویس دوره‌ای ساید بای ساید و روغن کاری به موقع موتور فن، موتور دچار خشکی و فرسودگی و درنتیجه تولید صداهای زیاد و آزاردهنده نخواهد شد. با این مشکل، صاحبان ساید بای ساید بکو زیاد برخورد داشته اند؛ زیرا فرسودگی موتورفن یخچال بکو به سرعت خود را با سروصدای بالا نشان می‌دهد. اگر یخچال بکو شما نیز دچار چنین مشکلی شده است، بهتر است برای دسترسی داشتن به بهترین متخصصان تعمیر ساید بای ساید بکو به این صفحه مراجعه نمایید

صدای چرخش پروانه فن ساید بای ساید

این پروانه در ورود هوای خنک به داخل کابین یخچال نقش دارد. با وجود برفک و برخورد پروانه با آن، سروصدای عجیب و زیادی به راه می افتد. با وجود چنین وضعیتی بهتر است فوراً کارشناس تعمیر در محل حاضر شود تا پس از بررسی کامل یخچال، قطعه موردنظر را تعمیر یا تعویض کند.

سروصدای زیاد موتور فن کندانسور

یکی از مشکلاتی که در ساید بای ساید ها به ویژه ساید بای ساید بوش وجود دارد، سروصدای زیاد موتورفن کندانشور است. خنک کردن کندانسور در یخچال‌های جدید کار این موتور فن است که در قسمت پشت یا پایین یخچال جاگذاری می‌شود. این قطعه به دلیل ضربه پذیر بودن یا قرار گرفتن در معرض گردوغبار، بیشتر دچار مشکل می‌شود.

همچنین در صورت وجود مشکلات زیر باید علت سروصدای زیاد ساید بای ساید را ضعف عملکرد موتور فن کندانسور بدانید:

● یخچال مرتب روشن و خاموش می‌شود.

● در سینی یخچال و زیر آن، آب جمع می‌شود.

● دمای یخچال پایین‌تر از دمای طبیعی است.

نکته: مهم‌ترین علت سروصدای زیاد موتور فن، نشستن گرد و غبار روی قطعه است. بنابراین کارشناس تعمیر ساید بای ساید بوش یا دیگر برندها پس از تشخیص مشکل، مسیر کندانسور و موتور را تمیز و روغن کاری می‌کند. درصورتیکه موتور فرسوده باشد، لازم است قطعه دیگری برای یخچال درنظر گرفته شود.

شل بودن اتصالات موتور ساید بای ساید

وجود کمی صدا در زمان کارکردن یخچال، طبیعی است. اما اگر لرزگیرهای پلاستیکی اطراف کمپرسور شل یا فرسوده شده باشد، علت سروصدای زیاد ساید بای ساید به ضعیف شدن اتصالات و این لرزگیر مربوط می‌شود.

بااین اوصاف گزینه هوشمندانه، درخواست کمک از کارشناس تعمیر است که با حضور در محل بتواند مشکل را تشخیص بدهد و برای رفع آن اقدام کند. ناگفته نماند که در صورت خشک شدن لرزگیرها، کارشناس، قطعه را تعویض می‌کند.

نکات مهم در زمان تعمیر یا تعویض قطعات ساید بای ساید

با شناسایی مشکل و علت سروصدای زیاد ساید بای ساید، مرحله بعدی که تعمیر یا تعویض قطعه یا قطعات خراب باشد، با سرعت بیشتری انجام می‌شود. درصورتیکه قصد تعمیر ساید بای ساید برندهای ایرانی یا خارجی را داشته باشید، قطعاً به حضور یک کارشناس ماهر و باتجربه از طرف نمایندگی برند موردنظر نیاز خواهید داشت. بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم اگر فنی کار نیستید یا تسلط لازم برای برطرف کردن مشکل را ندارید، به هیچ عنوان دست به تعمیر یا جداسازی قطعه یا قطعات موردنظر یخچال نزنید.

چگونه مشکل سروصدای یخچالمان را برطرف کنیم؟

تا اینجای مقاله با علل اصلی بروز سروصدا در یخچال فریزر و ساید بای ساید ها آشنا شدید و برخی از آنها با اقداماتی ساده توسط مصرف کننده برطرف می‌شوند اما برخی دیگر نیازمند حضور یک متخصص ماهر و باسابقه است. با توجه به تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در یخچال های امروزی، هر تعمیرکاری نمی‌تواند گزینه مناسب تعمیر یخچال شما باشد. به همین دلیل حتما برای تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود، به مجموعه های معتبر و مجاز مراجعه نمایید تا منخصصان این مجموعه ها بتوانند مشکل ساید بای ساید شما را برای همیشه برطرف کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا