خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هادی خامنه ای: سفره کوچک مردم را کوچک تر نکنید

جماران نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای در خطبه‌های نماز عید فطر در دارالزهراء ضمن بزرگداشت یاد و نام یار فقید امام حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی‌پور و آرزوی رحمت واسعه الهی برای ایشان و همه خادمان انقلاب و ملت ایران تأکید کرد: امروز در جهان تجاوز به حقوق یکدیگر فزونی گرفته و این رفتارهای متجاوزانه باید جای خود را به تعامل و گفتگو دهد.

وی گفت: پیروان همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی اگر بر حبل مشترک وحدانیت و رعایت حقوق انسانی پایبند باشند، کمتر شاهد این نزاع‌های فرسایشی و قومیتی خواهیم بود.

سید هادی خامنه ای تصریح کرد: همه مسلمین نیز باید امروز بیش از هر زمان بر مشترکات دینی و شریعت مقدس تأکید ورزیده و از زمزمه‌ها و اقدامات نزاع جویان و کینه توزانه پرهیز کنند و علمای دین نیز باید در توصیه هایشان جوانان را از افراط گرایی بازدارند.

وی در ادامه افزود: حقی بیش از حق خود خواستن و حرص و زیاده خواهی در تعارض با هدف خلقت و زندگی صلح طلبانه‌ای است که در قرآن و کلام معصومین بارها تأکید شده است.

سید هادی خامنه ای یادآور شد: روزه در همه ادیان الهی وجود دارد و یکی از مهمترین خواص و نتایج روزه واقعی دوری از همین حرص و زیاده خواهی و تجاوز به حقوق یکدیگر است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از افرادی که با وجود مسوولیت‌های اجرایی در کشور به جای تلاش برای خدمت به مردم، محدودیت در زندگی آن‌ها ایجاد می‌کنند، افزود: درک زندگی آحاد مردم خصوصا مستضعفین و کمک به معیشت و رفاه مردم مظلوم باید مهمترین و ضروری‌ترین اقدام مسؤلین اجرایی باشد و نباید با سیاست‌ها و اقدامات اشتباه به فروپاشی اقتصادی کمک کنند و سفره های کوچک مردم را کوچکتر کنند.

سید هادی خامنه ای در پایان گفت: امیدواریم خداوند همه کسانی که منشاء خرابی‌ها در دنیا هستند، هدایت کند و البته در ایران بیشتر نیازمند این هدایت‌ها هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا