خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از روز قدس ۱۴۰۱ – تهران

راهپیمایی روز قدس امسال در ایران بعد از دو سال که به خاطر کرونا برگزار نشده بود در تهران و دیگر شهرها برگزار شد.

خلیل الحیه: ارتش صهیونیستی به اذن خداوند شکست خواهد خورد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود در راهپیمایی روز قدس در تهران تاکید کرد که مجاهدان فلسطینی بار دیگر مساله فلسطین را به قلب امت اسلامی بازگرداندند و ارتش رژیم صهیونیستی به اذن خداوند شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، خلیل الحیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود در مراسم روز جهانی قدس در تهران گفت: ما به کسانی که گمان می کنند صهیونیست ها شکست ناپذیرند می گوییم که ارتش اشغالگر به اذن خداوند شکست خواهد خورد.

وی گفت: به سازشگر می گویم که ما این ارتش شکست ناپذیر را شکست دادیم. ما در نبرد شمشیر قدس رژیم صهیونیستی را شکست دادیم ، ما با جلوگیری از پیشروی صهیونیست ها به سمت بیت المقدس آن ها را شکست دادیم.

الحیه تاکید کرد: ما زمانی که بار دیگر مساله فلسطین را در قلب امت اسلامی بازگرداندیم، رژیم صهیونیستی را شکست دادیم.

این مقام فلسطینی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی به سمت یهودی سازی قدس است اما ما در مقابل آن ها ایستاده ایم.

وی تاکید کرد: شما در فلسطین برادران و خواهرانی دارید که در آنجا به خاطر آزادی قدس می جنگند و نقشه ها و توطئه های دشمن صهیونیستی را ناکام می گذارند.

نائب رئیس جنبش حماس گفت که روح مقاومت و مبارزه هر روز در مسلمانان منبعث می شود، شهادت طلبی هر روز در جان‌های ما افزون می گردد.

وی در ادامه همچنین با تاکید بر شکست رژیم صهیونیستی گفت که ملت فلسطین در مسیر پیروزی است.


هفته‌ی آینده، نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جریان مقاومت در بهترین شرایط خود در سطح منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد .

حسین امیر عبداللهیان در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس همچنین خبر داد : هفته آینده ، نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی در سطح نمایندگان کشورهای عضو در جده در ارتباط با موضوع فلسطین و جنایت های اخیر رژیم صهیونسیتی علیه مردم این منطقه برگزار می شود .


سرلشکر صفوی: نظم جدید جهانی روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد

رحیم صفوی

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: نظم جدید جهانی روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می بخشد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در راهپیمایی روز جهانی قدس در اراک گفت: حضور مردم ایران و آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس پس از دو سال کرونایی، پیام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن و قدرت افزودن برای مقاومت اسلامی در برابر رژیم ظالم و کودک کش و جنایتکار صهیونیستی را منعکس می کند.

سرلشکر صفوی با اشاره به تحولات اخیر در جهان و رخدادهای امنیتی درون سرزمین های اشغالی تصریح کرد: روز قدس امسال می تواند با توجه به شاخص ها و رخدادهای جهانی و منطقه ای از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و آثار حماسه حضور مردم روزه دار در اراک و سراسر ایران در رسانه های ملی و جهانی، نویدبخش ادامه جهاد و مقاومت مردمی فلسطینیان و مسلمانان جهان برای سرعت دادن به پایان عمر رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی است.

وی افزود: در شرایطی که صهیونیست ها مدعی بودند در هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس این رژیم با وجود آشکار شدن روابط شان با برخی از کشورهای عربی، امنیت و ثبات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند، روند تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و گسترش مبارزات مسلحانه از نوار غزه و کرانه باختری به شهر قدس و سرزمین های اشغالی ١٩٤٨ میلادی، و از همه مهمتر مردمی شدن جهاد مسلحانه که برای دستگاههای امنیتی رژیم غیر قابل تصور بود، حکایت از این دارد که نفس های رژیم صهیونیستی به آخر نزدیک شده است.

صفوی در تشریح استدلال های نفس های آخر رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها بر این باور بودند که با عادی سازی روابط با برخی از رژیم های عربی ضعیف منطقه می توانند عمر ننگین خود را طولانی تر کنند و حتی با حضورشان در اطراف مرزهای ایران و در کشورهای همسایه ایران، برای ما تولید تهدید کنند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: اما افزایش عملیات های استشهادی اخیر آن هم در قلب سرزمین های اشغالی و کشته و زخمی شدن دهها صهیونیست در ماههای اخیر نشان داد که ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی ناتوان تر از گذشته شده و ترس و لرزه و وحشت را بین اشغالگران فلسطین افزایش داده است.

وی با بیان اینکه تردد اسراییلی ها در خیابان های تل اویو کاهش و سیر مهاجرت معکوس از رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از روند قدرت گیری مقاومت مسلحانه و گسترش آن به کرانه باختری و توان موشکی حماس و عملیات گروه جهاد اسلامی و حمایت حزب الله از گروههای جهادی فلسطین، هیچ گزینه نجات بخشی در اختیار ندارد.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: بحران اقتصادی در اروپا و امریکا و جنگ اخیر فدراسیون روسیه با اوکراین از میزان حمایت مالی از رژیم صهیونیستی کاسته است.

سرلشکر صفوی با اشاره به ناتوانی آمریکا در حمایت از هم پیمانان خود گفت: رفتار آمریکا در بی تحرکی ناتوانی در قبال هدف قرارگرفتن عربستان سعودی توسط نیروهای یمنی طی ماههای اخیر و جنگ اوکراین، این باور را در صهیونیست ها تقویت کرده است که امریکا بخاطر افول قدرت و ناتوانی های همه جانبه و تعارض منافع با متحدانش ناتوان از کمک به اسراییل است.

وی با تأکید بر قدرت افزایی گروههای مقاومت فلسطینی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مردم مظلوم و نسل های جدید جوانان فلسطینی با شجاعت و انگیزه ای باورنکردنی، در مقابل سرکوب و اقدامات وحشیانه اسراییلی ها با روش های مبارزاتی جدید به موازات توانمندتر شدن ادوات دفاعی و هجومی، به نوعی تا مرز بازدارندگی رسیده اند و این برای رژیم صهیونیستی و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی آن غیر قابل پیش بینی بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جبهه مقاومت حامی فلسطینی ها از لبنان تا عراق و یمن و سایر بلاد اسلامی نه تنها با همدلی از توانمندی های ابزاری مجاهدین فلسطینی حمایت می کنند بلکه با سازماندهی تشکیلاتی، ارتقای انگیزه های جهادی و مبارزاتی ضد اشغالگری که نتیجه تلاش های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید محمد حجازی و سایر شهدای مقاومت است، شبکه قدرت پاسخ هماهنگ منطقه ای به تجاوزات رژیم را شکل داده اند و این بزرگترین چالش جدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

سردار صفوی با اشاره به شکست های پی در پی اسرائیل در سالهای گذشته افزود: جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بیش از ۴ هزار موشک به سمت صهیونیستهای اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد یک غافلگیری راهبردی برای صهیونیست ها بود که در محاسباتشان بی گدار به آب نزنند.

وی ادامه داد: در پی شکست های اخیر، مقامات صهیونیستی به ارتش خود دستور داده اند از هرگونه اقدام نظامی در غزه احتیاط و به سیاست تحریمی اکتفا کنند.

این استاد جغرافیای سیاسی گفت: ۵۹ درصد صهیونیستها به دنبال بازگشت و مهاجرت معکوس از اسرائیل به اروپا و آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی که نوید امنیت به یهودی های مهاجر از آمریکا و اروپا و آفریقا داده بود این چنین دچار ناامنی ذهنی و عملی در داخل سرزمینهای اشغالی شده است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برغم دولت سازی ناکام، ولی هرگز نتوانسته ملت سازی کند و چندین میلیون نفر که از آفریقا و اروپا و آمریکا به امیدهایی به این سرزمین آورده شده اند هم اکنون دچار تضاد و تناقص فرهنگی ‌و نابرابری اقتصادی و هویتی و حتی رفتاری با یکدیگر هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سخنان چهارشنبه مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان گفت: نگرانی امروز صهیونیست ها از افول و تضعیف قدرت آمریکا و قرارگرفتن جهان در آستانه یک نظم جدید بین المللی که دو روز قبل مقام معظم رهبری در دیدار صمیمانه با دانشجویان مطرح فرمودند یک چالش بزرگ برای صهیونیست هاست و این یک واقعیت و حقیقت است که نظم تک قطبی و یا هژمونی قدرت آمریکا با شکست مواجه شده و امریکایی ها با چالش بزرگی روبه رو هستند.

وی با اشاره به چالش های ایالات متحده آمریکا گفت: چالش از درون آمریکا، مصداقش رقابت های انتخاباتی دو سال پیش ترامپ و بایدن بود، امریکا در سیاست خارجی اش در مواجهه با جنگ روسیه با اوکراین که منفعل عمل کرده و خودش و ٣٠ کشور ناتو نتوانستند آنچنان عکس العمل امنیتی و نظامی نشان دهند.

وی در تشریح چالش اقتصادی امریکا خاطرنشان کرد: چالش اقتصادی امریکا با چین است و اینکه به احتمال زیاد تا چند سال آینده قدرت اقتصادی چین و قدرت آسیایی در مقابل قدرت آمریکا و متحدانش شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به چالش فرهنگی و تمدنی ایالات متحده آمریکا با قدرت جهان اسلام تأکید کرد: قدرت گیری جهان اسلام و ملت های اسلامی و جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی ایران که یک قدرت فرهنگی و تمدنی و یک قدرتی برای همگرایی ملت های اسلامی است. این قطب قدرت از اقیانوس اطلس و شمال آفریقا یعنی مصر و الجزایر تا غرب آسیا و تا اقیانوس آرام یعنی اندونزی و مالزی در قرن حاضر شکل خواهد گرفت.

سردار صفوی با تأکید بر اینکه قدرت جهان اسلام در نظم جدید جهانی شکل خواهد گرفت، افزود: وجود یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان با وجود ٧٥ درصد ذخایر خام و ٥٧ درصد ذخایر گاز جهان که در اختیار کشورها و ملت های اسلامی است و با توجه به سایر مؤلفه های قدرت ساز می تواند قدرت جهان اسلام را در نظم جدید جهانی در کنار سایر قدرت های آسیایی و اوراسیایی مثل چین، هند و روسیه بروز و ظهور دهد.

سرلشکر صفوی در جمع بندی سخنان خود گفت: در نظم جدید جهانی قدرت آمریکا رو به افول است و این نظم بین المللی، روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

وی با بیان اینکه جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت و تغییر است، یادآور شد: شکل گیری قدرت جهان اسلام و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در نظم جدید حهانی حتمی است.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه همگرایی ملت ها و دولت های اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف رو به افزایش است، گفت: قطب قدرت جهان اسلام در کنار شکل گیری قدرت آسیایی مرکب از قدرت چین، روسیه و هند در مقابل قدرت غرب استعمارگر و سلطه طلب، چالش بزرگ امریکایی ها خواهد بود.

سرلشکر صفوی در پایان تصریح کرد: سنت و وعده های قرآنی و الهی و مؤلفه های فرهنگی، اقتصادی و جمعیتی و راهبردی توانمندساز یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در حمایت از مبارزات جهادی مردم فلسطین ، نوید بخش آزادی قدس شریف قبله اول مسلمین و آزادی سرزمین فلسطین خواهد بود.


سردار سلامی: دشمن فلسطین به سمت اضمحلال است

فرمانده کل سپاه گفت: مستکبران جهان رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرده اند و این رژیم به زودی از نقشه جهان محو خواهد شد.

سردار سلامی در سخنرانی پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در روز قدس گفت: فلسطینی ها به این حقیقت رسیدند که با کاغذ پاره ها نمی توان امنیت را و استقلال و بازگشت به سرزمین مادری را آرزو کرد و با ظالمان سازش کرد. این درس بزرگی است که تاریخ به همه ما داده است و امامان بزرگوار ما بر این حقیقت حکیم و آگاهند که سازش با ظالم راه زیستن امن و آرام نیست. مستکبران راه غلبه بر خودشان را به ما نمی آموزند. این منطق روح جهاد را در فلسطین و لبنان و دیگر نقاط جهان اسلام علیه مستکبران برانگیخت. این تفکر که راه سعادت مسلمانان در برابر ‌مستکبران از مسیر جهاد عبور می کند. دشمن زبان شمشیر را خوب ‌می‌فهمد. او به منطق قدرت معتقد است و می‌داند با قوی شدن می توان پیروز شد. به قدرت احترام می گذارد و این سررشته راهی بود که امامان انقلاب ما به ویژه در دوره طولانی امامت رهبری عزیزمان موجب شکل گیری یک نقشه راه جدی شد.

وی‌ گفت: رهبری انقلاب مدبرترین بهترین و قدرتمندترین فرمانده خود را برای هدایت نهضت مقاومت منصوب کرد. حاج قاسم شهید توانست در اقصی نقاط جهان جوانان را به جهاد دعوت کند و از آن روز تا امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است.

وی‌ گفت: دقت کنید قبلا رژیم صهیونیستی بی رحمانه قتل عام می کردند اما امروز مجروح شدن یک فلسطینی برای آنها عقوبت فراوان دارد.

سرلشکر حسین سلامی - فرمانده سپاه

سلامی تصریح کرد: فلسطینی ها از دست های خالی عبور کرده اند و مسلح اند. مردانش در میانه میدان هستند و اسراییل در حال فروپاشیدن است. شما که فکر می کردید لایه های ضخیم امنیت می تواند شما را از خطرات فلسطینی ها نجات دهد دیدید که شهیدان محمد حسین، شهید ضیا در سرزمین های ۱۹۴۸ چه کردند. چگونه کشتی هایتان در دریا شکست می خوردند. شما شلیک هزاران راکت نیروهای فلسطینی در صیف القدس را دیدید . شما همانند اژدها و شیر حزب الله را مسلط در شمال سرزمینی که اشغال کردی می بینید، محاصره در قلب جهان اسلام را حس می کنید و پارگی نظام اجتماعی تان را می بینید. فکر می کردید آمریکا تکیه گاه محکمی است او به بیت عنکبوتی تبدیل شده است. اما نظام امنیتی شما که به آن تکیه کردید دیگر محکم نیست. آمریکا از افغانستان و عراق خارج شد و در حاشیه سیاست های منطقه است و دیگر نمی تواند به شما کمک کند و همانند آمبولانسی است که بعد از اینکه مریض میمیرد به فریادش می‌رسد.
سلامی گفت: شما می دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم و پاسخ ما به شما این است که شرایط را برای محو خود فراهم می کنید. ما شما را رها نمی کنیم منتظر باشید.
وی تاکید کرد: اگر کوچکترین عمل جاهلانه از شما سر بزند می دانید چه به سرتان خواهد آمد.

سلامی ادامه داد: به فلسطین قهرمان هم می گویم ادامه دهید، نصر الهی با شما است. شما متحد هستید درکرانه باختری و غزه و صحن مسجد الاقصی که خداوند آن را مبارک گرداند.

وی تصریح کرد: دشمن شما به سمت اضمحلال است و قدرت شما درحال جان گرفتن. فلسطین در قلب ماست. جهان اسلام دریک کشتی نشسته است و با هم جهاد می کنیم و جهاد راز سعادت ماست.


گزارش ” العهد عراق ” از راهپیمایی روز قدس در ایران

شبکه عراقی العهد راهپیمایی پرشکوه روز قدس در تهران و شهرهای مختلف ایران را به طور زنده پوشش داد.

شبکه العهد عراق مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و شهرهای مختلف ایران را به طور زنده پوشش داد.

این شبکه عراقی همچنین در گزارشی تصاویر و ویدیوهای مختلفی از برگزاری پرشکوه این مراسم در تهران و دیگر شهرهای ایران را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در ایران شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز امروز گزارش هایی در خصوص حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس منتشر کردند.

شبکه لبنانی المیادین نیز امروز مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران را به طور زنده و مستقیم پوشش داد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ بعد از دو سال که به خاطر مسایل کرونایی با حضور مردم برگزار نمی‌شد، امسال در آخرین جمعه ماه رمضان از ساعت ۱۰ صبح در تهران از مسیرهای ده گانه به سمت دانشگاه تهران و در سایر استان‌ها از مبادی تعیین شده آغاز شد.

امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می شود .


قطعنامه‌ی رسمی برگزارکننده‌ی راهپیمایی

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ( سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بیکران خدای سبحان را که به ما توفیق داد پس از درک لیالی مبارکه قدر و در آستانه عید سعید فطر و جشن پیروزی روزه‌داران بر طاغوت نفس ، با حضور حماسی و قدرتمند در ” راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس ” با رستاخیز عظیم امت اسلامی در اقصی نقاط جهان همراه و بار دیگر ” حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین” را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض جهانیان قرار دهیم .در شرایطی که با گذشت ۴۳ سال از ابتکار معجزه گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری های حکیمانه و مدبرانه خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) آرمان ” آزادی قدس شریف” و ” رهایی ملت مظلوم فلسطین ” ، رویای صهیونیست‌ها در” تسلط از نیل تا فرات” و تحقق ” خاورمیانه بزرگ ” باطل و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی نیز به سرعت در مسیر زوال قطعی قرار گرفته است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن روز جهانی قدس که مظهر ” وحدت اسلامی ” در حمایت از فلسطین و میدان پشتوانه سازی برای” امنیت ملی ” ایران عزیز است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی ” الله اکبر ” و ” خامنه ای رهبر ” به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطاهای بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح می نماییم.

۲- روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه” امنیت ملی ایران اسلامی” و رمز ” وحدت و اتحاد امت اسلامی” برابر توطئه های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که “بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور ” و تحقق راهبرد ” فلسطین “فی البحر الی النهر ” است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

۳- شکست‌های پی‌درپی امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.

۴ -با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهادهای کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثتهای این رژیم علیه ملتها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی ۶۰ سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی ؛ فاجعه خونبار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ، ترور شهدای هسته ای و…. را از مصادیق” جهاد تبیین” دانسته و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می خواهیم با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایتهای نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.

۵- آمریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را “دشمن شماره یک” خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، لغو همه جانبه تحریم‌ها و راستی آزمایی و حصول اطمینان از تمکین امریکایی‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می دانیم.

۶- اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه ” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ” با پرچمداری سردار دلها شهید قدس حاج قاسم سلیمانیحاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده ، به دشمنان این سرزمین هشدار میدهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.۷- ” وحدت و وفاق ملی” رمز پیروزی و سربلندی ملت ایران برای عبور از بحران ها ، فتنه ها و چالش های تولید شده توسط دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است؛ با تاکید بر شرایط خطیر و حساس تاریخی امروز کشور و لزوم تعمیق همدلی و هم افزایی ظرفیت ها و فرصت ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گرانی، هرگونه غفلت و کوتاهی در این عرصه را در زمره بازی در زمین دشمن تلقی و با محکومیت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


طائب: صهیونیست‌ها از ترس شمشیرهای برکشیده مقاومت خواب راحت ندارند

رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: صداهای مخالف از درون سرزمین های اشغالی بلند شده و ما مطلعیم که مسئولان سیاسی امنیتی صهیونیست نه فقط از ترس شمشیرهای برکشیده مقاومت که الان از بیم فروپاشی داخلی، خواب راحت ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه به مناسبت روز قدس، ضمن تجلیل از جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های ملت مظلوم و مقتدر فلسطین گفت: امروز آرمان آزادی قدس شریف از چنگال دژخیم صهیون به برکت خون مطهر شهدای مقاومت و دلبستگان مقابله جهانی با استکبار بیش از گذشته و ان شاالله به زودی دست یافتنی است.

وی افزود: رژیم سست بنیاد صهیونیستی به لبه پرتگاه زوال خود نزدیک شده و دیگر توان دفاع و تامین امنیت خود را ندارد. صداهای مخالف از درون سرزمین های اشغالی بلند شده و ما مطلعیم که مسئولان سیاسی امنیتی صهیونیست نه فقط از ترس شمشیرهای برکشیده مقاومت که الان از بیم فروپاشی داخلی، خواب راحت ندارند. البته این تازه اول کار است.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه تأکید نمود: حامی همیشگی رژیم اشغالگر قدس یعنی آمریکا هم حال و روز خوبی ندارد. قدرت استکباری و عالم گیر آمریکا دیگر رو به اتمام است. دولتمردان آمریکایی در برابر مشکلات عدیده داخلی و خارجی، سردرگم اند. نمی توانند از وضعیت خفت‌باری که در منطقه غرب آسیا پیدا کرده اند، رهایی یابند و ان شاءالله در منجلابی که خودشان ساخته اند، غرق خواهند شد. البته کشورهای بیگانه ای که به خیال خودشان می خواهند جای پای آمریکا را در منطقه پر کنند، باید عبرت بگیرند.

وی با تأکید بر مراقبت اطلاعاتی نسبت به فعالیت دشمنان افزود: ما چشم مان را از دشمن بر نمی داریم و آنها را تعقیب می کنیم. ما برای تهاجم اطلاعاتی علیه بدخواهان انقلاب اسلامی و شبکه ی صهیونیستی، قدرت سازی کرده ایم. بدانند هیچ اقدامی علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت عظیم ایران بی پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را در سرزمین های خودشان دریافت می کنند.


درگیری شدید میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی

منابع خبری صبح امروز (جمعه) از درگیری شدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی و نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی خبر دادند.

رادیو “صوت الأقصی” صبح امروز اعلام کرد که درگیری شدیدی میان سربازان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در مسجد الأقصی صورت گرفت.

طبق این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینی‌ها که برای برپایی نماز صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی رفته بودند گاز اشک آور شلیک کردند.

منابع خبری فلسطین نیز اعلام کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به باب المغاربه در مسجد الاقصی یورش برده و گلوله‌های پلاستیکی به سمت تحصن کنندگان فلسطینی در این مکان شلیک کردند.

در همین حال، هلال احمر فلسطین نیز از مجروح شدن چند فلسطینی در جریان این درگیری‌ها خبر داد.

هلال احمر فلسطین گزارش داد که درپی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی پس برپایی نماز صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ۴۲ فلسطینی مجروح شدند.

طبق این بیانیه، ۲۲ تن از مجروحان برای مداوا به بیمارستان “المقاصد” در قدس اشغالی منتقل شدند.


رئیسی: همبستگی روز قدس به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد

رئیس دولت، آزادی قدس را بر اساس وعده خدا و پیامبر اسلام (ص) حتمی دانست و گفت: این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در جمع عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.

او با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.


رونمایی از موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳»

خبرگزاری مهر: راهپیمایی «روز قدس» در تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز و از جدیدترین موشک‌های بالستیک ایران رونمایی شد.

ساعتی قبل از شروع راهپیمایی روز قدس در تهران، جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد.

این موشک[خیبر شکن] با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا