خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابراز نگرانی عارف از کاهش اعتماد مردم به حاکمیت

‘محمدرضا عارف’ رییس فراکسیون امید در یادداشتی به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، از کاهش اعتماد مردم به حاکمیت ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه به ظرفیت‌های جوانان و اصلاح روش‌ها و تصمیمات برای بهبود وضعیت کشور شد.

متن این یادداشت که در صفحه‌ی اینستاگرام آقای عارف منتشر شده است در پی می‌آید:

۱۲ فروردین ۵۸، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران و تثبیت انقلاب اسلامی است. امتیاز انقلاب اسلامی در این است که خواست تاریخی ملت ایران را که آزادی، استقلال و پیشرفت بود با هویت تاریخی –فرهنگی ملت همسو کرده است و توانسته است بر مبنای دین حرکت به سوی این سه مقصد گرانقدر جهت بدهد و شوری شگفت انگیز در تاریخ ما پدید آورد.

دوازدهم فروردین سال ۵۸، تأییدی بود بر آنچه که قرن‌ها در کشور ما وجود داشته است. ملت ایران، قرن‌ها است که اسلام را به عنوان یک حقیقت ناب انتخاب کرده است. لذا اسلامیت نظام ما ریشه در انتخاب جمهور مردم دارد.

پیش و پس از این روز حماسی، بحث‌های مختلفی در خصوص مفهوم «جمهوری اسلامی» مطرح بوده است. این بحث‌ها کماکان هم ادامه دارد و اندیشمندان و فعالان سیاسی و اجتماعی، کم و بیش به این موضوع می‌پردازند. به گمان من، این گونه بحث‌ها هم مفید است و هم لازم و می‌تواند در فهم بهتر ما از ماهیت نظام مستقر در کشورمان کمک کند.

جهت دادن خواست و حرکت مردم به سوی «جمهوری اسلامی» هم نشان‌دهنده درک درست امام از تاریخ و مقتضیات آن هم حکایت‌گر بینشی است از اسلامی که در جهان معاصر نیز می‌تواند گره‌گشا باشد.
معتقدم با گذشت ۴ دهه از تثبیت نظام جمهوری اسلامی با نگاه به آینده باید آسیب شناسی جدی از عملکرد این چهار دهه صورت بگیرد.

نظام ما در ادوار مختلف بعد از انقلاب اسلامی توفیقات خوبی کسب کرد اما مطمئناً با کاستی‌هایی هم رو به رو هستیم. آنچه این روزها من را نگران می‌کند اعتماد مردم به حاکمیت است عملکرد ما مسئولان در ۴ دهه گذشته بگونه ای نبوده که اعتماد مردم به نظام ارتقا پیدا کند بلکه متأسفانه بعضاً شاهد کاهش این اعتماد هستیم. مهمترین اصل در تقویت اعتماد مردم به یک نظام سیاسی صداقت مسئولان و همدلی آنان با مردم است. بپذیریم که شرایط فعلی کشور شرایط خوبی نیست و راه برون رفت از وضعیت فعلی باور و اعتقاد به ظرفیت‌های درونی و استفاده از ظرفیت جوانان عزیزمان و اصلاح اساسی در برخی روش‌ها و تصمیمات است. کسانی که می‌خواهند راه اصلاح را به خاطر منافع جریانی مسدود کنند بدانند اقدام آنها در نهایت آسیب به پیکره نظام اسلامی است. در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته باید به جای نگاه صرفاً شعاری به این شعار راهبردی و برگزاری همایش‌های مختلف، بصورت عملیاتی و با عزم جدی و همدلی و هماهنگی همه ارکان نظام در تحقق این شعار گام‌های اساسی برداشته شود تا به یاری خداوند متعال شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم که سرمایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند باشیم.

امید است با درک بهتر و دقیق‌تر از مقوله جمهوری اسلامی، که حقیقتاً حاصل تعامل مثبت ملت ایران و اسلام عزیز بوده است، و با کنار گذاشتن روحیه قیم مآبی و نیز تنگ نظری‌ها، موجبات استحکام هرچه بیشتر پایه‌های جمهوری اسلامی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. لطفادرعوالم هپروتی سخن نفرمایید….این پاکیزه وسترون سخن گفتن هارا کناربگذارید اگر اقلی به علل موجده اعتقاد دارید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا