خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهادهای پاییزی برای طرفداران سفرهای خارجی‌

اگر تا حالا فکر می‌کردید پاییز فصلی غم‌انگیز و دلگیر است، بعد از خواندن این گزارش نظرتان عوض خواهد شد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، جدا از تصاویر زیبایی حاصل از همسرایی شاعرانه‌ی برگ‌های سرخ و طلایی و نارنجی‌رنگ پاییزی که شاید در هر جنگلی یافت شود، مناطقی از دنیا هستند که در فصل سوم سال هم حال و هوای تابستانی و دلنشینی را به گردشگران ارائه می‌کنند. در این گزارش شش مقصد پاییزی را به گردشگران خوش‌ذوق معرفی می‌کنیم:
رودخانه‌های «ماسوریا» شمال‌شرق لهستان
«ماسوریا» منطقه‌ای شامل 2000 دریاچه و جزیره جنگلی در فاصله 170 مایلی ورشو است. شبکه‌ای از رودخانه‌ها و کانال‌ها به شما اجازه می‌دهند با قایق یا کایاک در پیچ و خم این ناحیه سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنید. تابستان «ماسوریا» گرم است و زمستان در این منطقه خیلی زود از راه می‌رسد. بنابراین بهترین زمان برای سفر به جنگل‌های «آگوستو» و قایق‌سواری در دریاچه‌های این ناحیه ماه اکتبر است. شهرها و روستای اطراف آن نیز برای گردشگرانی که به مکان‌های تاریخی علاقه دارند، خالی از جاذبه نیست. قلعه‌های «تیوتونیک»، کلیسای باروک و انبارهای بزرگی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم از جمله جاذبه‌های تاریخی این منطقه هستند.
جنگل قارچ سفید آلبا ایتالیا
شکارچیان قارچ در شمال‌غربی منطقه «پیدمونت» ایتالیا سگ‌های شکاری‌شان را رها می‌کنند تا گنج‌های خوراکی نهفته در زمین را پیدا کنند. قارچ‌های دنبلانی منطقه جنوب‌شرقی تورین که به طلای سفید هم شهرت دارند، از ارزشمندترین قارچ‌های جهان محسوب می‌شوند که برای تهیه مربا، نوشیدنی و شکلات کرم و فندقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر ساله از اوایل اکتبر تا نیمه ماه نوامبر نمایشگاه بین‌المللی قارچ سفید آلبا برگزار می‌شود که طی آن محلی‌های منطقه پس از پوشیدن لباس‌های قرون وسطایی، نژادهای مختلف میمون را نمایش می‌دهند.
برگ‌ریزان بهشتی «هوکایدو» ژاپن
«هوکایدو» دومین جزیره بزرگ ژاپن، در شمالی‌ترین نقطه این کشور واقع است. این بهشت بکر و وحشی مأمن گوزن‌های سیکا و خرس‌های قهوه‌ای است و رشته‌کوه‌های بلند، جنگل‌های دست‌نخورده و دریاچه‌های آتشفشانی‌اش از خیره‌کننده‌ترین مناظر طبیعی برای گردشگران در پاییز به حساب می‌آید.
اوج برگ‌ریزان «هاکایدو» از اواسط سپتامبر تا نیمه ماه اکتبر در پارک ملی «Daisetsuzan» مناظری دیدنی را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. تورهایی به نام «سامورایی» وجود دارند و مسافرانی که قصد دارند به تنهایی از این مناظر لذت ببرند می‌توانند بسته‌هایی را شامل حمل و نقل، استقبال در فرودگاه، اقامت در مهمانسراهای سنتی ژاپنی موسوم به «ریوکانز» و یا استراحت‌گاه‌هایی در کنار چشمه‌های آب گرم انتخاب کنند و جدا از تورهای مسافرتی دسته‌جمعی، به دیدن مناظر رنگارنگ پاییزی بروند.
آبدره‌های پارک ملی نیوزلند
با سفر به جزیره «میلفورد ساوند» نیوزلند در سپتامبر می‌توانید هوای کاملا بهاری را در دل فصل برگ‌ریزان تجربه کنید. این مکان که در فهرست میراث طبیعی ثبت شده، از سوی «رودیارد کیپلینگ» به «هشتمین شگفتی جهان» ملقب شده است. آبشارها، جنگل‌های بارانی، صخره‌های خیره‌کننده، آب‌هایی که خانه دلفین‌ها، خوک‌ها و شیرهای دریایی و پنگوئن‌هاست از جاذبه‌های منطقه «میلفورد ساوند» است. اکتبر و نوامبر بهترین زمان برای رانندگی در مسیر 74 مایلی از «میلفورد» تا «ته‌آناو» است. گردشگران می‌توانند از تورهای تجملاتی کویینزلند کمک بگیرند و با ماشین‌هایی با سقف شیشه‌ای و یا کایاک به طبیعت‌ دیدنی و آب‌های زلال این منطقه سفر کنند.
«سن دیه‌گو» کالیفرنیا
با سفر به جنوب‌ غربی‌ترین استان ایالت کالیفرنیا تابستان و پاییز را به هم پیوند دهید. سپتامبر و اکتبر در این منطقه آنچنان گرم و دلپذیر است که می‌شود لذت موج‌سواری، کایت‌سواری روی صخره‌های سنگی و یا آفتاب گرفتن در سواحل «سان اونورف» را تجربه کرد. جاذبه‌های «سن دیه‌گو» برای گروه‌های مختلف سنی طراحی شده؛ در ماه نوامبر کودکان 3 تا 11 ساله می‌توانند در تورهای یک‌روزه‌ای ثبت‌نام کنند که از سوی باغ‌وحش این منطقه برگزار می‌شود و طی آن، علاوه‌بر برنامه‌های پرهیجان از پارک «سافاری» هم دیدن کنند.
جاده بزرگ «الگنی» – پنسیلوانیا
جاده 141 مایلی «الگنی» مسیر پرچشم‌اندازی است که از کامبرلند، مریلند، پترزبورگ و پنسیلوانیا گذر می‌کند. قطاری با سرعت 15 مایل در ساعت از رودخانه‌ها و جنگل‌های غرب مریلند و جنوب‌غربی پنسیلوانیا عبور و مسافرانش را میهمان زیباترین مناظر پاییزی می‌کند. در این جاده که هیچ وسیله موتوری حق عبور از آن را ندارد، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی لذت‌بخش‌ترین تفریح است. طی روزهای میانی ماه سپتامبر، فستیوالی دو روزه در «فراست‌برگ» مریلند برگزار می‌شود که طی آن به غیر از جاذبه‌های موسیقایی و کارهای نمایشی، گردشگران می‌توانند تجربه‌های نویی چون دوشیدن شیر بز، زنبورداری و تماشای صنایع‌دستی سنتی منطقه را هم پشت سر بگذارند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا