خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پویش «ارمغان آزادی» مقدمات آزادی یک مادر را فراهم کرد

سحر دولتشاهی به نمایندگی از اعضای پویش حمایتی ارمغان آزادی که با هدف حمایت از زندانیان زن جرایم غیرعمد تشکیل شده است، نوید آزادی مادری را به فرزندانش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، به دنبال تفاهم‌نامه همکاری ستاد دیه کشور و معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری جمعی از هنرمندان کشور در قالب پویش «ارمغان آزادی» یاور ستاد دیه در امر شناسایی و آزادی نسوان دربندی شدند که نه بر حسب یک اقدام مجرمانه بلکه بر حسب یک اشتباه یا ناآگاهی روانه زندان شده‌اند.

در همین راستا عصر روز گذشته – 28 فروردین ماه – سحر دولتشاهی بازیگر سینما سفیر این پویش مردمی با حضور در جمع خانواده یکی از مددجویان تحت حمایت ستاد دیه از وضعیت خانواده و مشکلات فرزندان مادری جویا شد که به دلیل یک بدهی 17 میلیون تومانی با حکم قضایی مدتی است که در حبس به سر می‌برد.

در شرح وضعیت این محبوس می‌خوانیم، «رعنا- الف» مادر 38 ساله نیما و شیما بعد از فوت همسرش به دلیل ضمانت بانکی از شریک زندگی با یک بدهی سنگین روانه زندان می‌شود و طبق گزارش مسئولان زندان این زندانی به دلیل وارد آمدن صدمات روحی فراوان به دلیل حضور در بند وضعیت مطلوبی ندارد.

هر چند شاکی خصوصی پرونده از بخش قابل توجه مطالبات خود صرف نظر کرده، اما تا به امروز بابت الباقی بدهی، این سرپرست خانواده ناخواسته و بدون ارتکاب فعل مجرمانه‌ای در زندان تحمل حبس می‌کند که البته با تامین مبلغ مورد نیاز از طریق کمپین یاد شده، در همین روزهای پیش‌رو برگه آزادی این مادر صادر می‌شود.

از آغاز فعالیت این پویش در روز میلاد حضرت زهرا (س) تا به امروز، مردم نوع دوست ایران اسلامی با حمایت معنوی و مالی نزدیک به 3 میلیارد ریال وجوه نقدی به حساب اختصاصی ستاد دیه جهت مشارکت در امر آزادی زندانیان زن واجد شرایط واریز کرده‌اند که تمامی این وجوه در راستای استخلاص این دسته از محبوسان اختصاص خواهد یافت.

هم اکنون 200 زندانی زن جرایم غیرعمد در کشور تحمل حبس می‌کنند که قریب به نود درصد این بانوان بدون هرگونه سابقه کیفری هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا