خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک فعال سیاسی: استیضاح چند وزیر ضروری است؛ برخی دو واحد اقتصاد هم نمی‌دانند

نامه نیوز نوشت:منصور حقیقت‌پور گفت: من تصور می‌کنم حلقه‌هایی در اطراف آقای رئیس‌جمهور تصمیم‌گیرندگان اصلی دولت هستند. آقای رئیسی نباید استقلال تصمیم‌گیری‌ را از خود سلب می‌کرد و نباید تمام دولت در یک طیف از یک جریان سیاسی خلاصه می‌کرد.

مشکلات اقتصادی به قدری است که صدای مجلس هم درآمده و در عین حال که تا پیش از این مجلس به عنوان مهم‌ترین حامی دولت محسوب می‌شد اما حالا زمزمه‌هایی از استیضاح برخی وزرا مطرح است.

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «به نظر من اکنون ضرورت دارد که برخی از وزرا استیضاح شوند زیرا استیضاح یک حق نمایندگان است و ابرازی برای برقراری دموکراسی است و اصلا به معنای کارشکنی یا تقابل با دولت نیست؛ بلکه کمک به دولت است. این واقعیتی است که تعدادی از وزرا کارآمد نیستند و نتوانسته‌اند به وظایفشان عمل کنند. در این مسیر اگر آنها استیضاح شوند، ایرادی ندارد».

او ادامه داد: «البته این مجلس خودش در به‌وجود آوردن وضع موجود سهیم است. خود همین نمایندگان بودند که در رأی اعتماددادن به همین وزرا از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و اینکه اکنون به فکر استیضاح افتاده‌اند جای سوال دارد که چرا آن زمان که رأی اعتماد به وزرا در اختیار شما بود، بررسی لازم را نکردید؟».

رئیسی نباید دولت را در یک طیف خاص خلاصه می‌کرد

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «از دولت می‌پرسم که کدام قسمت از مشکلات حل شده است؟ چه قدر از مشکل بیکاری رفع شد؟ تورم چه قدر کاهش یافت؟ واقعا سوءمدیریت در دولت سیزدهم سر فلک می‌کشد. اقتصاد دست کسانی افتاده که دو واحد اقتصاد هم نمی‌دانند».

این نماینده اسبق مجلس درباره اصل حضور محسن رضایی در دولت اظهار کرد: «آقای رضایی اشتباه کرد که وارد دولت شد. جای آقا محسن این دولت نبود. نمی‌شود آقا محسن را بیاورید اما تصمیم‌گیرنده اقتصادی را فردی تعیین کنید که هیچ سابقه‌ای در مدیریت اقتصادی ندارد؛ درحالی که آقا محسن استوانه مدیریت جهادی در کشور است. آقا محسن اشتباه کرد که وارد دولت شد زیرا باید می‌دانست حضور در دولت با این ترکیب اقتصادی در شأنش نیست».

حقیقت‌پور در پایان درباره حلقه‌های تصمیم‌گیر در دولت گفت: «من تصور می‌کنم حلقه‌هایی در اطراف آقای رئیس‌جمهور تصمیم‌گیرندگان اصلی دولت هستند. آقای رئیسی نباید استقلال تصمیم‌گیری‌ را از خود سلب می‌کرد و نباید تمام دولت در یک طیف از یک جریان سیاسی خلاصه می‌کرد. اکنون به راحتی با مشاهده عزل‌ونصب‌ها می‌شود فهمید که چه کسانی یا بهتر بگویم، چه طیفی تصمیم‌گیرنده اصلی در دولت هستند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا