خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله ی رسالت به بهانه ی نامه حائری شیرازی

محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه ی اصولگرای رسالت در یادداشتی به تحلیل نامه ی اخیر آیت الله حائری شیرازی به آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی پرداخته و در آن با همان ادبیات همیشگی سعی در موضع گیری «محکم و یک طرفه» کرده است؛ موضعی که پس از انتخابات 88 تاکنون پاسخی نگرفته است.
به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این یادداشت بدون هیچ کم و کاست و تغییر ادبیات آن، در پی می آید:
«
نامه آیت‌الله حائری شیرازی خطاب به دو تن از سران فتنه (1) نکات و مطالب حکمت‌آمیزی به لحاظ سیاسی دارد. ارزیابی این نامه بیش از آنکه نصیحتی مشفقانه به آن دو باشد حرف‌های حکمت‌آموز برای کسانی دارد که به ظاهر از روی خیرخواهی به دنبال رفع حصر هستند. در زیر بخش‌هایی از این ارزیابی را می‌خوانید؛
1- نامه از روی شفقت و مهربانی نوشته شده و حاوی هیچ عبارتی که متضمن اهانت باشد، نیست. ادب و نزاکت سیاسی حکم می‌کرد از باب اثرگذاری در مخاطب یا مخاطبین این نامه، از هرگونه کلمه‌ای که دارای بار موهن باشد، پرهیز گردد. 
آیت‌الله حائری شیرازی در نوع نگارش خود تصویر یک حکیم سیاسی را از خود نشان داده و از فقیه و فیلسوف برجسته‌ای چون او انتظاری دیگر نمی‌رفت.
2- نامه، گذشته نیک آن دو را در انقلاب اسلامی یادآور شده و با زبانی نرم از باب خیرخواهی نسبت به حال و آینده آنها، هم در این دنیا و هم در آن دنیا ابراز نگرانی شده است. 
3- از حق رای ملت در برابر “توهم تقلب”، دفاع منطقی و حقوقی شده است. اثرات پافشاری سران فتنه بر مواضع خود، هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ اقتدار ملی مورد مداقه قرار گرفته است. 
4- مشفقانه سران فتنه را از توهم “خود قهرمان پنداری” پرهیز داده و نسبت به عواقب دنیوی و اخروی این رویکرد شیطانی آگاه ساخته است.
5- نکته مهمی که آیت‌الله حائری شیرازی، هم به سران فتنه و هم به طرفداران رفع حصر یادآور شده این است که، “رفع حصر خانگی در شرایط اصرار به مواضع قبلی مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است. از هیچ نظامی نمی‌توان چنین انتظاری را طلب کرد.”
در حقیقت این حکیم سیاسی خوب دریافته است که سران فتنه و طرفداران رفع حصر که در حقیقت طرفدار تداوم فتنه هستند، به دنبال نفی نظام‌اند و هیچ منطق و قانونی را هم بر نمی‌تابند.
او به خوبی کشف کرده است که عده‌ای در داخل و خارج، می‌خواهند فتنه را برای روز مبادا روی شمعک نگه دارند تا به امر سرویس‌های امنیتی و جاسوسی دشمنان با تند بادهای سیاسی آن را به سمت آتش افروزی علیه امنیت و اقتدار ملی ببرند.
آیت‌الله حائری شیرازی هوشمندانه در این نامه فاش ساخته است دشمنان با مرده و زنده سران فتنه چه در حصر باشند و چه در خارج آن، کار دارند و به کارکردهای این پدیده هم برای تهدید و تحریم ملت ایران نیازمندند. متاسفانه اکنون سران فتنه در حصر مشغول دادن چنین خدماتی به دشمن هستند.
دشمن در انتخابات 88 با تیر فتنه، اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف گرفت و هنوز از این هدف‌گیری دست برنداشته است. مواضع شفاف اتحادیه ی اروپا و کاخ سفید در حمایت علنی از سران فتنه و  عوامل فتنه در داخل، سند این ادعاست.
6- یکی از پیام‌های صریح این نامه آن است که اگر برای رفع فتنه قرار است توسط برخی برای انقلاب دلسوزانه کاری صورت گیرد، این نیست که به مقامات امنیتی و سیاسی و قضائی برای رفع حصر فشار وارد شود. حداقل اقدامی که می‌تواند صورت گیرد، این است که سران فتنه از اصرار بر تداوم فتنه‌گری بازداشته شوند و آنها را از موضع خود در همراهی با سرویس‌های امنیتی و سیاسی و جاسوسی دشمن پرهیز دهند. در این حالت است که می‌شود در خصوص فواید یا مضار رفع حصر اندیشید. تا موقعی که سران فتنه در وادی پاسخ شیطان به حضرت مسیح به روایت انجیل برنابا سیر می‌کنند، هیچ امیدی به نجات آنها از دام شیطان بزرگ نیست.
نامه آیت‌الله حائری دلسوزانه و حکیمانه است اما بعید است در ذهن بیمار سران فتنه اثرگذار باشد. چرا که آنها پل‌های بازگشت را پشت سر خود خراب کرده‌اند.
آنها بی‌محابا مرتکب قتل نفس شدند و در این فتنه خون پاک بی‌گناهانی مطرح است که قربانی جاه‌‌طلبی‌های آنان شدند. میلیاردها تومان خسارت مالی به مردم و نظام وارد کردند. آشوب دست‌ساز آنها دشمن را در تهدید و تحریم جری کرد و مرتکب خسارت‌های جبران‌ناپذیر به کشور شدند. آنان از کفار و منافقین گرفته تا ملحدین، از گوگوش تا سروش را پشت سر خود به صف کردند تا جمهوریت نظام را به زانو در آورند و پایه‌گذار یک دیکتاتوری فضاحت‌بارتر از زمان شاه شوند. نامه آیت‌الله حائری بعید است برای آنان سودمند باشد اما در سودمندی نامه در ذهن برخی که به فکر رفع حصر هستند نباید تردید کرد. امیدوارم آنها را سرعقل بیاورد و از همصدایی بافتنه دوری جویند.
7- چندی پیش محمدرضا خاتمی به وکالت از سران فتنه پاسخ آیت الله حائری شیرازی را داد. (2) معلوم شد آنهایی که گام در این راه نهادند پای در راهی بی‌بازگشت گذاشته و حاضر نیستند خیمه فتنه را رها کنند.
حل مساله ی فتنه قبل از اینکه تولی به ولایت باشد، تبری از شیطان بزرگ است. آنها به هیچ‌وجه حاضر به این تبری نیستند. چون این دومی را نمی‌خواهند بپذیرند، اولی هم اتفاق نمی‌افتد.
آنها در برابر مردم، انقلاب و اسلام مقاومت می‌کنند و به قول خودشان منتظر نزول فرشتگان هستند! تفسیر آنها از حمایت کاخ سفید و اتحادیه ی اروپا همان نزول و فرود فرشتگان است که مرتب به آنان می‌گویند بیم مدارید و غمگین نباشید، به بهشتی که وعده دادیم امیدوار باشید! می‌خواهند فتنه را روی شمعک نگه دارند تا روز موعود فرا رسد.
پی‌نوشتها:
1- روزنامه رسالت مورخه 31/1/93
2- سایت ضد انقلابی کلمه، ارگان سران فتنه
»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا