خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصویرسازی از حیات پس از مرگ

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «تصویرسازی از حیات پس ازمرگ» نوشت:

۱- ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کشور ما در کارند تا جامعه را دیندار کنند. جامعه‌ای که اکثریت قریب به اتفاق‌اش پس از تجربه پادشاهی سکولار به جمهوری اسلامی رای دادند. جامعه ای که با سربند «یا زهرا» و «یا حسین» هشت سال در برابر متجاوزان مقاومت کردند. اما به جای اینکه دینداری سیر صعودی داشته باشد رو به افول است که اگر افول نبود نیازی به گشت ارشاد هم نبود. و تشکل های مذهبی نسبت به عدم رعایت ظواهر شرعی اعتراض نمی‌کردند.

۲- در حکومت اسلامی، رعایت نکردن ظواهر شرعی مورد قبول مسئولان نیست و از هر ابزاری در جهت بسط دین و ظواهر دینداری تلاش می‌کنند. ناکامی در این عرصه را از تلاش و تهاجم فرهنگی دشمن می‌دانند. تهاجم فرهنگی حقیقت است و قابل نفی نیست، اما دولت اسلامی با انبوه ثروت ملی که در اختیار دارد باید قدرت بیشتری در ترویج ایدئولوژی اسلامی داشته باشد. چگونه است که دشمن از آن سوی مرز موفق و دولت اسلامی در داخل مرز ناکام بوده است.

۳- سِرّ این مطلب را در «الناس علی دین ملوکهم» باید جست. دین اکثریت جامعه تقلیدی است و نه اجتهادی. اگر به حاکمان خود اعتماد داشته باشند، سخنشان را می پذیرند. در این مسئله زیباترین تعبیر را مرحوم آیت الله جوادی آملی فرمودند که ظاهر جامعه، باطن مسئولین است.

۴-رسانه ملی برای ماه رمضان مستندی تهیه کرده که تجربیات افرادی را از زندگی پس از مرگ روایت می کند. این مستند با تصویرسازی از مرگ در جهت مقابله با منکرین معاد است. اما با گسترش فضای مجازی ، دسترسی به این موضوعات و نظریات موافقین و مخالفین در فضایی بدون سانسور زیاد است.

۵- رسانه ملی اگر پیگیر مطالبات جامعه باشد و به نخبگان و منتقدان در جهت حل مشکلات جامعه تریبون بدهد، سهم بزرگی در اعتمادسازی جامعه به حاکمیت خواهد داشت. و نتیجه این اعتمادسازی، ترویج دیانت خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متاسفانه علم پزشکی برای این مکاشفات توجیهات علمی و بعضا اثبات شده دارد اینکه هنگام مرگ در بدن ماده ای تسکین دهنده که چند برابر LSD تاثیر مخدر دارد و همین ماده باعث تحمل راحت تر مرگ و اثرات روانگردان می شود یا اینکه هنگام مرگ اطلاعات حافظه دوران زندگی از جلوی چشم ما می گذرد و چنین و چنان .احساس اینکه شخصی بغیر از ما در اتاق هست با توجه به اشکال در سیستم مغزی درک موقعیت بدن تو سط مغز از نظر علمی ثابت شده.در جامعه ای که تجاوز روسیه به اوکراین هنوز برای دولتمردات ثابت نشده تعجب است مسایل ماورای طبیعت اینقدر راحت ثابت می شود. یا للعجب

    1
    1
  2. متاسفانه یا خوشبختانه مرگ قابل تجربه نیست .امیدوارم کار دوستان برای شنیدن خبرهایی از آن دنیا بسان فیلم شهدا اثر پاسکال لوژیه نشه. صلوات.

  3. فارغ از بحثهای سیاسی، این برنامه برای بنده آموزنده بود و اتفاقا از منظر بنده این برنامه برای دینداران و مخصوصا ظاهر گرایان بیشتر مفیده و میتونم سه درسی رو که من گرفتم به طور خلاصه این طور بگم: اولا در بحث حق الناس که در جامعه ما خیلی کم رنگ شده هیچ جای مماشاتی نیست که البته در آموزه های دینی ماهم به اون خیلی تأکید شده دوم این که هیچ انسانی رو از روی ظاهر قضاوت نکنیم و برچسب نزنیم و کسی که در نظر ما کمترین هست ممکنه در نزد خدا بهترین باشه سوم ارتباط درست با اهل بیت بدون ریا و ظاهرسازی و پیروی از ایشون.

    2
    1
  4. سلام به نظر من این برنامه به یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه ما در حال حاضر به بهترین نحوی پاسخ می دهد و آن گسترش اخلاق در جامعه است و اصلا دیدگاه نویسنده را در نورد این برنامه قبول ندارم و به نظرم خیلی سطحی با آن برخورد کده

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا