خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه ی مشمول دختر آقای وزیر!

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، در نامه ای به دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، از او خواسته است تا «حسب نظر مقام محترم وزارت» اجازه ی شرکت فارغ التحصیلان برخی رشته ها را در دوره های فوق تخصص بدون گذراندن دوره ی طرح بدهد؛ میانبری که مشمول دختر آقای وزیر می شود!

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در نامه ی روز گذشته ی «حسین کشاورز»، به رشته هایی اشاره شده که تنها از آن میان روان پزشکی دوره ی فوق تخصص دارد و دختر وزیر که متخصص این رشته است در حال حاضر طرح خود را در بهشهر ماندران می گذراند.

متن نامه ی دکتر کشاورز به دکتر لاریجانی به این شرح است:

با عنایت به نامه ی ثبتی به شماره ی 1/77522 مورخ 1394/11/13 و مذاکرات صورت گرفته در جلسات شورای معاونین در خصوص کاهش طرح فارغ التحصیلان رشته های روانپزشکی، توانبخشی، رادیوتراپی، پزشکی هسته ای و عفونی، حسب نظر مقام محترم وزارت دستور فرمایید فارغ التحصیلان مذکور بتوانند بدون گذراندن دوره ی طرح، در دوره های تحصیلی تکمیلی (فروشیپ یا فوق تخصص) شرکت نمایند.

871

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام و خسته نباشید
    واقعا ممنونم از انعکاس این خبر به حق
    آقای وزیر بهداشت به جای رسیدگی به درد جامعه، مشکلات صنفی و حتی تقاضاهای به حق دانشجویان، فقط و فقط حسب الامر خانم و فرزندان محترمشان از مقام خود سوء استفاده کرده و بنا بر تقاضای خانواده خودشان قانون و تبصره تعیین می کنند که به منافع غیر حق خانواده اشان جنبه قانونی بدهند، شایان ذکر است که دختر آقای وزیر طرح پزشکی عمومی هم نرفته اند و وقتی همین آقای وزیر بر مسند وزارت تکیه زدند طی قانونی!!! ذکر کردند که هر پزشکی به هر دلیلی و به صورت استریت وارد دوره تخصص شده است بایستی بعد از اتمام دوره تخصص، طرح تخصص به علاوه دو سال طرح عمومی که به آن اضافه می شود را بر حسب ضریب محرومیت منطقه هم بگذراند!! حالا چرا نوبت به دختر خودشان رسیده است با یه برنامه ریزی درست و حسابی و با وضع قوانینی که صرفا، به نفع خانواده خودشان است ابتدا می گویند که کسانی که استریت وارد تخصص شده اند و طرح دوره عمومی را نگذرانیده اند دیگر لازم نیست این طرح را بگذرانند که به طور قانونی دخترشان را از طرح و خدمت به خلق برهانند!!! حالا هم بعد از مدت کوتاهی و به فاصله دو الی سه هفته ای قانون دیگری توسط ایشان وضع شده که روانپزشکان لازم به گذراندن طرح نیستند!!!!
    این مملکت پر از جوانان معتاد است و افسردگی و بی انگیزگی و آمار خودکشی در نوجوانان افزایش صعودی دارد، با توجه به ویزیت بسیار گران روانپزشکان چرااا نبایستی از این پزشکان طرحی در بیمارستان برای خلق اله استفاده شود، آیا خون دختر آقای وزیر رنگین تر از سایرین است!!!آقای رییس جمهور چرا در مقابل وزیری که حسب الامر خانواده و نه بر حسب نیاز کشور قانون وضع می کنند سکوت می کنند!!!! چرا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت در خصوص این موارد و شفاف سازی سوالی نمی کنند!!!!
    خواهشمندیم که شما اصحاب رسانه این حقایق را به گوش مردم برسانید که آگاه تر بشوند که آقای وزیر چه می کنند

  2. درسته كه ايشون كاملا پاپوليست هستن، اما واقعا و انصافا تو بعضي رشته ها اصلا و ابدأ نياز به نيروي طرحي ندارن و اجبار اين ها به گزروندن طرح اتلاف وقت و سرمايه ي جامعه و پزشكان هست

  3. گیرم که خلق را به فریبت فریفتی
    آقای وزیر بهداشت مقرراتی وضع میکند که به طور خیلی تصادفی (! ) اعضای خانواده اش از آن منتفع میشوند. در حالی که دختران و پسران جوان دانش آموخته رشته پزشکی در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط مملکت، با از خود گذشتی و به جان خریدن انواع خطرات و قبول ضررها و زیان ها در قالب طرح به خدمت رسانی مشغولند، مقرراتی را وضع و بخشنامه ای صادر میکنند که دخترشان از گذراندن دوره طرح پزشکی عمومی معاف شوند و وقتی این آقازاده دوره تخصص را میگذرانند باز هم بخشنامه ای صادر میشود که این بار هم تصادفا” همان آقازاده برای بار دوم از گذراندن طرح معاف میشوند! یعنی یک اداره حفاظت از منافع خانواده وزیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده که مرتبا” در جهت حفظ منافع خانواده ایشان مقررات وضع و بخشنامه صادر میکند. آقای وزیر محترم باید بدانند که دوران پسله کاری به سر آمده و در دوران انفجار اطلاعات این خاصه خرجی ها برای عزیز دردانه هایشان از دید مردم پنهان نمیماند.

  4. چرا رشته روانپزشکی نباید طرح تخصص بگذرانند؟ رشته طب ورزشی و طب کار و طب پیشگیری باید دوران طرح را بگذرانند!!! این در حالی است که این جامعه با توجه به وضعیت موجود بسیار به وجود روانپزشک نیازمند است، ویزیت روانپزشکان بسیار گران است و همه مردم برایشان این از لحظ مالی مقدور نمی باشد که با مراجعه به مطب ها ویزیت آزاد را بپردازند و چه بسا که درمان را نیمه کاره رها می کنند.همین آقای وزیر بهداشت وقتی سر کار آمدند طبق قانونی که وضع کردند همه مطب ها برای پزشکان طرحی را جمع کردند که بیماران با صرف هزینه کمتری از خدمات بهره مند شوند، حالا که نوبت خدمت کردن نورچشمیشان شده!!!! چشمشان را روی همه چی بسته و قانون وضع کردن که روانپزشکان طرح نروند و این یعنی مردم مناطق محروم که نیاز به استفاده از خدمات این پزشکانی که با پول بیت المال درس خوانده و هم اکنون بابد دین خود را بپردازند به خاطر انگیزه شخصی و منفعت شخصی که هم اکنون قدرت را در دست دارد بی نصیب بمانند!!!
    آیا این قانون جدید الوضع به غیر این است که آقای وزیر می خواستند با در نظر گرفتن وضعیت خود و خانواده خود به اقدامات ناحق خودشان رنگ و بوی قانون بدهند! هدف ایشان از وضع این قانون این است که دخترشان و نورچشمیشان بدون گذراندن طرح و خدمت به مردم محروم این جامعه، با شرکت در آزمون فوق تخصص روانپزشکی و با استفاده از سهمیه هیئت علمی به استخدام دانشگاه علوم پزشکی تهران در آمده و علاوه بر حق و حقوق هیئت علمی با افتتاح مطب لوکسی در بهترین نقطه تهران به مانند کلینیک نور بیشتر این مردم محروم رو که با پرداخت کمتری می توانستند از این خدمات بر خوردار بشوند با ویزیت های گران تر این خدمات ناچیز که حق آنهاست رو در اختیارشان بگذارند! در این کشور بیمارستان های سوانح سوختگی نیاز مبرم به روانپزشک دارند، این در حالی است که کمتر روانپزشکی حاضر می شود در این بیمارستان ها کار کند چرا نباید از نیروی طرحی به صورت حتی پاره وقت در این مراکز که بیمارانش واقعا از لحاظ مالی و امکانات محروم هستند بهره جست! واقعا این اقدام جناب آقای وزیر بسیار تامل بر انگیز است، امید می رود دولت تدبیر و امید به داد مردم محروم و نیازمند برسد و جلوی این ناحقی و تبعیض و منفعت طلبی گرفته شود.

  5. وقتی این خبر را در انصاف نیوز خواندم بر نویسنده آن احسنت گفتم و کمی پایین تر به دلیل تایید کامنت انتقادی توسط مدیر سایت خرسند شدم که ایشان چقدر دید باز داشته و روشنفکر بودند که حتی کامنت انتقادی را هم تایید و در معرض دید قرار دادن، حالا برای من جای سوال است که کامنت اینجانب علیرغم رعایت جوانب چرا هنوز مورد تایید مدیریت محترم سایت قرار نگرفته است.

  6. زنده باد انصاف نیوز…
    واقعا”انصاف ” نیوز در خور نامش است…
    زنده باد آنانی که رسالت رسانه ای شان را هر روز زندگی می کنند…

  7. مدیران محترم وزارت بهداشت تلاش کردند با گنجاندن روانپزشکی در میان چند رشته ای که دوره فلوشیپ ندارند رد گم کنند. وجود روانپزشکی در بسیاری از بیمارستان های کشور ضروری است. ولی تصمیمات مدیران در بسیاری از موارد بر اساس وضعیت نزدیکان صورت میگیرد نه نیاز مردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا