خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر سعیدی درباره فیلم منتشر شده از فرمانده سپاه

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این‌که رییس‌جمهور از نقد منصفانه حمایت کرده است، گفت: با این وجود برخی اخبار توسط خبرگزاری‌ها و رسانه‌های وابسته به سپاه بیان می‌شود که دقت لازم را ندارد. 
 
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به این‌که هیچ کس مخالف نقد نیست و اصولا نقد برای آسیب‌شناسی و اصلاح است، اظهار کرد: آنچه سرلشکر فیروزآبادی مطرح کرد، درباره این بود که چرا برخی رسانه‌هایی که منتسب به نیروهای مسلح هستند، در انتقال خبر خود دقت لازم را ندارند. 
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: به هر حال برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتسب به سپاه هستند و انتظار می‌رود که خبرگزاری فارس و دیگر خبرگزاری‌ها در بیان خبر جامعیت داشته باشند، زیرا گاهی برخی اخبار بدون دقت و ملاحظه روی آنتن می‌رود. 
 
سعیدی همچنین با اشاره به این‌که سرلشکری فیروزآبادی مطرح کرد که باید اخبار با دقت بیان شود، افزود: در خبررسانی سرعت بسیار مهم است، اما نباید در لابه‌لای سرعت زیاد غفلتی انجام شود زیرا این امر زیبنده نیروهای مسلح نیست و نباید با این اعمال هزینه‌های بی‌خودی ایجاد کرد. در واقع باید به گونه‌ای عمل کرد که دولت احساس کند که رسانه‌ها دلسوز هستند. 
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین درباره ویدئویی از سرلشکر جعفری فرمانده سپاه درباره انتخابات 88، اظهار کرد: بالاخره هر کسی از هر صحبتی می‌تواند برداشتی کند که با ذهن گوینده متفاوت است. من فکر می‌کنم پرداختن به این موضوع ضرورتی ندارد. من صحبت‌های ایشان را ندیدم تا منظورش را بفهم. بریدن قبل و بعد کلام نمی‌تواند مفهوم گوینده را برساند. 
 
وی همچنین با اشاره به این‌که سپاه از همان ابتدا برای تامین کادر حوزه نمایندگی ولی فقیه تلاش زیادی داشته است که در این زمینه هم موفق بوده است، اظهار کرد: با پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و موافقت رهبری سرویس‌دهی به سایر سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح مثل ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی به عهده سپاه گذاشته شد. ما در سال‌های اولیه انقلاب پژوهشکده‌ای به نام تحقیقات اسلامی تاسیس کردیم که در طول حیات خود فعالیت‌های فراوانی در عرصه تولید آثار ارزشمند انجام داد که این پژوهشکده در خردادماه سال جاری با تدبیر رهبری به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) تغییر یافت که در این پژوهشگاه پنج پژوهشکده به نام پژوهشکده علوم سیاسی، مطالعات اجتماعی، دفاعی و امنیتی، آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی و علوم اسلامی وجود دارد. 
 
سعیدی همچنین اظهار کرد: البته ما برای فعالیت در این زمینه نیازمند پژوهشگران سایر پژوهشگاه‌ها نیز هستیم. 
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش عقیدتی سیاسی سپاه برای تعمیق معارف پاسداران و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: برای شناخت ترفندهای دشمن و واکسینه کردن پاسداران ما تلاش‌های زیادی کرده‌ایم و اردوها، دوره‌ها و مانورهای مختلفی را برگزار کرده‌ایم و سپاه در بارور کردن اندیشه دینی تلاش بسیار زیادی داشته است. 
 
وی در ادامه با اشاره به شعار امسال، خاطرنشان کرد: سپاه آمادگی خود را برای فعالیت در عرصه فرهنگ اعلام کرده که دولت از این توان تاکنون استقبال خوبی نکرده است. اعلام آمادگی سپاه به معنای سهم‌خواهی از دولت نیست، ولی متاسفانه اینگونه تعبیر شد. سپاه در خدمت تدبیر هوشمندانه رهبری است، زیرا تنها راهکار مقابله با فشارهای دشمن، تکیه بر استحکام درونی نظام است. 
 
به گفته سعیدی، سپاه در زمینه صرفه‌جویی و تکیه بر امکانات درونی نیز بسیار تلاش کرده و معتقد است با مدیریت جهادی می‌توان کارها را با کمترین هزینه و به نحو احسن انجام داد. 
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران چالش‌های موجود از اول انقلاب اسلامی را به دلیل دو برداشت از مردم‌سالاری یعنی مردم‌سالاری دینی و مردم‌سالاری سکولار دانست و اظهار کرد: این دو برداشت در حوزه‌های اصول انقلاب، سیاست خارجی، فرهنگ، اقتصاد و نحوه اداره کشور اختلاف ایجاد می‌کند به همین دلیل نگاه امام با دولت موقت، بنی‌صدر و آیت‌الله منتظری تفاوت داشته است. نگاه کارگزاران نیز با نگاه مردم‌سالاری دینی تفاوت دارد. به طور مثال دفاع ما از سوریه دفاعی امنیتی، اعتقادی و استراتژیک است در حالیکه برخی این نگاه‌ها را قبول ندارند. 
 
وی در رابطه با تحول در علوم انسانی و تلاش سپاه در این زمینه، اظهار کرد: برای تحول در علوم انسانی باید چهار حوزه متن و محتوا، استاد، مدیریت حاکم بر وزارت علوم و دانشگاه و محیط پرورش دانشجو تغییر کند. متاسفانه محتوای علوم انسانی بر اساس اصالت انسان نوشته شده است. ما فیزیک اسلامی یا غیراسلامی نداریم اما باید این فیزیک را یک استاد موحد تدریس کند. 
 
سعیدی افزود: ما در سپاه وارد حوزه تحول در علوم انسانی شده‌ایم، ولی این حوزه بسیار گسترده است. در این بین آنچه که اهمیت دارد این است که نگاه کلان به علوم انسانی باید نگاه الهی و وحیانی باشد. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا