خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیروز مجتهدزاده: دارم منفجر می‌شوم!

دومین سال است که برای روز ملی خلیج فارس مراسمی نمی‌گیرند

پیروز مجتهدزاده ضمن انتقاد به برگزار نشدن مراسم روز ملی خلیج فارس، با گریه گفت: دردها و ناله‌هایم دارد سینه‌ام را منفجر می‌کند که بعد از ۳۰ سال مبارزه در این راه آخرش اینجا ایستاده‌ام و می‌گویم که من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد.

استاد بازنشسته‌ی دانشگاه و رییس موسسه‌ی یوروسویک لندن، در گفت‌وگو با انصاف نیوز در حالی که اشک می‌ریخت افزود: شما این درد سینه‌ی سوخته‌ی مرا منتقل کنید و بگویید که سکته کرده و در خانه نشسته است. ببینید به چه روزی افتادم و آقایان به ریش ما و ایران دارند می‌خندند. هیچ دولتی نتوانسته حریفشان شود.

او با بیان اینکه «یک گله‌ی بزرگی دارم نسبت به داخلی‌ها» گفت: ما تلاش‌های زیادی برای زنده نگه داشتن نام خلیج فارس کردیم و در اواخر دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی موفق شدیم که مصوبه‌اش را بگیریم و در تقویم اضافه شد. اما نظر ما در آذرماه بود که دولت به هر دلیلی مخالفت کرد و روز ۱۰ اردیبهشت انتخاب شد ولی آن تاریخ، تاریخ اشتباهی بود که تذکر دادیم.

مجتهدزاده تاکید کرد: ۱۰ اردیبهشت سالروز بیرون کردن پرتغالی‌ها توسط ارتش شاه عباس بزرگ است که با کمک انگلستان انجام شد. به دولتی‌ها گفتم که اخراج پرتغالی‌ها به قیمت آوردن بریتانیایی‌ها صورت گرفت یعنی استعمار کوچکی را اخراج کردند و استعمار بزرگتری جایگزین شد. اما بالاخره کوتاه آمدیم که همان ۱۰ اردیبهشت بشود.

او گفت: از آن سال که تصویب شد، هر سال دولت‌ها برنامه‌ای برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس برگزار می‌کردند الا دو سال اخیر. الان دومین سال است که اصلا برنامه‌ای نگرفتند.

خلیج فارس در کتاب استخری

مجتهدزاده گفت: من در نامه‌ای که سال‌ها پیش به دولت نوشتم، گفتم که قرار بود این روز زمینه‌ی دفاع از خلیج فارس باشد اما خب عملا آقای صادق خرازی – دیپلمات سابق – کاری کرد که این روز تبدیل شد به روزی علیه من! تا مدتی من را در این مراسم‌ها دعوت می‌کردند اما به تدریج نه من را و نه همکارانم که برای این روز تلاش کرده بودیم را دعوت نکردند و کنار گذشتند و خودشان از خودشان تجلیل می‌کردند! هدف ما تحرک ملی برای دفاع از نام خلیج فارس بود که تبدیل شد به تحرکی علیه بنده.

او البته گفت: الان نام خلیج فارس تثبیت شده است که یکی از عوامل بسیار موثر آن بنده بودم؛ به همراه همکارانم سال‌ها مبارزه کردیم تا این نام تثبیت شود و کسی نتواند آن را تغییر دهد. در آن زمان بعید بود که نام جعلی در رسانه‌های بین المللی اروپایی و آمریکایی مطرح شود و ما به آن جواب مستدلی ندهیم؛ جواب‌ها هم همواره مورد توجه قرار می‌گرفت و طرف‌های مطرح کننده عذرخواهی هم می‌کردند.

مجتهدزاده متذکر شد: این مبارزات ۲۰ – ۳۰ ساله جواب داد و موارد عمده‌ای از تحریف نام خلیج فارس را نداریم اما اگر تلاش‌ها ادامه نداشته باشد شاید آن تلاش‌های منفی بیشتر دامنه پیدا خواهد کرد.

او در نقد خود درباره‌ی برخی حواشی گفت: من به دولت آقای خاتمی نوشتم که شما با این کار خودتان به منافع ملی ایران خدمت می‌کنید یا برعکس؟ آقای خاتمی! چرا باید بخشی از دستگاه دولت ایران ملعبه‌ی دست یک عده افراد مشکوک، مظنون، با ارتباطات خارجی کاملا آشکار باشند؟

مجتهدزاده که در گذشته با صادق خرازی در رسانه‌ها اختلافاتی داشته‌اند، گفت: آقای صادق خرازی خیلی آشکار برای سعودی‌ها در همین موضوع خلیج فارس کار کرد، تعلق جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی به ایران را به تردید وادار کرد. اول ترتیبی داد که دولت آقای خاتمی تقاضای عضویت در اتحادیه‌ی عرب را بکند، و این تقاضا البته پذیرفته نشد، ولی بعد ترتیبی داد که به این بهانه وزیر خارجه‌ی بی‌سواد ایران، منوچهر متکی، در جلسه‌ی شکایتی که اتحادیه‌ی عرب علیه ایران در سازمان ملل متحد در باره‌ی مالکیت امارات بر جزایر شکل داد شرکت کند! یعنی وقتی وزیر خارجه‌ی ایران در چنین جلسه‌ای شرکت کند پس آن شکایت را تایید کرده است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای مجتهد زاده همین فارس و عرب و کرد و آریایی و ژرمن و سیاه و سفید کردن ها دنیا را به خاک سیاه نشاند این ملت چقدر باید از نخبگانش بخورد. مایی که نمی توانیم تجاوز آشکار روسیه به اوکراین را محکوم کنیم نمی توانیم از کودکان سوریه و اوکراین حمایت کنیم و فکر می کنیم خون کودکان فلسطین و یمن و حزب الله رنگین تر است همان بهتر که خلیج فارس هرچی چیزی باشد غیر از فارس. لااقل یادمان نیاندازد که چه هستیم.

    6
    20
  2. بسم الله الرحمن الرحیم

    نامه ای را خطاب به اصلاح طلبان ارسال می نمایم :

    اصلاح طلبان قطعا باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402 شرکت کنند و قبل از آن باید بدانند چه هدف و استراتژی از این شرکت خواهند داشت. آنها باید یک اقلیت قوی تر از مجلس دهم با لیست ائتلافی با جریان نزدیک به مرحوم هاشمی و روحانی و لاریجانی بسازند و به ترمیم و نظارت کابینه ی دولت سیزدهم کمک کنند. اگر به دنبال مشارکت و اعتماد ملت و جلب سرمایه حضور آنها هستید باید با شعار ” نظارت قوی و ارتقای مردمسالاری و احیای اقتصاد و رفاه ” با نام لیست ائتلاف میهنی وارد انتخابات شوید سر لیست این لیست باید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی باشد. لذا هسته ی اصلی این لیست را باید افراد زیر تشکیل دهند و امیدوارم از آنان در انتخابات آتی دعوت به عمل بیاید :

    سید حسن خمینی – حسن روحانی – مجید انصاری – محمود واعظی – محمدباقر نوبخت – اسحاق جهانگیری – محمد شریعتمداری – سورنا ستاری – علی اکبر صالحی – عبدالناصر همتی – محسن مهرعلیزاده – محمدرضا عارف – علی لاریجانی – عبدالرضا رحمانی فضلی – کاظم جلالی – علیرضا محجوب – مصطفی کواکبیان – مسعود پزشکیان -…

    امیدوارم نام این افراد در حضور سران اصلاح طلب مورد بحث قرار گیرد.
    ارتقای مردمسالاری جز با گذار به دولت پارلمانی با الگوگیری بومی شده از مجلس عوام بریتانیا و تشکیل دولت در سایه و اجرای طرح شفافیت قوای سه گانه شدنی نیست. مردم باید بار دیگر اقناع شوند که می شود مانند ایجاد ” مردمسالاری دینی ” ابداعات جدیدتر و سازگار با شرع را مطرح و اجرا کرد تا مشارکت واقعی مردم میسر گردد و دیگر اشتباهات مجلس ششم و طرح های خیالپردازانه تکرار نگردد.
    بیاییم راهکارهای اصلاح طلبانه مانند دموکراسی و جامعه مدنی را شدنی و وطنی کنیم.
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    2
    10
  3. سلام‌خوب‌شما‌که‌خود‌را‌یک‌سیاستمدار
    حرفه‌ای‌میدانید‌‌‌‌.باید‌بدانید‌‌درایران‌
    نام‌جاده‌ها‌خیابانها‌وپاساژها‌و…بسیاری
    را‌به‌نام‌خلیج‌فارس‌نامگذاری‌کردند‌در
    همین‌دو‌دهه‌اخیر‌ودر‌سخن‌رانیها‌و
    برنامه‌های‌تلوزیونی‌ومراسمات‌نماز
    جمعه‌هم‌‌ازلفظ‌خلیج‌همیشه‌فارس
    استفاده‌‌وبطور‌مثال‌درنماز‌جمعه‌روز
    .قدس‌.امام‌جمعه‌تبریز‌درمورد‌خلیج
    همیشه‌فارس‌‌‌وتاریخ‌آن‌مطالبی‌بیان
    کردند.‌شما‌چرا‌مسئله‌را‌تبدیل‌به‌کری
    خوانی‌میکنید‌آن‌سوی‌مرز‌های‌آبی‌هم‌
    جریانات‌مشابه‌راه‌می‌افتد‌تحریک
    کار‌‌عقلانی‌نیست‌.موجب
    تحرک‌بیشتر‌‌طرفهامیشود‌.‌دمیدن
    به‌ناسیونالیسم‌فارسی‌وپان‌فارسیزم
    ‌دریکصد‌سال‌اخیردر‌خود‌کشور‌باعث
    سوء‌تفاهمهایی‌شده‌که‌هیچگاه‌درتاریخ
    ایران‌نبود‌.آقایان‌اطاقهای‌فکر‌کشور
    به‌آذربایجان‌‌چه‌نگاهی‌دارند‌کرمانشاه
    این‌نگاه‌‌علی‌رغم‌اینکه‌‌سعی‌داشتند
    مخفی‌بماند‌از‌کوزشان‌بیرون‌‌‌زده‌و
    به‌میان‌مردم‌عادی‌کشیده‌شده‌مگر‌در
    استادیومها‌ندیدید‌شما‌که‌در‌اندام
    نشستید‌ببینید‌آنها‌بعد‌آنهمه‌جنگ‌نیستید
    احمقانه‌مسایل‌مشابه‌را‌نهایتا‌چگونه
    مدیریت‌کرده‌اند‌درانگلیس‌نسبت‌به‌
    اسکاتلند‌ولز‌‌ایراندچگونه‌با‌اصلاح‌
    دیدگاه‌احساسی‌‌به‌آرامش‌رسیدند
    رقابت‌کشورها‌هم‌‌درمسائل‌اقتصادی
    وعلمی‌‌وتجاری‌‌وجذب‌توریسم‌خلاصه
    شده‌.اینک‌متاسفانه‌در‌خاورمیانه‌بزرگ
    اسلامی‌تحریک‌ونقشه‌غرب‌این‌است
    که‌ناسیونالیزم‌‌افراطی‌گسترش‌یابد
    واتحاد‌اسلامی‌‌به‌حاشیه‌رانده‌شود‌‌‌و
    منطقه‌‌به‌منازعات‌بی‌پایان‌احساسی
    واحمقانه‌‌مشغول‌باشد‌واز‌توسعه‌
    صنعتی‌وعلوم‌جدیده‌غافل‌شود‌.ببینید
    برای‌انجماد‌اصل‌پانزده‌قانون‌اساسی
    که‌یک‌حداقلی‌را‌‌برای‌آموزش‌زبان
    ترکهای‌ایران‌‌و…قائل‌شده‌‌چه‌تفاسیری
    راه‌افتاده‌تا‌همچنان‌راکد‌نگه‌دارند‌آیا
    این‌هوشمندانه‌‌وعادلانه‌است

    5
    4
  4. تو یکی لازم نکرده نگران ایران باشی
    کسی که به وقاحت تمام به مصدق توهین کند هیچ چیز از ایرانی بودن نمیداند

    3
    2
  5. سلام و عرض ادب و احترام
    در یک کلام ما در کشور بسیار فقیری زندگی میکنیم و نمیتوانیم هزینه مراسم این سالگرد مهم را برگزار کنیم و همه مشکلات کشور را خیرین حل میکنند و در این مهم هم باید خیرین وارد عمل شوند تا هزینه ای روی دوش نظام و دولت و کشور نگذارد چون بسیار بسیار کشور فقیری هستیم و از اهداف منطقه ای و فرامنطقه‌ای که همان لبنان و فلسطین سوریه عراق و یمن و غیره هست باز میمانیم!!!!!!!

    3
    4
  6. خدا پدرت را بیامرزد، جالبه چندتا بیسواد که نهایتا لیسانس از دانشگاه ازاد دارند به استاد بین المللی ایراد میگیرن این مشخصه بیسوادای سهمیه ای طرفدار دولت هست

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا