خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خالی کردن پشت مردم و بیمه

چهارم اردیبهشت، افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در هیات دولت به تصویب رسید. گفته می‌شود به دنبال این افزایش تعرفه، حق بیمه بیمه‌های درمانی نیز افزایش خواهند یافت اما سوال مهم این است که پوشش بیمه‌ها نسبت به افزایش هزینه‌های مردم کافی خواهد بود یا خیر؟

مردم با گران شدن دارو چه کنند؟ / بیمه پشت مردم را خالی کرد

اقتصادآنلاین  سیده زینب رزم گیر؛ روز یکشنبه، وزیر بهداشت از افزایش ۱۹.۵درصدی تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی و افزایش ۲۴درصدی تعرفه این خدمات در بخش خصوصی خبر داد. این در حالی است که گفته می‌شود میزان پرداخت مستقیم از جیب مردم در بخش سلامت به بیش از ۴۰درصد رسیده است. با توجه به افزایش هزینه‎‌های درمان و کاهش قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر، اکنون نقش بیمه‌های درمانی پررنگ‌تر شده است. سنگین بودن هزینه‌های درمان، مردم را بیشتر به فقر نزدیک کرده و در مواردی برخی افراد را از ادامه و یا پیگیری روند درمان خود پشیمان می‌کند که این اتفاق می‌تواند آثار جبران‌ناپذیر زیادی به جامعه تحمیل کند.

حق بیمه بیمه‌های درمانی افزایش خواهد یافت

مسعود پهلوانی، کارشناس صنعت بیمه ضمن اشاره به اینکه بار افزایش قابل توجه هزینه‌های درمانی در سال 1401 بر دوش مردم و شرکت‌های بیمه خواهد بود، گفت: شرکت‌های بیمه معمولا تلاش می‌کنند حق بیمه‌های بیمه‌های درمان را که به صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود، خیلی گران نکنند که امکان خرید این پوشش برای مردم میسر شود.

این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: اما الان با توجه به افزایش این هزینه‌ها شرکت‌های بیمه نیز مجبورند به گونه‌ای حق بیمه‌های خود را افزایش دهند که بتوانند این هزینه‌ها را جبران کنند.

وی افزود: چون شرکت‌های بیمه با برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد هستند و در آن براساس تعرفه وزارت بهداشت و درمان و یا یک تعرفه مورد نظر خودشان به توافق می‌رسند و باید به آن عمل کنند.

پهلوانی در پایان با تاکید بر افزایش هزینه های بیمه در صورت رشد قیمت خدمات درمان، خاطرنشان کرد: وقتی این تعرفه افزایش می‌یابد یعنی بار هزینه‌ای تحمیلی به شرکت بیمه افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن برای جلوگیری از ضرر بیش از حد آن‌ها مجبورند حق بیمه‌های درمان خود را افزایش دهند و این حق بیمه امسال به نسبت زیادی افزایش پیدا خواهد کرد که باید ببینیم چه آثاری در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا