خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هوای 5 کلانشهر ناسالم و اهواز خطرناک

ایرنا: مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز یکشنبه هوای ۳ کلانشهر ناسالم برای گروه های حساس، یک کلانشهر ناسالم برای تمام گروه ها، یک شهر بسیار ناسالم، دو کلانشهر قابل قبول و یک کلانشهر در وضعیت خطرناک قرار دارد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای اصفهان، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص های ۱۳۲، ۱۴۴ و ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و تهران با شاخص ۱۵۵ ناسالم برای تمام گروه ها و اراک بسیار ناسالم است.

همچنین هوای کلانشهرهای شیراز و تبریز به ترتیب با شاخص های ۸۸ و ۶۶ و کلانشهر اهواز با شاخص ۳۹۶ در شرایط خطرناک قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تبریز، مشهد و شیراز به ترتیب با شاخص های ۶۳، ۹۰ و ۸۷ قابل قبول، کلانشهرهای تهران و کرج با شاخص های ۱۲۳ و ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، اراک با شاخص ۱۶۳ ناسالم برای تمام گروه ها و اهواز با شاخص ۲۴۹ در شرایط بسیار ناسالم قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.    

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا