خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جایگزین قهرمان روسیه در لیگ قهرمانان ؛ اسکاتلند خوشبخت شد

جایگزین قهرمان روسیه در لیگ قهرمانان مشخص شد تا بازهم ورزش روسیه نقره داغ شود. به نظر می‌رسد جنگ اوکراین و روسیه ضربه بزرگی به ورزش روسیه زده است.

پس از شروع جنگ روسیه با اوکراین علاوه بر تحریم‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای غربی دست به تحریم‌های ورزشی علیه روسیه نیز زدند. فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نبود و حتی تیم ملی روسیه از حضور در جام جهانی قطر منع شد. اتفاقی که باعث شد حتی بعضی از منتقدین جدی روسیه نیز اعتراض کنند و به این نکته که فیفا فقط شعار فوتبال سیاسی نیست سر می‌دهد، اشاره کنند.

در آخرین تحریم ورزشی روسیه قهرمان فوتبال لیگ این کشور از حضور در لیگ قهرمانان اروپا منع شد.

به گزارش ورزش سه تیم سلتیک که قهرمان لیگ اسکاتلند است به جای زنیت که قهرمان روسیه است در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد شرکت خواهد کرد.

علاوه بر این حتی یوفا اعلام کرده است که هیچ‌یک از تیم‌های روسیه‌ای نمی‌توانند در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس حضور داشته باشند.

باید دید این رویه ورزش جهان که به وضوح ضد روسیه است و گویا شعار اصلی ورزش که همانا دوری از سیاست است را فراموش کرده تا به کجا ادامه خواهد داشت. آیا با پایان جنگ این تحریم‌ها نیز برداشته می‌شود و یا همچنان ادامه دارد. آنچه مشخص است این نکته است که ورزش روسیه و به خصوص ورزشکاران روسی از این جنگ و همچنین این تحریم‌ها بسیار ضربه خورده و خواهد خورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا