خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش پررنگ نماینده‌ی مجلس در مدیریت دانشگاه زابل

چند عضو هیات علمی دانشگاه زابل متنی را با عنوان «بحران مدیریتی در دانشگاه زابل» به انصاف نیوز ارسال کرده‌اند، که در پی می‌آید:

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

 با سلام و احترام

با صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاکش

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما فرهیخته گرانقدر وزیر علوم

با توجه به تاکید مقام رهبری مبنی بر اینکه نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب مدیران استانی و شهرستانی را ندارند و رسالت نماینده قانونگذاری است و بهتر است که در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند.

متاسفانه بر خلاف فرمایشات مقام رهبری ریاست پژوهشگاه زابل فردی غیر بومی و ضعیف و بیمار به لحاظ جسمانی که همیشه قرص و دارو استفاده می‌کند انتصاب شده تا دست نماینده در استخدام باز باشد.

پس از انتصاب ریاست دانشگاه زابل از سال ۹۸ این دانشگاه تا هم اکنون دچار مشکلات فراوانی اداری و مدیریتی شده است.

انتصاب ریاست دانشگاه با دخالت نماینده زابل انجام شد، دانشگاه در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد، از جمله عدم استقلال دانشگاه و سیاسی شدن دانشگاه و خط گرفتن از نماینده و برادرزاده‌های نماینده، واگذاری بدون تشریفات مناقصه قراردادهای دانشگاه به اقوام نماینده؛ همچنین ۳۰ نفر عضو هیئت علمی و کارمندان از اقوام نزدیک نماینده مجلس در دانشگاه هستند.

حذف نخبگان علمی و فرهنگی بومی سیستان و خانه نشین شدن این افراد ضربه سنگینی بر پیکره سیستان زده است.

این در حالی است که در سال جاری چهار نفر از اعضای علمی دانشگاه زابل جزو دو درصد برتر دانشمندان جهان شدند و افتخاری برای ایران اسلامی و دارالولایه سیستان است اما همه این افراد توسط ریاست دانشگاه به حاشیه رفتند و حتی اجازه ورود صدا و سیما به دانشگاه و مصاحبه با آنها داده نشد.

لطفاً به داد دانشگاه زابل برسید.

دانشگاه فردی جهادی و ولایی و علمی می‌خواهد تا بتواند با ارتباطی که با جامعه سیستان و معتمدین و ریش سفیدان و بزرگان برقرار کند، امید به زندگی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متاسفانه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در امور دانشگاههای وزارت علوم و علوم پزشکی استان دخالت زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا