خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولین حمله جدی اوکراین به روسیه

ایرنا نوشت: کی یف ادعا کرده که در حمله موشکی به ستاد فرماندهی مهم ارتش روسیه در شرق این کشور، نزدیک به ۲۰۰ نظامی این کشور شامل شماری افسر ارشد را کشته است.

به گزارش تارنمای ویک؛ مقام های اوکراین ادعا کرده اند که در این حمله با چند فروند موشک به مرکز فرماندهی ارتش روسیه شامل ستادهای فرماندهی نیروی زمینی و نیروهای هوابرد در شهر ایزیوم، افزون بر نزدیک به ۲۰۰ نظامی، ژنرال اندری سیمونوف نیز جان خود را از دست داده است.

در صورت درستی هدف قرار گرفته شدن ژنرال سیمونوف، او دستکم دهمین ژنرال ارتش روسیه می باشد که از هنگام شروع این جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، در پی بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، جان خود را ازدست داده است.

در حالی که گزارش های تائید نشده پیشین، حاکی از زخمی یا کشته شدن ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه بود، اما کی یف اعلام کرده که گراسیموف اندکی پیش از این حمله، به دیدار از این پایگاه پایان داده و از حمله جان به در برده است.

مقام های ایالات متحده به نیویورک تایمز گرفته بودند که گراسیموف در چند روز گذشته از شرق اوکراین دیدار کرده که کمتر برای فرمانده کل ارتش روسیه، رخ می داده است، اما نتوانسته اند اطلاعاتی در باره حمله به ستاد فرماندهی ارتش در ایزیوم ارایه دهند.

یک مقام بلندپایه اوکراین به این روزنامه گفته که کشورش از دیدار گراسیموف از خطوط درگیری آگاهی یافته بوده، اما او پیش از این حمله راکتی، به روسیه بازگشته بوده است.

این مقام کی یف افزود: تصمیم اوکراین برای نابود کردن این هدف، به علت حضور گراسیموف نبوده، بلکه به دلیل اهمیت عملیاتی این پایگاه بوده است.

گراسیموف به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی شویکو وزیر دفاع، طراحان اصلی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین به شمار می روند.

اولکسی ارستوویچ مشاور نظامی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به واشنگتن پست گفته که اطلاعات نخست در باره حمله به ایزیوم، نشانی می دهد که شماری افسر ارشد ارتش روسیه در میان قربانیان قرار دارند و آمادگی رزمی این پایگاه به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و آسیب دیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا