خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا رهبری با دولت مخالف است؟

محمدآزاد جلالی زاده، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

سخنان رهبری روز اول سال ۱۳۹۵ در مشهد را برخی تندروها می‌خواهند به نفع خود مصادره کننند و آن را بهانه‌ای برای کوبیدن دولت قرار دهند، همان تندروهایی که کشور تا لبه‌ی پرتگاه جنگ با قدرت‌های غربی پیش بردند و به نام تقویت تولید داخلی، کشور را در تحریم کمرشکن گذاشتند و به جای پاره کردن قطعنامه‌دان‌های دشمنان این آب و خاک، توان اقتصادی کشور را با اختلاس‌ها و دزدی‌ها پاره کردند.

رهبری همواره در سخنانشان استراتژی کلی کشور را مشخص می‌کنند؛ استراتژی در جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی این مرز و بوم است و رهبری در سخنرانی‌های مختلف در دولت‌ها و زمان‌های مختلف بر این استراتژی تاکید کرده‌اند، اما بنا به بُعد «جمهوریت» در نظام جمهوری اسلامی چیدمان تاکتیک‌های این دو وجه پر رنگ نظام را دولت‌ها انجام می‌دهند.

گاهی رسیدن به استقلال و آزادی این سرزمین با سازندگی به دست می‌آید، گاهی با اصلاحات و گاهی به اشتباه تصور می‌شود با حرکت‌های معجزه‌ای! احمدی‌نژادی این استراتژی محقق می‌شود و بعداً مشخص می‌شود اینگونه چیدمان تاکتیکی معجزه‌ای اساساً اشتباه بوده است.

حال دولت تدبیر، بر سر آنست که برای رسیدن به استراتژی مورد نظر نظام و رهبری تاکتیک مذاکره و سازش برد – برد بهتر جواب می‌دهد و قطعاً تاکتیک‌ها با استراتژی کلی هماهنگ شده است.

در همین سخنرانی، هنگام اعتراض عده‌ای به دولت و تشویق دولت به «بصیرت»، رهبری با دعوت به سکوت آن عده و تاکید بر همدلی دولت و ملت، به معترضان باز هم نشان داد که بنایی بر مخالفت با دولت مورد اعتماد مردم وجود ندارد.

قاعده آن است که رهبری برای نشان دادن قدرت و توان ملی و بین المللی در سخنرانی‌هایی که از طرف دیگر رقیبان کاملاً رصد می‌شود با تاکید چندباره بر خطوط کلی و استراتژیک نظام، نشان دهد که راه استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پردوام ادامه دارد و تنها تغییر در تاکتیک‌هاست.

تاکتیک‌های دولت روحانی نشان داده که دولت تاکنون همگام و هم نظر با رهبری و چهارچوب‌های نظام موفق عمل کرده و کشور را از لبه‌ی بحران بازگردانده و این راه ادامه خواهد داشت.

بر این باورم که ایجاد تقابل ذهنی یا عینی بین دولت و رهبری و رسانه‌ای کردن آن به ضرر امنیت و منافع ملی خواهد بود و بدخواهان این آب و خاک از آن سود خواهند برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. استفاده تحلیلگر انصاف نیوز از ادبیاتی که مورد پسند دشمن است و رهبری مخالف آن هستند و در ادامه حمایت از عملکرد دولت روحانی و سعی این تحلیلگر برای مقبول نشان دادن عملکرد دولت از منظر مقام معظم رهبری آدم را یاد پیام تبریک عید نوروز اوباما می اندازد که حضرت آقا به آن عنوان “بچه گول زنی” را دادند
    اولا رهبری به صراحت کلمات تندرو و میانه رو را تبیین کردند و فرمودند “آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم”
    و فرمودند : “آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد”
    همچنین ایشان این موضوع را هم مطرح کردند که : “ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید”
    نظر ایشان هم که در مورد مذاکره با شیطان بزرگ مشخص است : “مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ.میخواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هسته ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند”
    حال این مطالب را اگر به یک نوجوانی هم که از مسایل سیاسی چندان آگاه نباشد گفته شود مسئله را درک می کند و نیازی به تحلیلگر بودن نیست

    آن یکی پرسید اشتر را که هی از کجا می‌آیی ای اقبال پی
    گفت از حمام گرم کوی تو گفت خود پیداست در زانوی تو

    دولت باید بداند اگر از خطوط اصلی انقلاب که از جمله آن مبارزه با استکبار است خارج شود به سرنوشتی شبیه منتظری دچار خواهد شد

    1. تحلیل آبگوشتی کردن اسان است اما وقتی زور بزنی بخواهی با کلمات بازی کنی که هنر نیست. برادر من این دولت کشوری را از دولت قبلی تحویل گرفت که فقر-فساد-فحشا-تورم-رشوه-اعتیاد و…به بالاترین وضع خود در سی سال گذشته رسیده بود.مملکت یه خانواده چهار نفره نیست بلکه هفتاد ملیون ایرانی با شرف و مومن وبا غیرت سر این سفره هستند .درامد دولت از فروش نفت کاهش پیدا کرده وهر روز افراطیون و جاهلین و منافقین دارند سنگ اندازی می کنند . و تمام هم و غم دولت تحت نظر و حمایت رهبر فرزانه این است که مملکتی اباد.مستقل.و سر افراز وبا عزت که در شان و منزلت هر ایرانی است درست کند. بیایم رو غرض و مرض صحبت نکنیم . بدون تعصب اما اگاهانه و عادلانه و بدور از شعار دولت را نقد و ضمنا حمایت کنیم

  2. انصاف عزيز ! انصافاً اين نيست كه نويسنده محترم بيان نموده است چون مواضع، گفتار و رفتار طرفين را در طول اين سه سال ديده و شنيده ايم كه در بسيارى از موارد خلاف نتيجه گيرى نويسنده را به اثبات ميرساند، بگذريم حقير ميخواهد جنبه ديگر اين مقاله را مدّ نظر قرار دهد و آن ” گشايش باب ” اين گونه نوشته ها و نهراسيدن از موانع خود ساخته است كه حقيقتاً حكايت از هوشمندى فوق العاده شما دارد، خدا گواه است من بعد از مطالعه اين مقاله شما را دعا كردم چرا كه جاى اين گونه نوشته ها و اظهار نظرها – كه به بررسى تطبيقى مواضع بزرگان و رفتار آنها در قبال يكديگر ميپردازد – به شدت خالى بود در هر حال بنده ضمن تشكر از جسارت رسانه اى و همچنين هوشمندى فوق العاده مسؤلين اين سايت از شما اكيداً تقاضا دارم كه اين روند را حتماً ادامه دهيد. در پايان براى شما عزيزان خصوصاً دكتر پزشكيان گرامى كه نماينده من نوعى نيز هستند از صميم قلب آرزوى موفقيت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا