خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع سردار آزمون از اسکوچیچ ؛ مهاجم تیم ملی تمام قد پشت مربیش ایستاد

مهاجم ملی پوش و یکی از امیدهای اصلی تیم ملی در جام جهانی در مصاحبه‌ای درباره مسائل مختلف صحبت کرد. دفاع سردار آزمون از اسکوچیچ نکته بارز صحبت‌های او بود.

به گزارش انصاف ورزشی سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران در کنار بازیکنانی مانند مهدی طارمی، علیرضا جهان بخش، علی قلی‌زاده و بسیار دیگر از بازیکنان لژیونر از امیدهای اصلی تیم ملی در جام جهانی به حساب می‌آید.

چند ماهی از انتقال آزمون به بوندسلیگا و تیم بایرن لورکوزن می‌گذرد، او که در ابتدا پیوستنش با بدشانسی دچار مصدومیت شد، پس از رهایی از این مصدومیت، در آخرین بازی تیمش توانست با زدن یک گل و دادن یک پاس گل درخشش خود را دوباره آغاز کند. مسئله‌ای که هواداران تیم ملی را بسیار خوشحال کرده است.

آزمون در مصاحبه ای با روزنامه همشهری درباره مسائل مختلفی از جمله تیم ملی به صحبت پرداخته است. مهم ترین نکته این مصاحبه دفاع سردار آزمون از اسکوچیچ به نظر می‌رسد.

 در بازی با گروترفورت توانستی گل بزنی و پاس گل بدهی تا درخشش در بوندس‌لیگا را آغاز کنی. در این ارتباط برایمان بگو.

ما در این بازی خیلی خوب کار کردیم. البته در طول هفته هم در تمرینات خیلی خوب کار کرده بودیم. تمرکزمان روی این بود که 3 امتیاز را کسب کنیم و خدا را شکر آن را به‌دست آوردیم. ان‌شاءالله این روند ادامه‌دار باشد.

بعد از پیوستن به لورکوزن چند بازی را به‌دلیل مصدومیت و بیماری از دست دادی اما بازگشت پرقدرتی داشتی. گل زدی، پاس گل دادی و به‌نظر هدف‌های بزرگ‌تری داری که به آنها فکر می‌کنی.

هدف من این است که به تیم لورکوزن کمک کنم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و این اولویت همه بازیکنان است. هدف اصلی تیم لورکوزن هم گرفتن سهمیه چمپیونزلیگ است تا در ادامه این روند در سال‌های بعد برای مقام‌های خیلی بهتر بجنگد و تلاش کند. باید آن چیزی را که در اولویت باشگاه است، انجام دهم.

 بایرن‌مونیخ باز هم قهرمان بوندس‌لیگا شد و مثل اینکه این تیم حالاحالاها ول‌کن قهرمانی نیست! نظرت در این‌باره چیست؟

اینها لیاقتش را داشتند که قهرمان شدند. بازیکنان خیلی بزرگی دارند و ما به آنها خیلی احترام می‌گذاریم. امیدواریم که سال آینده بتوانیم با این تیم رقابت کنیم.

 نظرت در مورد قرعه تیم ملی در جام‌جهانی و هم‌گروهی با انگلیس و آمریکا چیست؟

قرعه ما نسبت به گروه‌های دیگر خوب است، ولی هیچ‌چیزی آسان نیست و باید تمام تمرکزمان را روی بازی‌ها بگذاریم. باید بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم تا بتوانیم با قدرت صددرصد در این جام‌جهانی حضور پیدا کنیم.

 نظرت در مورد تیم ملی انگلیس چیست؟

انگلیس تیم خیلی قدری است و همیشه مدعی بوده. صددرصد بازی سختی را مقابل این تیم خواهیم داشت.

 از تیم ملی آمریکا شناخت داری؟

حقیقتش من از این تیم شناختی ندارم و بازی‌هایشان را ندیدم، ولی بازیکنانشان را می‌شناسم، بازیکنان خیلی خوبی دارند.

خط حمله تیم ملی با حضور شما، طارمی و جهانبخش وضعیت خیلی خوبی دارد اما ساختار دفاعی ما دچار ضعف‌هایی است که ما مقابل هر تیمی بازی کردیم با وجود اینکه پیروز هم شدیم اما به حریفان موقعیت گل دادیم و این باعث نگرانی‌هایی شده است. آیا این مشکل می‌تواند با اردوها و بازی‌های دوستانه بزرگ تا جام‌جهانی برطرف شود؟

شما کدام تیم را دیدید که هیچ موقعیتی به تیم حریف نداده باشد؟!

همین تیم ملی خودمان در دوره قبلی جام‌جهانی از لحاظ ساختار دفاعی شرایط خیلی خوبی را داشت.

کی می‌گوید ما به حریفان موقعیت گل ندادیم؟

 اما خیلی کم پیش می‌آمد به حریفان موقعیت گل بدهیم.

الان هم خیلی کم بوده که به حریفان موقعیت گل بدهیم. اینطوری نبوده که هر دقیقه بخواهند بتوانند به ما گل بزنند! نه اصلا اینطوری نیست که به‌راحتی موقعیت گل بدهیم. الان یک مربی خوب داریم که خیلی دارد زحمت می‌کشد. موقعی که هیچ‌کس جرأت نداشت تیم ملی ایران را بگیرد، او این مسئولیت را قبول کرد. من خودم اوایل که اسکوچیچ را آوردند، چون با او کار نکرده بودم و شناخت نداشتم، دچار شک بودم. اما در آن شرایط اسکوچیچ مسئولیت تیم را برعهده گرفت و در همان مرحله اول مقدماتی بدون موقعیت‌دادن به بحرین و عراق و بدون هیچ دردسری بالا رفتیم. همه بازی‌ها را هم بردیم، دیگر شما از این مربی چه می‌خواهید؟! شما هر چقدر این مربی را بکوبید واقعا خنده‌آور است! حالا چه بخواهد بد بازی کند، چه بخواهد خوب بازی کند ولی دارد نتیجه می‌گیرد. شما وقتی دارید نتیجه می‌گیرید اصلا نباید انتقاد کنید. نه اینکه انتقاد نکنید اما انتقادکردن یک مقدار تیم را به حاشیه می‌برد تا اینکه بخواهد کمک کند. برای اینکه بالاخره تیم دارد می‌برد.

دفاع سردار آزمون از اسکوچیچ شاید مهم‌ترین نکته این مصاحبه باشد، مسئله‌ای که نشان می‌دهد برخلاف تصور لژیونرهای صاحب نام و اسم‌های بزرگ تیم ملی از این مربی راضی هستند و کار کردن با او را دوست دارند. تا شروع بازی‌ها و نتایج تیم ملی بحث و گمان‌ها درباره عملکرد اسکوچیچ وجود خواهد داشت. باید ببینیم که آیا او می‌تواند با گرفتن نتایج مطلوب جواب منتقدان خود را بدهد و یا حرف منتقدان با گرفتن نتایج ضعیف تیم ملی ثابت خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا