خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وارد شدن سپاه پاسداران به خودروسازی قطعی شد؟!

خبرگزاری اصولگرای فارس که در محافل سیاسی، رسانه‌ای نزدیک به سپاه پاسداران نامیده می‌شود از ضرورت ورود این نهاد نظامی به صنعت خودروسازی نوشت.

به‌گزارش انصاف نیوز، بنا بر آنچه این رسانه‌ی اصولگرای حامی دولت احمدی‌نژاد و رئیسی نوشته است مردم از مسئولان تقاضا کرده‌اند که اجازه بدهند که سپاه به صنعت خودروسازی ورود کند.

در سال‌های اخیر شنیده‌هایی مبنی بر اینکه فرماندهان سپاه و یرخی مسئولان نظام به وارد شدن این نهاد نظامی به صنعت خودروسازی تمایل دارند به گوش می‌رسید و حتی سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز بازدیدهایی از خودروسازی‌ها داشته است.

متن کامل گزارش منتشر شده در خبرگزاری فارس در این باره را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبه‌های جدی مردم از خودروسازان است و این در حالی است که متاسفانه خودروهای تولیدی در داخل کشور تقریبا هیچ‌گاه رضایت مردم را به لحاظ کیفیت تامین نکرده‌اند.

تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در بهبهان در بیستم دی ماه ۱۴۰۰ که به جان باختن ۵ نفر و مصدومیت ۴۱نفر منجر شد جدای از ناگوار بودن حادثه، پرده از ناایمن بودن خودروهای داخلی برداشت چراکه رئیس پلیس راهور اعلام کرد که ایربگ هیچ کدام از خودروها در تصادف باز نشد!

با توجه به عدم کیفیت خودروهای تولید داخل رهبر انقلاب نیز در دیدار دهم بهمن سال گذشته خود با جمعی از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بیان داشت: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است.

همانطور که اشاره شد ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبات جدی مردم از خودروسازان است و حال که مردم از ساخت خودروی بی‌کیفیت توسط خودروسازان ناامید شده‌اند با ثبت سوژه‌ای در «سامانه فارس من» با عنوان «درخواست از سپاه برای ساخت خودرو با کیفیت» از سپاه برای ساخت خودروی با کیفیت تقاضا کرده‌اند.

کابران سامانه فارس من در این پویش با اشاره به کشته شدن هزاران نفر در تصادفات رانندگی به علت ناایمن بودن خودرو آن هم با وجود قیمت‌های نجومی خودروهای تولید داخلی از مسئولان تقاضا کرده‌اند که منافع شخصی را کنار بگذارند و اجازه بدهند که سپاه به صنعت خودروسازی ورود کند. ‌

این در حالی است که محمد علی تیموری، مدیرعامل سایپا،‌ لازمه ارتقا کیفیت خودرو را تامین نقدینگی ‌می‌داند.

به ادعای تیموری در سه ماه گذشته 240 پروژه برای کیفیت خودرو تعریف شده است اما این پروژه‌ها نیازمند یک‌هزار و 200 میلیارد تومان نقدینگی است.

این موارد در حالی از سوی مدیرعامل سایپا مطرح می‌شود که این خودروسازان برای جذب نقدینگی، حتی خودروهای تولیدنشده خود را یک ساله پیش‌فروش می‌کنند و معمولا در موعد مقرر هم با تأخیر تحویل می‌‌دهند در حالی که چنین رویه‌ای در هیچ یک از خودروسازی‌های دنیا وجود ندارد.

حال این مطالبه مردم بابت ورود سپاه به خودروسازی در شرایطی مطرح شده است که هر روز شاهد نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در تولید علم و دانش در این حوزه هستیم و عملکرد چهل و چند ساله سپاه پاسداران در تولید محصولات دانش‌بنیان و به‌روز، نشان از توانایی این نهاد برای ورود به عرصه خودروسازی، تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب و‌ درواقع نجات مردم از دست این خودروسازان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پس انگیزه تمام این انتقادات جدید مسئولان از خودروهای تولید داخل همینه.
    میگم چرا بعد از چهل و چندسال یکدفعه همه یادشون افتاده خودروهای داخلی بی کیفیتن و یه هویی به فکر امنیت مردم بدبخت افتادن.مردم و کارشناسان که سالهاس دارن فریاد میزنن که بگزارید خودروی خارجی باکیفیت و ارزان تر وارد بشه تا فضای تولید رغابتی بشه و هم محصولات داخلی کیفیتشون بالا بره.هم هوا سالمتر میشه هم مصرف بنزین پایین میاد هم محصولات خارجی میتونه با خط تولید و خدمات پس از فروشش کلی اشتغال ایجاد کنه هم هزینه دولت با صرفه جویی در یارانه سوخت کمتر میشه هم تکنولوژی روز دنیا وارد کشور بشه و هم امنیت زن و بچه بیگناه مردم بیشتر بشه و تلفات جاده ایی کاهش پیدا کنه.ولی کسی گوشش بدهکار نبود که نبود.پس حالا هم نیست.قضیه چیز دیگه ایه. افسوس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا