خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرات کاربران شبکه های اجتماعی درباره برنامه زندگی پس از زندگی

برنامه زندگی «پس از زندگی» به بررسی تجربیات نزدیک به مرگ می‌پردازد.

برترین‌ها: یکی از برنامه‌هایی که در ایام ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش می‌شود، برنامه «زندگی پس از زندگی» است که این روز‌ها شبکه چهار سیما، قبل از اذان مغرب، میزبانی از آن را بر عهده دارد. این برنامه که عباس موزون، تهیه کنندگی، اجرا و سوژه یابی آن را برعهده دارد، به بررسی تجربیات نزدیک به مرگ می‌پردازد. همچنین در شبکه‌های اجتماعی علی الخصوص در توییتر هم هشتگی با اسم این برنامه به راه افتاده است که واکنش‌هایی از سوی مخاطبان این برنامه به همراه داشته است.

سنجاق
آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟

علیرضا اسماعیل‌زاده درباره این برنامه در وب‌سایت فرارو می‌نویسد: نام این برنامه از کتاب Life After Life گرفته شده که ریموند مودی (Raymond Moody) آن را در سال ۱۹۷۵ و در رابطه با موضوع «تجربه‌های نزدیک به مرگ» تالیف کرد (این اصطلاحی است که خود مودی برای نخستین بار آن را در همین کتاب به کار برد). این کتاب حاصل گفتگو با ۱۵۰ نفر از کسانی است که چنین تجربه‌ای داشته‌اند. مودی این نوع تجربیات را به عنوان اثباتی برای وجود روح غیرمادی و حیات بعد از مرگ در نظر می‌گیرد.

دیدگاهی که مودی در کتاب پرفروش خود مطرح کرده است، در طی سال‌ها با انتقادات گوناگونی از جانب رشته‌های مختلف علمی مواجه شده است. بیشتر انتقاداتی که به این دیدگاه وارد شده‌اند، بر نادرست بودن روش او در نتیجه‌گیری از داده‌ها تاکید دارند. برخی گفته‌اند که مودی در نتیجه‌گیری خود، تحقیقات علمی دربارۀ تجربه‌های توهمی را نادیده گرفته است و برخی دیگر هم بر این نکته تاکید کرده‌اند که هیچ مدرکی دال بر اینکه این افراد واقعا مرده باشند و آگاهیشان به صورت کاملا مستقل از بدن ادامه پیدا کرده باشد وجود ندارد.

به هر حال بحث دربارۀ موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ بحثی ادامه‌دار است که دربارۀ آن هنوز دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد و تبیین‌های مختلفی دربارۀ آن ارائه می‌شود؛ بنابراین معقول‌ترین انتظاری که می‌توانیم داشته باشیم این است که هر برنامۀ جدیدی که با محوریت این موضوع ساخته می‌شود بتواند گامی رو به جلو در شفاف‌تر کردن این بحث یا گشودن گره‌های آن بردارد و آگاهی تازه و نتیجه‌بخشی برای بیننده فراهم کند.

اما برنامۀ «زندگی پس از زندگی» کوچکترین قدمی در جهت پیشبرد این بحث نتوانسته است بردارد. این برنامه همانطور که نامش از کتاب مودی گرفته شده، تمام روح و ماهیتش هم در همان دیدگاه خلاصه شده و هیچ روشنگری تازه، استدلال تازه یا رویکرد تازه‌ای نسبت به موضوع ارائه نداده است. این برنامه بر خلاف این ادعا که می‌گوید «صرفا یک گفتگوی تلویزیونی نیست»، دقیقا فقط و فقط یک «شوی تلویزیونی» است که برای خیلی از مخاطبان جذاب است و حتی ممکن است تاثیرگذار هم باشد، اما هیچ رنگی از پژوهش و آگاهی‌بخشی واقعی در آن نیست.

آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟

نوع تجربه‌هایی که بعضی از افراد حاضر در گفتگو‌ها مطرح می‌کنند، بیش از آنکه با آموزه‌های اسلامی نسبت داشته باشند، با نوعی معنویت مدرن و غیردینی در پیوند هستند. ابین الکساندر در این برنامه می‌گوید که تا قبل از تجربۀ نزدیک به مرگش کاملا ماتریالیست بوده و هیچ اعتقاد دینی‌ای نداشته. اما با اینحال تجربۀ او کاملا بهشتی و دلپذیر بوده است. او می‌گوید این تجربه به او آموخته که آدم‌ها صرفا اگر به دیگران آسیبی نرسانند، زندگی درستی دارند. او با نقل قولی از کریستوفر کاپس می‌گوید: «مادامی که آدم‌ها وارد درگیری با دیگران نشوند یا به طرد موجودی دامن نزنند در مسیر درستی قرار دارند». شاید در ظاهر این حرف قابل قبولی به نظر برسد، اما خرافه یا انحراف همیشه به واسطۀ شباهتی که به حقیقت دارد می‌تواند در ذهن افراد رسوخ کند.

همچنین برخی کاربران در توئیتر تحلیل‌های متفاوتی را اراده دادند:

علیرضا در این‌باره نوشت: تحلیل یک پرستار از برنامه #زندگی_پس_از_زندگی :

چند خط با من همراهی کنید:

به عنوان یک پرستار آقا با سابقه ۱۲ سال کار بخش های مختلف بیمارستان به خصوص جاهایی که با جان انسان ها سر و کار داریم

اولا:در درستی و صداقت مهمانان برنامه همین بس که تعاریف شون کم و بیش مشابه هم هست

دوما: دلیل دیگر در تایید تجربه گر ها؛ بیان دقیق اتفاقاتی است که در محیط اطراف یه فرد در حالت اغما افتاده و اون فرد همه رو دیده و الان هر چیزی که تعریف میکنه عین واقعیته

پ ن:تو حرفه ای ترین فیلمها وقتی فضای ساختگی بیمارستان رو میسازن ما با اولین نگاه ۶تا صوتی ازشون در میاریم اما چیزهایی که این بندگان خدا تعریف میکنند عین واقعیت و روتین و پشت صحنه بیمارستان های ایرانه. همین بیشتر من و تشویق کرد پیگیر برنامه باشم. یکی یکی ادم هایی رو که cpr کرده بودیم اومدن جلوی چشمم: خدایی نکرده تو اون حالت کوتاهی از ما ندیده باشن برای مثال اون پلیس گلپایگانی؛ سطح gcs یا هوشیاریش چه قد بوده که میخاستن اعضاعش اهدا کنن فکر کن نور بندازی تو مردمک چشم بیمار و بزرگ نشه(ساقه مغز که ضربان قلب و تنفس کنترل میکنه هم مرخص)

همون روز همکار هاش اومدن از پشت شیشه icu و الان داره میگه فلانی چه ساعتی اومدن ملاقات. حالا همه اینها به کناربرای منه نوعی( که اهل وجدان و نماز روزه هم هستم)  یک تلنگر اساسی زده که حساب خدا خیلی دقیق تر از اون تصور ما (ذره المثقال)است_مگر همه پیغمبران نذیر و بشیر نبودن؟خوب حالا یکی پیدا شده داره وجدان به خواب رفته جامعه رو تکون میدهکار فرهنگی بهتر از این؟خروجی این برنامه برای مخاطبها حتی برای مدت محدود و کوتاه:گذشت از هم نوع، صبر در مصیبت ها، ایمان، دوری از تجملات،به فکر مرگ و آخرت بودن،باور به زودگذر بودن لذت های دنیا، ترس از روز حساب و …..میباشدمطمعن باشید در ماه های آینده روی امار کلاهبرداری و جرائم تاثیر داره.

آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟

عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای در جهت مخالف این دیدگاه ایستاده و معتقد است: یکی از اساتید روانپزشک میگفت برنامه #زندگی_پس_از_زندگی، به بهانه تجربیات حین مرگ، مروج خرافات و توهمات و سوار شدن بر موج احساسات جامعه است. این روانپزشک با ارائه چند پژوهش علمی معتبر نشان داد که همه این موارد اگر صادق هم باشند، ناشی از فعل و انفعالات مغز و تجربه زیسته افراد است.

مثلا در حین مرگ با کاهش شدید فشار خون، انسان یک هاله سفید میبیند که احساس میکند وارد تونلی از نور شده یا حس رویاگون ملاقات با مسیح در مسیحیان و ائمه در شیعیان.فارغ از این، وقتی امکان راستی آزمایی ادعاهای مطروحه در این برنامه نیست، بیان عمومی آنها، جز ترویج خرافات، نتیجه‌ای دارد؟

پیام یک استاد روانپزشگی: در حین مرگ، به خاطر کاهش اکسیژن رسانی (هیپوکسی) در ناحیه لوب‌اوکسی‌پیتال منجر به دید تونلی نورانی در این افراد می‌شود. این تجربه بیولوژیک را، افراد خرافی به تجربه معنوی مرگ یاد می‌کنند که ناشی از جهالتشان نسبت به سیستم مغز انسان است.

سایر کاربران نیز نظرات متفاوتی دارند:

آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟
آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟
آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟
آیا جنجالی‌ترین برنامه تلویزیون دروغ می‌گوید؟

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. سلام
    جناب موزون
    خاطرات مربوط به مرحوم مجتبی باطنی چه ربطی به برنامه شما داشت؟ به نظر می آید مطلب کم آورده اید و به خاطرات مردم با اموات پرداخته اید.
    آیا این کارها ارزش والای آنچه تا کنون در جامعه ایجاد نموده اید را خدشه دار نمی کند؟
    لطفا جهت حفظ آنچه پایه ریزی نموده اید در طول دوسال گذشته و جهت جلوگیری از انحراف و خدای ناکرده سخیف سازی بزنامه در اوج به پایان ببرید برنامه را و با تجارب کم اهمیت « بسیاری در در فصل سوم نمایش دادید» خراب نکنید
    دستتان توانا
    برقرار باشید
    نسرین رحمان پور
    مدرس دانشگاه. رواشناس تربیتی

    6
    31
    1. سلام جناب آقای موزون من با برنامتون کلا مخالفم چند بار دیدگاهم و گفتم ولی شما انقدر سطح کامنت هاتون بالاست که نمیتونی جواب بدی این برنامه کلی مخالف و موافق داره نمیگم مخالف سر سخت ولی همچین هم با این برنامه موافق نیستم واینکه خدا کریم و بخشنده تر از اون چیزیه که بخواد بنده ای رو اذیت کنه و بخواد ازش انتقام بگیره این برنامه صرفا اینکه طرف میره به حالت کما و مغز به طور کامل میره شات دان حالا اون بحث پزشکیه ولی آقای موزون نمیدونم چرا این برنامه رو سپردن به شما که اجراش کنید شما هیچ وقت حست و خرج نمیکنی مثلا من تا با حال ندیدن شما تو برنامه احساسی باشی

      8
      46
      1. سلام آقای دکتر موزون با سلام و خسته نباشید از فصل دوم تا بحال برنامه شما را دنبال میکنم و بسیار مجذوب این برنامه شده ام در فصل قبل شما گفتید یک برنامه درست میکنید در رابطه با دست ، دستی که از پشت یا نگه میداره یا پرت می‌کند . بی‌صبرانه منتظرم – با تشکر فراوان

      2. سلام
        این بخشندگی خداوندکه می فرمائید کسی منکرش نیست چون پروردگار در قرآن وعده داده …
        ولی شما هم منکر وعده عذاب الله نباشید که به ظالمان و …
        وعده داده…

        11
        2
    2. سلام خدا قوت برنامه تون عالیه
      به نظر من هر کسی اون دنیا رو براساس کارها و عمل هایی که تو این دنیا انجام داده می‌بینه.
      نکته جالب اینکه همه رو تو اون دنیا با اسم کوچیک صدا میکنن نمیگن خانم فلانی یا آقای فلانی فقط با اسم کوچیک صدا میکنن

      4
      1
  2. سلام
    تجربه اقای درودی تجربه گر روز ۸ فروردین به نظر بنده ساختگی بود به چند دلیل :
    * برای قبولوندن حرفاش خیلی قسم میخورد .

    * چیزهایی گفت که هرکسی میتونست بگه ( خدا از رگ گردن نزدیکتر است).

    * هیچ موردی در تجربه ایشون وجود نداشت که کسی تایید کنه بجز رنگ پتوی مادر ، که وقتی توی اطاق بودن مادرش رفته پتو آورده زیر چشمی نگاه کرده و دیده .

    *در تجربه عبور از دیوار هرفرد عادی هم میتونست اینجوری تعریف کنه .

    * در گناهان گذشته آلبالو و غذا و آب همه رو به آتش (راحتترین و قابل درک ترین) چیز تشبیه کرد و عذاب نماز و روزه قضا رو خجالت از خداوند عنوان کردن .

    * در پایان برنامه که مقایسه انجام شد قدرت چشایی رو بی نهایت گفت در صورتیکه در خوابشون اصلا چیزی نچشید بجز گدازه آتش به قول خودش.

    * تنها حرفی که میزد این بود که خیلی سخت بود خیلی سخت بود .

    * چندجا هم میخواست گریه کنه که هرچی زور زد نشد .
    ایشون میخواست ۱- معروف بشه ، که شد . ۲- در آینده هرجا رفت و هرچی گفت همه قبول کنن ، که نشد .
    و خیلی موارد دیگر .

    آقای موزون دقت کنید حیفه برنامه جذابتون دست آویز افراد سوءاستفاده گر بشه و مخاطب خودشو از دست بده .

    5
    5
  3. سلام
    وقت همگی بخیر
    متاسفانه گرایش اکثر مردم به این گونه مسائل اینه که دلشون میخواد هر چیزی رو خودشون تجربه کنن. و البته که برای همه پیش نمیاد.
    ایکاش در کنار همه انتقادات به این مسئله هم فکر کنیم واقعاً چه نتیجه گیری میشه از این برنامه و صحبت های مهمانانش کرد.
    غیر از اینه که راستی و درستی، عدم قضاوت دیگران و مهربانی و برخورد صحیح با افراد و مسائل ومواردی از این قبیل پیام مهمانان این برنامه به مردم هست .
    و اینکه برای سرگرمی نیست ، چرا که اگر اینطور بود یک برنامه دوربین مخفی ، طنز ویا مسابقه جنبه تفریحی و سرگرمی بیشتری داشت.

    6
    1
    1. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت آقای دکتر عباس موزون
      من یکی از طرفداران برنامه بسیار عالی شما هستم و معتقدم و ایمان دارم
      واقعا خسته نباشید با این برنامه عالی تون
      انشالله که تداوم داشته باشه و از مدیریت محترم شبکه۴سیما تقاضا داریم که همکاری بازم را با این برنامه انجام دهند تا این برنامه روال خوب خود را ادامه دهد
      خدا خیر دنیا و آخرت نصیبتان گرداند
      یکی از بهترین برنامه های تاثیر گذار در ۴۴سال گذشته همین برنامه شما بود و بی صبرانه منتظر پخش جدید برنامه امسال شما هستم و ای کاش هفته ای یک بار تکرار بر نامه های سال های گذشته را پخش میکردید

  4. تشکر از اقای موزون … من چند ساله این برنامه رو دقیق دنبال میکنم … خیلی مفیده … ایکاش نفسم یه ذره بهم اجازه بده نفس بکشم . فوا اسفاه من فضیحتی ….

  5. سلام آقای دکتر موزون با سلام و خسته نباشید از فصل دوم تا بحال برنامه شما را دنبال میکنم و بسیار مجذوب برنامه شما شده ام ، در فصل قبل شما گفتید برنامه ای درست میکنید در رابطه با دست ( دستی که از پشت گاهی نگه میداره گاهی پرت میکنه ) بی‌صبرانه منتظر این برنامه هستم – با تشکر

  6. یعنی شما می گویید کسی که روی زمین فساد کرده وحق دیگران را پایمال کرده وحق الناس بر عهده داره خدا به همین راحتی می بخشه
    یعنی اگر نماز نخونی وبه دستور خدا توجه نکنی وقران را اتش بزنی خدا راحت می بخشه ؟این اعمال بد انسانه که برای خودش جهنم را می سازه بهتر قبل از نوشتن موضوع یکمی تحقیق داشته باشید وخلاف قران سخنی نگویید

    4
    2
  7. یعنی شما می گویید کسی که روی زمین فساد کرده وحق دیگران را پایمال کرده وحق الناس بر عهده داره خدا به همین راحتی می بخشه
    یعنی اگر نماز نخونی وبه دستور خدا توجه نکنی وقران را اتش بزنی خدا راحت می بخشه ؟این اعمال بد انسانه که برای خودش جهنم را می سازه بهتر قبل از نوشتن موضوع یکمی تحقیق داشته باشید وخلاف قران سخنی نگویید

    1
    1
  8. سلام من خودم به ان دنیا اعتقاد دارم اما برنامه شما نه چرا چون طرف میاد یک عمر خلاف کرده بعد میگه واسه یک توگوشی و برخورد با زنم و بوق زدن و طرف گاو خطا کردم اونجا بازخواست شدم بابا 50 سال هیچی همون یک هفته اخرش حساب میشه .من میگم لحظه لحظه زندگی حساب میشه .پس فقط اون دچار توهم شده .من یکبار دیدم پشیمون شدم زدم کانال دیگه من که علاقه ای به تلوزیون ندارم بیشتر تو درسم هستم .

    7
    6
  9. سلام و وقت بخیر
    جناب آقای موزون من هم موافق نظر خانم نسرین رحمان پور هستم.
    در سالهای قبل حس بهتری از برنامه داشتم و هر چند سوالاتی برام مطرح میشد اما خودم به نحوی براشون جواب پیدا میکردم؛ اما در سری جدید مستقیماً رفتید سراغ مطالبی که بطور حتم ناشی از مسایل روز جامعه است و کلاً برنامه هدفدار سیاسی شده که بنظر من این امر باعث کاهش اعتماد جمعی به برنامه امسال و حتی برنامه ادوار گذشته خواهد شد.
    ضمنا یک سوال تخصصی هم دارم: طبق تعالیم قرآن و اسلام، همه انسانها در هنگام مرگ، فرشته مرگ، حضرت عزرائیل را ملاقات میکنند در حالیکه هیچکدام از تجربه گرهای شما، چنین تجربه ای نداشته اند. حالا کدومشون رو باید پذیرفت ؟

    4
    8
  10. باسلام

    بنده به عالم پس از مرگ اعتقاد دارم ولی موافق این برنامه نیستم چون بیشتر از اینکه به مردم آرامش خاطر بده بیشتر میترسونه،هیچ معلوم نیست تمامی گفته های میهمان های برنامه درست باشد زیرا انسان قدرت نسيان و فراموشی بالایی دارد و حتی می‌تواند اتفاقاتی را که نیفتاده متصور شده و بعد از مدتی باور کند و در زمره خاطرات بحساب بیاورد.

    پند اخلاقی و نکته ای که زندگی مارا در این جهان روبه سعادت ببرد چیست؟!

    اگه خیلی به فکر انسانهای جامعه هستین یه برنامه ای بسازین تا مردم بتونن انگیزه بگیرن و تلاش کنن که زندگی خوب و مرفهی برای خودشون بسازن، وقتی فقر و افسردگی و ناامیدی بین مردم باشه این برنامه ها فقط این بیماری هارو تشدید میکنه یا در کوتاه مدت طرف احساساتی میشه و باز دوباره برمیگرده به حالت قبل!!!

    12
    6
    1. روانشناس خانم تو اول نوشتن را یاد بگیر بعد نظر بده…اگه یه نفر تو صدا و سیما تا الان تونسته رو جامعه و افرادهای مختلف تاثیر مثبت بذاره اقای موزون با این برنامشه…میلیونها ادم درخواست ادامه برنامه تو کل سال رو دارن تو میگی تمومش کن؟؟!برو خودتو به یه دکتر خوب نشون بده بعد که خوب شدی بیا نظر بده بینم صدا وسیما درمورد چه موضوعی برنامه بسازه ولو دروغ و خاطره.،که مثل این برنامه تاثیر گذار و پربیننده باشه و هزینش در حد این نه،دوبرابر باشه..

      3
      5
  11. خداوکیلی چیه این ادمایی ک میارین مصنوووعی صحبت کردنشونو نگا،تابلوعه دروووغه ادم خندش میگیره،طرف رفته تو کما بعد با پیامبرا نشسته صحبت کرده پیامبرام داشتن راجب این حرف میزدن ک ماها از اسماضون سو استفاده میکنیم،افکار پوسیده،مگه مسخره بتزیه خب

    9
    10
  12. چقد این اقا معصوم بوده ک تو کما رفته با پیامبرا هم نشین شدهبعد پیامبرا هم داشتن باهم همشون صحبت میکرده اینم همنشین پیامبرا بوده
    لطفا دگ فیلم هندیش نکنین ،هر کسیو تو برنامتون نیارین

    7
    2
    1. تو اگه فهمی از دین وپیامبر داشتی نظرت این نبود…برو یکم از پیامبرا و امامها و جایی که زندگی میکردن و ادمهایی که دور و برشون بودن یادبگیر بعدش اگه زنده بودی حرفهای این بنده خدارو درک میکنی

  13. من به این برنامه کار ندارم فقط تجربه سه نفر رو احساس کردم براساس واقعیت بیان میکنن قبول کردم.واینکه من به وجود بهشت و جهنم فوق العاده اعتقاد دارم و همینطور وجود عالم های دیگر اگر اهل مطالعه باشید حتما به جوابی که من گرفتم شما هم میرسید فقط باید مطالعه کنید سالها مطالعه تا ذهنتون باز بشه من به طور کلی یه جواب کلی به شما دادم و اینکه خداوند اونقدر مهربانه که مارو به خاطر گناهانی که کردم مجازات نمیکنه بلکه ما هم در این دنیا هم در آن دنیا مجازات گناهانی که مرتکب شدیم را میکشیم حتی گاهی هزاران سال حتی شاید ممکنه طول بکشه و دوباره برامون تناسخ صورت میگیره تا کارما اون گناه پس بدیم تا خودمون خودمان را پاک کنیم تا به بهشت لایتنهایی دست پیدا کنیم جالبه بدونید هیتلر ۷۸سال از دنیا رفته و همچنان در آن دنیا در حال عذاب کشیدنه بخاطر عذابی که به خیلی انسانها وارد کرد در مورد این وجود حقانیت جهان پس از مرگ باید خیلی مطالعه کرد خیلی فیلمهای واقعی دید البته خیلی ها در ایران وجود ندارن خیلی از کتابها و فیلمها ولی همین چندتایی هم که هستن قابل نتیجه گیرین

    4
    1
    1. اگه یه درصد از دنیای دیگه میفهمیدی و مطالعه داشتی میفهمیدی تناسخ نظریه چه کسانیه و حرف خدا و دین چیه
      و نمیگفتم.، جالبه که بدونید هیتلر ۷۸ساله مرده وهنوز درحال عذاب کشیدنه…زمان و مکان مال این دنیاست عذاب کشیدن گنهکارهای زمان انسانهای اولیه هنوز هم ادامه داره ،تازه هنوز شروع نشده فعلا برزخ تشریف دارن .اصل حساب و کتاب وعذاب قیامته

      2
      1
  14. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مجری توانمند و عوامل برنامه ی زندگی پس از زندگی، خدا قوت و خسته نباشيد برای ساخت چنین برنامه ای، من از سال اول برنامه تون و دنبال کردم و خیلی برنامه رو دوست دارم. انشاالله که این برنامه سالیان سال ادامه داشته باشه وچه خوب میشد که فقط مختص ماه رمضان نبود و ماه های دیگه هم پخش می‌شد. آقای موزون تشکر از برنامه مفید و اجرای گرمتون

    3
    1
  15. راجب برنامه شما تعریف زیاد شنیدم ولی هیچ وقت تماشا نکردم ، چون خودم به عنوان کسی که 24ساعت تو این دنیا نبودم (بنا به یک سری دلایل) و جز نور سفید چیز دیگه ای ندیدم.
    برام غیرقابل باور هست که این عزیزان تجربه هاشون واقعی باشه.
    خدا بزرگتر و بخشنده تر از حرفای من و شماست که بشه به عظمتش شک کرد.
    همین که شما به کما میری و مجدد به دنیا برمیگردی یعنی مورد لطف الهی قرار گرفتی و بخشیده شدی. گویا دوستان دوست دارن بهانه ای برای قدم گذاشتن راه درست توی زندگی داشته باشن

    5
    3
  16. بعضی ها نصف عمرشون تو خیابونا و نصفشو بیهوده میگذرونن اونوقت میان میگن الکیه باور نداریم روح وجود نداره و دروغ میگن تجربه گر ها
    .
    بابا انسانی که یه زره تحقیق کنه یه زره قران بخونه عین روز مشخصه که دنیای پس از مرگ وجود داره
    بلانسبت آدم باید خیلی احمق باشه که همه چیزو انکار کنه.

    تازه خیلی ها فکر میکنن اینکه هیچ چیزو باور نکنی تو عصر امروز یعنی روشن فکری مرده شور روشن فکریتون بشم.

  17. سلام. بنده دلایل زیادی برای صحت و باورپذیر بودن تجربیات تجربه گران دارم که ذکرش اینجا نمی گنجند. فقط دو نکته را باید در نظر داشت . یکی این که قرار نیست ما تمام حقایق مربوط به روح و عالم غیب را ادراک کنیم بلکه هر مقدار که خالق هستی بخواهد می توانیم درک کنیم. حال یا در حال مرگ موقت و یا حتی در بیداری و سلامت. دوم این که هدایت مخصوص خداوند است و هر که را بخواهد هدایت می کند. تجربیات تجربه گران عالم پس از مرگ شاید یکی از هزاران نشانه هاست در جهان اطراف ما. این برنامه حداقل کوششی است قابل قبول و حتی ستودنی در میان صدها برنامه بیهوده از جمله هیاهو ها و نمایش های صوری برخی از مجریان برنامه های زنده و مسابقات تلویزیونی حقیرانه و برخی سریالهای توخالی و بعضاً بسیار ضعیف در رسانه ملی ما. والسلام علی من البته المهدی.

  18. توجه دارید که تجربه های هیچ تجربه گری کاملا شبیه تجربه های دیگر تجربه کننده ها نیست. گرچه شباهت‌هایی وجود دارد. چون هیچ انسانی شبیه کس دیگر نیست حتی خطوط سرانگشتان او. هر انسانی کاملا تک و منحصر به فرد است. این تجربیات بخشی از حقایق عالم غیب است که ما ملکوت و باطن اعمال خود را درک خواهیم کرد نه این که شبیه مجازات های مصوب در این دنیا باشد. برای همین کاملا متفاوت اند.. این از رازهای خلقت است و جز خدا کسی از پس آن برنمی آید.

    3
    1
  19. سلام خدمت آقای موزون برنامه تون خیلی عالی وتاثیرگذارهست،در جواب اون آقایی که می پرسندپس حق الناس چی میشه؟پس نماز روزه چی میشه؟بگم که همه اینهادرروزحساب ،وپل صراط پرسیده میشودواینهافقط گوشه ای از اتفاقات عالم برزخ رومی بینن
    باتشکرازشبکه ۴وآقای موزون .برنامه تون عالیه

    4
    1
    1. سلام دوستان …چندین سال پیش قبل از اینکه این برنامه وجود داشته باشه همسایه ی ما که خانم سن بالایی بودن و در جوونی کما رفته بودن برای من عالم پس از مرگ و مثل همین شرکت کنندگان برای من تعریف کرده بودن…بعدشم تو این برنامه اگر دقت کنید از تمامی اقشار جامعه وجود داره…هیئت علمی یا جراح یا رییس بیمارستان .مطمئن باشید اگر دروغ بود اونا هیچ وقت اعتبارشون و بخاطر برنامه نمیبردن زیر سوال

    2. قدیما وقتی یه مهمون ناخوانده می‌رسید برای اینکه جلوی مهمون کم ندارند ، اگه آبگوشت پخته بودند یه کم آب به آبگوشت اضافه می‌کردند.
      که اصطلاحا می‌گفتند طرف آب بهش بسته
      الانم این برنامه با رویکرد سیاسی آب را بسته به محتوا

      1
      1
  20. سلام دکتر موزون عزیز
    من هر چند از فصل دوم برنامه، این برنامه رو دیدم و قبلش اطلاعی نداشتم. ولی فصل اول رو هم دانلود کردم و دیدم.
    مطمعن باشید اثر مثبت و طرفداران این برنامه بیشتر از مخالفان هستند. شما رسالتی دارید و انجامش دهید. ثوابش را در این دنیا و اخرت میبرید.
    خدا قوت و خسته نباشید

    1. سلام نترس عموجون
      اصلا توکه دلشو نداری یااعتقادنداری ریموت کنترل بغل دستته،بزن یه شبکه دیگه
      اره عموجون

  21. بیست ساله درس دین خواندم و باز هم میخوانم.باید بگویم واقعا برای مردم و کشورم متاسفم که با این حرفها مشغول شده اند.به این برنامه توهین نمیکنم اما با قاطعیت میگویم هیچ اعتقادی به این حرفها ندارم.هیچ مرده ای زنده نمیشود مگر با اذن خدا والله العالم.

  22. سلام آقای موزون
    برنامتون خیلی خوبه ولی لطفا مسایل زنانه رو زیاد مطرح نکنید نوجوون هاهم برنامه شما رو میبینند

  23. سلام
    به نظر من، میشد به جای این برنامه، برنامه ای ساخته می‌شد، که از قدرت آفرینش مخلوقات، صحبت میشد، و این سبب درک بیشتر مردم، نسبت به قدرت الهی است، این برنامه زندگی پس زندگی، علاوه بر این که با مبانی دینی سازگاری نداره، چون این افراد واقعا نمرده اند، نمیشه به حرفای بعضی از تجربه گران اعتماد کرد، و بعضی از تجربه گران، حرفای می زنند که نمیشه به این حرفها اعتماد کرد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا