خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزنامه ترک: فرمانده آمریکایی طراح کودتا بود

روزنامه ینی شفق ترکیه با انتشار تصویر یک ژنرال آمریکایی ٬وی را به همدستی در توطئه کودتای نافرجام این کشور متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، چند ساعت پیش از بروز آتش سوزی گسترده نزدیک پایگاه نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پایگاهی نظامی در ازمیر ترکیه، روزنامه ینی شفق طرفدار دولت آنکارا روز گذشته (یکشنبه) تصویر یک ژنرال آمریکایی به نام جان اف کمپبل فرمانده قوای کمکی امنیت بین المللی را منتشر و اعلام کرد که وی در طراحی توطئه کودتا علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با فتح الله گولن مخالف ساکن آمریکا همکاری کرده است.
اسپوتنیک در ٬سوابقی درباره گزارش های قبلی روزنامه مذکور و با بیان این که روزنامه ینی شفق به حمایت قاطع از اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه معروف است، به صورت ضمنی درباره صحت این خبر ابراز تردید کرد.
بر اساس گزارش مذکور، چند ساعت پس از انتشار این خبر، پایگاه نظامی ناتو در ازمیر دچار آتش سوزی مهیب شد، به طوری که نیروهای امدادی در تلاش برای مهار آن از بالگرد و هواپیماهای آب پاش استفاده کردند. اسپوتنیک گزارش دادکه این حریق محل ذخیره مهمات آمریکا در پایگاه مذکور را مورد تهدید قرار داد.
دلیل این آتش سوزی که به سرای سالمندان در منطقه همجوار نیز سرایت کرد ٬در دست بررسی است و برخی رسانه های محلی از احتمال خرابکاری ضد آمریکایی خبر می دهند.
آمریکا 90 سلاح هسته ای تاکتیکی در ترکیه دارد، اما حریق ایجاد شده بمب های اتمی را تهدید نمی کند، زیرا این تسلیحات در پایگاه نظامی اینجرلیک ذخیره شده اند. گفته می شود در پایگاه نظامی ازمیر سلاح هسته ای نگهداری نمی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا