خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موثرترین روش لاغری شکم و پهلوها

رپورتاژ‌آگهی

حتما برای شما پیش آمده است که به دلیل مشغله کاری خود یا تنبلی گاهی اوقات از برنامه روزانه خود در باشگاه غافل شده‌اید و ناگهان متوجه می‌شوید که در عرض یک هفته بایستی در یک عروسی شرکت کنید. و حال که قصد پوشیدن لباس مجلسی شیک مورد علاقه خود را دارید متوجه شکم و پهلوی شل و آویزان خود می‌شوید و در همین حال به فکر موثرترین روش لاغری شکم و پهلوها میفتید که چگونه بتوانید در کمترین زمان از شر این چربی‌های سرسخت خلاص شوید.

مسلما با رعایت برخی نکات شما خواهید توانست در مدت زمان نه چندان طولانی بخشی از چربی کل بدن خود را از دست بدهید و همین عامل باعث از بین رفتن چربی‌های شکم و به عبارتی لاغری شکم و پهلوها هر چند  در مقیاس اندک خواهد شد.

انواع روش‌های لاغری شکم و پهلوها

در ابتدا بهتر است بدانید که برای لاغری شکم و پهلوها بایستی ترکیبی از رعایت رژیم غذایی و ورزش را در کنار هم داشته باشید چرا که گفته می‌شود ورزش به تنهایی بیشتر باعث تقویت عضلات شکم و پهلوها می‌شود تا چربی‌سوزی این نواحی. البته در کنار این روش‌ها امروز تکنیک‌های متعددی ابداع شده‌اند که می‌توانند با روش‌های تهاجمی و یا غیرتهاجمی اقدام به برداشت و حذف چربی‌های سرسخت ناحیه شکم و پهلوها می‌نمایند.

از جمله این تکنیک‌های پزشکی موضعی می‌توان به ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، لیپوماتیک و لیپوست اشاره کرد که در ادامه مطلب به تفصیل در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

لاغری شکم و پهلوها با تغییر سبک زندگی

رعایت رژیم غذایی:

یکی از مسیرهای لاغری شکم و پهلوها دریافت میزان استانداردی از کالری به صورت روزانه است. اگر به طور روزانه میزان کالری استاندارد برای بدن خود را محاسبه و بر اساس آن غذا مصرف کنید نیازی به حفظ رژیم غذایی سرسخت وجود نخواهد داشت. از طرفی  بهتر است برای به حداقل رساندن احتباس آب، مصرف سدیم خود را کاهش دهید. این بدان معنی است که شما باید از مصرف نمک اجتناب کنید. به جای آن می‌توانید غذای خود را با گیاهان و ادویه‌های دیگر طعم‌دار کنید.

مصرف آب کافی برای دفع سموم از بدن خود داشته باشید. مصرف آب دو فایده مهم برای سلامتی شما دارد یکی داشتن پوستی درخشان ودومی داشتن شکمی صاف است. وقتی به شما گفته می‌شود به میزان کافی آب بنوشید منظور فقط مصرف آب نیست، بلکه نوشیدنی‌های سالم مانند چای سبز که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است و نیز مصرف آب سبزیجات و میوه‌های تازه را نیز شامل می‌شود.

دوری از الکل نیز از دیگر مواردی است که به شما در داشتن شکمی صاف کمک کننده خواهد بود چرا که مصرف الکل می‎‌تواند باعث ایجاد احساس نفخ در معده شود. برای لاغری شکم و پهلوها به منظور پوشیدن لباس شیک یا ساری ابریشمی، حداقل یک هفته بایستی در کنار رعایت سایر موارد از مصرف الکل نیز خودداری کنید.

استرس و اضطراب نیز می‌تواند باعث تولید بیش از حد هورمون خاصی به نام کورتیزول شود که باعث افزایش وزن در ناحیه شکم می‌شود. پس سعی کنید خونسردی خود را همیشه و در همه حال حفظ کنید.

انجام حرکات ورزشی به منظور لاغری شکم و پهلوها

شما با انجام هر یک از حرکات عنوان شده در ادامه مطلب می‌توانید باعث تحریک و سفت شدن ماهیچه‌های مرکزی بدن یا همان شکم و پهلوهای خود در حین سوزاندن کالری شوید.

کرانچ دوچرخه: به پشت دراز بکشید و پاهایتان را کشیده و دست‌ها را در کنارتان قرار دهید. دست خود را پشت سر خود قرار دهید (آنها را در هم قفل نکنید) و سعی کنید شانه‌ها و قسمت بالایی پشت خود را از زمین بلند کنید. همزمان زانوی چپ خود را خم کرده و به سمت سینه بیاورید و آرنج راست خود را به سمت مرکز حرکت دهید. زانوها و آرنج شما باید در وسط یکدیگر قرار گیرند. مکث کنید و سپس پا و دست خود را به نقطه شروع ببرید. همین تمرین را با آرنج و زانوی دیگر نیز انجام دهید.

دراز و نشست: به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید و پاها را محکم روی زمین قرار دهید. هر دو دست خود را پشت سر خود قرار دهید، بدون اینکه گردن خود را بکشید. حالا بالاتنه خود را از روی زمین به سمت زانو بلند کنید. هنگام انجام این کار، تنفس را فراموش نکنید. 2-3 ثانیه نگه دارید سپس به آرامی خود را پایین بیاورید تا به نقطه شروع خود بازگردید.

کرانچ عمودی پا: این ورزش یک تمرین شگفت انگیز برای لاغری شکم و پهلوها است. کرانچ عمودی پا شبیه به کرانچ معمولی است. اما لازم است که پاهای خود را صاف نگه دارید، که باعث می‌شود عضلات شکم سخت‌تر کار کنند و شدت تمرین را افزایش دهید. دراز بکشید و دستان خود را پشت سر خود قرار دهید، پاهای خود را صاف و با زانوهای ضربدری قرار دهید –قسمت‌های شکمی را خم کنید تا سر و شانه ها را از روی زمین بلند کنید -به پشت دراز بکشید -پاها را در تمام مدت در هوا دراز نگه دارید -هنگامی که خم می‌شوید بازدم کنید. وقتی دراز می‌کشید دم را انجام دهید، این کار را 1-3 ست با 12-16 تکرار در روز انجام دهید.

V-ups: به پشت دراز بکشید و دستان خود را پشت سر خود دراز کنید. پاهای شما باید کنار هم باشند و انگشتان پا به سمت هم قرار گیرند. پاهای خود را صاف نگه دارید، آنها را بالا بیاورید و در همان زمان بالاتنه خود را از زمین بلند کنید. در حالی که هسته مرکزی بدن خود را سفت نگه داشتید، انگشتان پا را دراز کنید. خود را پایین بیاورید و به حالت اولیه برگردید.

حرکت فلاتر کیک شکم: به پشت دراز بکشید و پاها را کنار هم قرار دهید و دست‌ها را زیر باسن خود قرار دهید. پای راست خود را کمی بالاتر از ارتفاع باسن از زمین بلند کنید. در همان زمان پای چپ را بلند کنید تا چند اینچ از زمین فاصله بگیرد. پشت شما باید روی زمین باشد. این حالت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، سپس موقعیت پاها را تغییر دهید و یک حرکت بال زدن یا فلاتر انجام دهید. برای اینکه این تمرین چالش برانگیزتر شود، سر و گردن خود را از روی زمین بلند کنید.

تمرین کرانچ توپ: برای انجام این تمرین به منظور لاغری شکم و پهلوها شما به یک توپ ورزشی نیاز دارید. روی توپ دراز بکشید تا هم کمرتان حمایت شود و هم پاهایتان محکم روی زمین قرار بگیرند، دستها را روی سینه یا پشت سر قرار دهید، حال شکم را منقبض کنید و بالاتنه خود را بالا بیاورید و به سمت جلو حرکت دهید، کمرتان را پایین بیاورید، توپ را در طول هر کرانچ ثابت نگه دارید. هنگامی که کرانچ می‌کنید بازدم کنید. وقتی کمر را پایین می‌آورید دم را انجام دهید، این تمرین را  1-3 ست با 12-16 تکرار انجام دهید.

روش‌های پزشکی لاغری شکم و پهلوها

علاوه بر روش‌های طبیعی ذکر شده برای لاغری شکم و پهلوها برخی از روش‌های پزشکی نیز برای تغییر سایز بدن و نه لاغری کل بدن وجود دارند که می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی لاغری موضعی شکم و پهلوها و نیز انتخاب یک پزشک متخصص در این زمینه اقدام به حذف چربی‌های مقاوم به رژیم و ورزش نمایید. از جمله این روش‌ها می‌توان به لیپوماتیک، آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن، دستگاه پال و لیپوست اشاره کرد.

لیپوساکشن برای لاغری شکم و پهلوها

لیپوساکشن یک روش جراحی حذف چربی و به دنبال لاغری شکم و پهلوها است که برای اولین بار در دهه 1980 رایج شد. در طول این عمل، یک جراح زیبایی دارای مدرک معتبر با دقت و ظرافت چربی اضافی را از طریق یک لوله کوچک توخالی به نام کانولا از نواحی شکم و پهلوها خارج می‌کند. هنگامی که جراح کانولا را از میان رسوب چربی شکم حرکت می‌دهد، ساکشن اعمال شده و سلول‌های چربی اضافی را از بین می‌برد و شکل بدن باریک‌تری را ایجاد می‌کند.

آبدومینوپلاستی برای لاغری شکم و پهلوها

گاها مشاهده می‌شود حتی افراد با وزن نرمال و شاخص توده بدنی طبیعی همچنان از شل و آویزان بودن شکم و پهلوهای خود شکایت دارند یکی از بهترین روشها برای لاغری شکم و پهلوها در این افراد جراحی تهاجمی آبدومینوپلاستی است که در آن علاوه بر چربی‌های اضافی نواحی ذکر شده پوست مازاد آنها نیز برداشته شده و شکمی صاف به جا می‌گذارد. در صورتی که قصد جراحی ابدومینوپلاستی دارید می توانید برای اطلاع از هزینه عمل زیبایی ابدومینوپلاستی و دریافت نوبت با مشاورین زیبایی کلینیک شیرنگی تماس حاصل فرمایید.

لیپوماتیک برای لاغری شکم و پهلوها

لیپوماتیک نوعی روش لاغری شکم و پهلوها است که در آن چربی‌های اضافی از نواحی مورد نظر برداشته و می‌توانند به طور همزمان به نواحی دیگری از بدن که نیاز به تزریق چربی دارند تزریق گردند و در نهایت باعث لاغری و تغییر شکل بدن در نواحی تحت درمان ‌شوند. فناوری که در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی استفاده می‌شود تفاوتهای بسیاری با لیپوساکشن دارد. شما با بهره‌مندی از فرایند لیپوماتیک برای حذف موضعی چربی‌های خود با کمترین آسیب بافتی، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر ظریف‌تر پوست و ماندگاری اثر بالاتری مواجه خواهید شد.

برای دستیابی به نتیجه طبیعی‌تر، لیپوماتیک بیشتر با سایر روش‌ها مانند لیفت بدن، بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه، ابدومینوپلاستی یا جراحی‌های پلاستیکی مشابه ترکیب می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که روش لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست زیرا فقط بر اصلاح کانتور بدن و عدم کاهش وزن تمرکز دارد.

جهت اطلاع از هزینه لیپوماتیک سایر نواحی بدن در کلینیک دکتر سعید شیرنگی با مشاورین زیبایی ما تماس بگیرید.

لیپوست برای لاغری شکم و پهلوها

لیپوست نسل جدیدی از دستگاه‌های لیپوماتیک است که تمامی مزایای بادی جت را دارد با این تفاوت که قدرت بیشتری نسبت به دستگاه بادی جت دارد و برای بیماران با چربی بیشتر مناسب است. این روش یکی از جدیدترین روش‌های لاغری شکم و پهلوها است که می‌تواند چربی‌های موضعی بدن را به شدت تخلیه کند.

تکنیک مورد استفاده در روش لاغری با لیپوست، T.L.A در زمان تزریق و تکنیک لرزش (vibration) با استفاده از حرکات رفت و برگشت است. استفاده از این دستگاه نیاز به مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده و همچنین وزارت بهداشت دارد.

استفاده از دستگاه پال برای لاغری شکم و پهلوها

با استفاده از دستگاه پال برای لاغری شکم و پهلوها راندمان عمل افزایش می‌یابد و جراحان در حین لیپوساکشن برقی با نفوذ آسان‌تر و برداشتن بافت چربی بیشتر خستگی کمتری را تجربه می‌کنند. از جمله مزایای استفاده از روش PAL می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کبودی، تورم و ضربه کمتر.
  • افزایش دقت جراح برای پیکرتراشی و کانتورینگ بدن.
  • افزایش راحتی بیمار و بهبود ایمنی فرد.
  • زنده ماندن سلولی بیشتر برای پیوند چربی اتولوگ و تزریق مجدد به نواحی مورد نیاز.
  • به دلیل از بین نرفتن بافت همبند روند بهبودی در این روش لاغری شکم و پهلوها سریعتر است.

برای کسب اطلاع از هر کدام از متدهای ذکر شده برای حذف چربی و لاغری شکم و پهلوها کافیست با کلینیک زیبایی دکتر سعید شیرنگی تماس گرفته و اطلاعات لازم درباره قیمت هر کدام از این روش‌ها را نیز جویا شوید.

منبع: medirip

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا