خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پشت پرده عدم تغییر در دانشگاهها چیست؟

هفته گذشته سمینار روسای دانشگاه ها در دانشگاه شهید بهشتی بر گزار شد. در جلسه افتتاحیه این اجلاس رئیس جمهور روحانی سخنانی به زبان آورد که نشان میدهد موانعی بر سر راه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد. ایشان گفت” درکار وزیر علوم دخالت نکنید”. به نظر می‌رسد مدیرانی که از دوره های قبل مدیریت دانشگاه ها را به عهده داشته اند به کمک نیروهای بیرون از دانشگاه در برابر تغییراتی که می باید در دانشگاه ها رخ دهد مقاومت نشان میدهند. 
به گزارش تابناک، یکی از بییندگان تابناک در مطلبی با بیان نکته بالا اقزوده است: جلسه هفته گذشته در حالی بر گزارشد که رئیس بزرگترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران غایب بود و تعداد زیادی از روسای قبلی که چندان رابطه قابل قبولی با دولت روحانی ندارند، در جلسه حضور داشتند ولی احساس می‌کردند هنوز نیروی لازم برای تغییر آنها به وجود نیامده است و این احساس خود را با نگاه به یک دیگر و لبخندهای معنی‌دار بروز می‌دادند.
در این دولت بر خلاف دولت‌های گذشته به تعداد انگشتان یک دست هم رئیس دانشگاه استعفا نکرده است و گویی به همگی آنها پیام این بوده است در برابر تغییر مقاومت کنند. 
در ابتدای دوره کوتاه مدت آقای دکتر توفیقی هیات هایی برای ارزیابی وضعیت دانشگاه ها تشکیل شد و در زمان وزارت اقای دکتر فرجی دانا این روند ادامه یافت ، اما علیرغم استقبال گرمی که از این هیات ها به عمل آمد درخواست هیات ها مبنی بر تغییرروسا ی دانشگاها ، به همان دلیل که ریاست جمهور گفته اند به کندی صورت می‌پذیرد. 
اگر در کنار این کندی عدم تغییر رئیس دانشگاه تهران که از اساس با اعزام هیات نیز مخالفت کرده است  و عدم تغییر رئیس دانشگاه  تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر را اضافه کنیم که هر کدام خود را در استراتژی مقاومت می دانند، معنای سخن روحانی را بهتر میتوان درک نمود. 
البته سخنان مدبرانه ریاست جمهور در دانشگاه شهید بهشتی بارقه‌ای از امید در دانشگاه ها خصوصا در دانشگاهایی که پیام 24 خرداد 92 به آنها نرسیده است ایجاد کرده است و همه به امید اینکه به زودی دوربین‌های مدار بسته برای شناسایی استاد و دانشجو برچیده میشوند و دانشگاهیان از خاموشی بیرون می آیند لحظه شماری می‌کنند. به امید آنکه به زودی گره از کار وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گشوده شود. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا