خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله نوری همدانی: پشت میز می نشینید و برای امور سیاسی و اقتصادی مردم تعیین تکلیف می کنید

ایرنا نوشت : یک مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه نمایندگان مجلس و وزیران و کسانی که سمت دارند، نه اینکه پشت میز بنشینند و برای مردم تکلیف معین کنند، بلکه بایستی در مساجد باشند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در اسلام گفت: مسئولان باید تصمیم‌گیری در امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در مساجد و پس از بحث و تبادل نظر با مردم انجام دهند.

وی شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از فعالان و خادمان مساجد کشور اظهار داشت: همه وظیفه داریم، در نمازهای جماعت مساجد شرکت کنیم و حضور داشته باشیم، و از لطف و بزرگواری خداوند بخواهیم کارهایی که انجام می دهیم بر اساس رضایت پروردگار باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه نمایندگان مجلس و وزیران و کسانی که سمت دارند، نه اینکه پشت میز بنشینند و برای مردم تکلیف معین کنند، بلکه بایستی در مساجد باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه همگان هم امام و هم ماموم باید در برنامه‌های مختلف مسجد حضور فعال داشته باشند گفت: بعد از عبادت پرورگار متعال همه این مسئولیت را بر عهده داریم.

وی گفت: فقط به اینکه چند نفر به مسجد آمدند، قانع نشویم. کسانی که پشت میز نشستند، پشت میز ننشینند و برای مردم وظیفه معین کنند، همه این‌ها باید در مسجد و در حضور مردم باشند.

نوری همدانی ادامه داد: بعد از بحث‌ها و تبادل نظرها، برای مردم تکلیف معین شود. همه افراد از کسانی که سرشناس هستند، ننشینند پشت میز و برای من و شما تصمیم بگیرند، همه ما در یک صف واحد قدم بر می‌داریم و در مسجد حضور پیدا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پشت میز نشستن و برای مردم تکلیف معین کردن، اسلام این گونه نیست، اسلام می‌گوید همه در یک مرکزی جمع شوند و نظر بدهند، و در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظرهایی را که دارای یک ویژگی عالی است، بپذیرند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه همه با هم برادر و مساوی هستیم یادآور شد: رئیس و مرئوس و وزیر در این اجتماع‌ها حضور داشته باشند، و در چنین جایی تصمیم بگیرند و رای بدهند، نه اینکه افرادی در پشت میز بنشینند و در امور اقتصادی و سیاسی برای مردم تکلیف معین کنند.

وی تاکید کرد: همه ما باید در مسجد و در کنار هم باشیم، در امور سیاسی و فرهنگی و اقتصادی تبادل نظر کنیم، بعد هم رسمیت پیدا کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا