خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آلن ایر مطرح کرد: جزییات تبادل آموزشی ایران و آمریکا

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به جزییاتی درباره ی خبر تبادل دانشجوی بین دانشگاه های آمریکا و ایران پرداخت. به اعتقاد وی تصمیم وزارت دارایی آمریکا گامی در جهت بهبود روابط میان دو کشور است.
به گزارش انصاف نیوز، متن گفتگوی آلن ایر با آرمان در پی می آید:
مجوز جدید دولت آمریکا برای تحصیل دانشجویان بر چه اساسی صادر شده و آیا آمریکا در قبال این مجوز امتیازی از ایران دریافت می‌کند؟
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC)، این مجوز جدید را صادر کرد که به موسسات آموزشی معتبر ایالات متحده این اجازه را می‌دهد تا توافقنامه‌های تبادل آموزشی در مقطع کارشناسی (لیسانس) و کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) با دانشگاه‌های ایرانی بنا نهاده و به اجرا درآورند. این مجوز شامل ماده مربوط به اعطای بورسیه به دانشجویان ایرانی نیز می‌شود. این مجوز همچنین صدور خدمات آموزشی اضافی خاصی را توسط موسسات آموزشی آمریکایی به ایران مجاز می‌نماید. این خدمات شامل دوره‌های آموزشی آنلاین (مجازی) خاص یا توسط افراد آمریکایی برای مطالعات علمی مشخص یا فعالیت‌های آموزشی غیرانتفاعی در ایران یا برگزاری امتحانات ورودی دانشگاه‌ها برای دانشجویان ایرانی می‌شود
برای اطلاعات بیشتر و متن کامل این مجوز به انگلیسی به این پیوند مراجعه کنید:
اقدام ما با هیچ انتظاری از امتیازگیری از ایران رخ داده است. صدور این مجوز توسط وزارت خزانه‌داری نشانه جدیدی از تعهد دولت ما برای تحکیم پیوندهای دوستی و تحصیلی بین مردم آمریکا و مردم ایران بود. این مجوز جدید پیوندهای تحصیلی بین دو کشورمان را تقویت خواهد کرد و فرصت‌های جدیدی برای دانشجویان ایرانی‌ای که بدنبال ادامه تحصیل در آمریکا هستند فراهم خواهد کرد. با این عمل ما دوباره تاکید می‌کنیم که این تقویت و تحکیم پیوندهای تحصیلی و فرهنگی بین ملت هایمان هم به نفع مردم ما و هم به نفع مردم ایران است.
آیا تاریخی برای پایان اعتبار وجود دارد؟
محدودیتی از نظر زمانی نیست و هیچ تاریخی برای پایان اعتبار وجود ندارد.
در بخشی از مجوز آمده که صدور فناوری به ایران ممنوع است. آیا این ممنوعیت به دلیل تحریم‌هاست و تا چه زمانی ادامه دارد؟
خیر، سوءتفاهم شده. این مجوز صدور خدمات آموزشی اضافی خاصی را توسط موسسات آموزشی آمریکایی به ایران مجاز می‌نماید. این خدمات شامل دوره‌های آموزشی آنلاین (مجازی) خاص یا توسط افراد آمریکایی برای مطالعات علمی مشخص یا فعالیت‌های آموزشی غیرانتفاعی در ایران یا برگزاری امتحانات ورودی دانشگاه‌ها برای دانشجویان ایرانی می‌شود. اما در این مجوز آمده که غیر از این موارد، تحریم‌های موجود کماکان به قوت خود باقی هستند.
مجوز جدید نتیجه توافق با ایران بود یا تصمیم دولت آمریکاست؟
این مجوز نتیجه توافق با ایران نبود بلکه ابتکار عمل دولت اوباماست و هدف آن هم تقویت پیوند‌های آموزشی تحصیلی بین کشورهایمان است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا