خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین اعلام کرد بازی های آسیایی هانگژو به تعویق خواهد افتاد

مسئولین چینی اعلام کردند که بازی های آسیایی هانگژو که قرار بود در شهریور ماه برگزار شود، به تعویق افتاده است. علت این تعویق شیوع کرونا در چین اعلام شده است.

شورای المپیک آسیا(OCA) با انتشار بیانیه‌ای از تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا شورای المپیک آسیا در این بیانیه شرایط پاندمی کرونا در کشور چین و لزوم حفظ سلامت ورزشکاران شرکت‌کننده در این بازی‌ها را دلیل این تصمیم اعلام کرده است.

قبل از این یک نشریه چینی به نقل از تلویزیون دولتی CCTV اعلام کرد بود که این تصمیم امروز جمعه گرفته شده است. به گفته دبیرکل شورای المپیک آسیا، نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی که طبق برنامه باید امسال از 19 شهریور تا سوم مهر ماه به میزبانی هانگژو برگزار شود به تعویق افتاد.

تاریخ جدید برگزاری این رویداد مهم به زودی مشخص خواهد گردید. چین مدتی است که با موج جدیدی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون مواجه است. در اواخر ماه مارس میلادی بود که به همین دلیل شهر 25 میلیون نفری شانگهای قرنطینه شد و همه ساکنین مجبور به ماندن در خانه شدند.

سخت گیری و وسواس چینی‌ها نسبت به شیوع کرونا باعث این تعویق است، چیزی که باعث تعجب بسیاری شده چراکه کشورهایی بودند که مسابقات را در شرایط بسیار بدتر از چین با حضور مخاطبین برگزار کردند.

براساس اعلام شورای المپیک آسیا، تاریخ جدید برگزاری بازی های آسیایی هانگژو ، پس از هماهنگی با کمیته المپیک چین و کمیته سازمان‌دهی این بازی‌ها ظرف یک ماه آتی اعلام خواهد شد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا