خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش دبیرکل سازمان ملل به احتمال آغاز فعالیت هسته‌ای کره شمالی

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: آنتونیو گوترش “عمیقا نگران” تهدیدهای کره شمالی مبنی بر از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای تاکید کرد: دبیرکل بسیار امیدوار است که این آزمایش‌ها از سر گرفته نشود، دقیقا مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت. عدم اشاعه، همچنان محور اصلی امنیت هسته‌ای جهانی است و باید حفظ شود.

کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی چهارشنبه (اول ژانویه ۲۰۲۰) اعلام کرد دیگر دلیلی برای پایبندی پیونگ‌یانگ به وقفه‌ای که خودش برای آزمایش بمب هسته‌ای و موشک بالستیک قاره‌پیما تعیین کرده بود، نمی‌بیند و در آینده نزدیک یک “سلاح استراتژیک جدید” ارائه خواهد شد.

دوجاریک گفت: مشارکت دیپلماتیک تنها راه برای صلح بادوام است.

رهبر کره‌شمالی تاکید دارد که ایالات متحده به مانورهای نظامی مشترک با کره‌جنوبی با استفاده از تسلیحات جدید و اعمال تهدیدها ادامه داده است و هم‌زمان “درخواست‌هایی گانگستر مانند” دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به مواضع جدید پیونگ‌یانگ گفت، کیم جونگ اون قراردادی را در مورد خلع سلاح هسته‌ای امضا کرده است و اینکه او تصور می‌کند رهبر کره‌شمالی مردی است که به قولش عمل می‌کند. وزیر خارجه آمریکا هم در واکنش به سخنان کیم جونگ اون ابراز امیدواری کرد که کره‌شمالی صلح را به جای جنگ انتخاب کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا