خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشداری بابت یک نوع کلاهبرداری جدید

میلاد نوری فعال حوزه استارت آپ و برنامه نویسی نوشت:

این شماره امروز با من تماس گرفت و گفت از بانکی که حساب دارم (با ذکر نام بانک) برنده شدم. کلی هم آب و تاب داد که مدیر بانک هم حضور داره الان و شما به دلیل تراکنش‌های فلان کارتت (با ذکر شماره کارت)، نفر هشتم قرعه‌کشی شدی. اطلاعات همه حساب‌ها و کارت‌های بانکی مختلف من رو داشت. همه بانک‌ها.
گفت کمک هزینه‌ای که برنده شدید، بیست میلیون تومانه که ده میلیون رو به کارت شما توی همون بانک می‌زنیم الان.
ده میلیون هم از طریق همراه کارت که اسپانسر ما شده بهتون تقدیم می‌شه.

پرسید ده میلیون رو به کدوم کارت واریز کنیم؟ شما فقط بانک رو بگید. اسم یه بانک دیگه رو گفتم. (مثلا) به همکارش گفت خانم افشار مشخصات این بانک آقای نوری رو چک کنید. گفت توی این بانک دوتا کارت دارید. با کدومش بیشتر کار می‌کنید به همون واریز کنیم. یکی از شماره کارت‌های من رو خوند و گفت همینه؟ گفتم بله.

همون لحظه رمز پویا برای انتقال وجه از طرف اپلیکیشن همراه بانک برای من ارسال شد.

برای جلب اعتماد، بارها تاکید کرد کد پیامک شده رو غیر از خودتون و ما نباید به کسی بدید. گفت اینو همیشه حواستون باشه. حتی الان اگه ببینید توی پیامک هم همین رو نوشته.

از این مرحله به بعد دیگه به روشون آوردم و مکالمه قطع شد.

خیلی مراقب باشید حساب خودتون و اطرافیان‌تون خالی نشه.

‏من از اول متوجه موضوع شدم و فقط برای اینکه ببینم شگردهاشون چیه، مکالمه رو ادامه دادم.

به قدری به اطلاعات دسترسی داشتند، که احتمال فریب خوردن افراد غیرمطلع خیلی خیلی بالاست. هر کس ممکنه به دلیل این اطلاعات، اعتماد کنه.

بعد از پایان مکالمه، تنها کاری که به ذهنم رسید این بود به چندتا از اطرافیانم اطلاع بدم که اگر گیر این روش کلاهبرداری افتادن، حواسشون جمع باشه به دلیل داشتن اطلاعات زیاد توسط کلاهبردارها، بهشون اطمینان نکنن.

شما هم حتما به اطرافیان‌تون بابت این موضوع هشدار بدید. مخصوصا به پدر و مادرها و افراد مسن‌تر.

خوندن اون کد در لحظه باعث خالی شدن حساب شما می‌شه که غیرقابل بازگشته.

اگر حساب شما خالی شد، تقریبا دستتون به هیچ‌جا بند نیست. چرا که شماره‌ها اکثرا اجاره‌ایه و پول برداشت شده سریعا تبدیل به رمزارز و… می‌شه و…
این هم یکی از موارد استفاده از اطلاعات کاربرهاست. جلب اعتماد به قصد فریب و کلاهبرداری. قابل توجه افرادی که بعد از هر نشت اطلاعاتی براشون سوال پیش میاد “اطلاعات ما به چه دردی می‌خوره؟!”.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا