خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه زجری می‌کشیم از امثال آقای مهدی طائب، ما اصولگراها

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار، در یادداشتی تلگرامی به بهانه‌ی انتشار فایل صوتی حجت الاسلام مهدی طائب نوشت:

انتشار فایل صوتی آقای مهدی طائب که در آن اتهامات و انتساباتی به افراد مختلف ازجمله برخی مقامات وارد شده بود، تکذیب و تصحیح همراه شد.

به گمانم آقای طائب و دیگر افرادی چون او (که یک لیست بلندبالاست) در طول 20ـ30 سال گذشته چنین حرف‌هایی را زده و می‌زنند اصلاً دروغ نمی‌گویند. نه اینکه حرف‌هایشان واقعیت دارد بلکه منظور این است که مطالبی را که مطرح می‌کنند واقعاً باور دارند و هیچ تصوری از غیرواقعی بودن آنها ندارند.

بسیاری از این حرف‌ها موهومات و خیالات و بخش دیگر آن آرزوهایی است که در قالب خبر بیان می‌شود. برخی دیگر مطالبی است که شنیده‌اند اما ناقص و تقطیع‎‌شده مطرح می‌کنند. پاره‌ای دیگر، بازگفت اظهارات شیادانی است که از سادگی این افراد استفاده می‌کنند و حرف‌های خودشان را از زبان اینان بیان می‌کنند.

آقای طائب سرسلسله این جماعت نیست بلکه خود در زنجیره‌ای از افرادی قرار دارد که بارها با حرف‌هایشان هزینه درست می‌کنند و عقلا تصویری جز افراطی‌گری و تندروی و… از آن ندارند. و وقتی فاجعه می‌شود که نام بلندی چون “عمار” بر خود می‌گذارد.

اینگونه مطالب تا وقتی علیه جریان رقیب است، معمولاً واکنشی برنمی‌انگیزد، اما همین که جریان اصولگرا یا مقام مسئولی مورد هدف واقع می‌گردد، شاخک‌ها حساس می‌شود و کار به جایی می‌رسد که درمورد اخیر کار به عذرخواهی و تکذیب می‌رسد. یکی از دوستان اصولگرا متاسفانه او را ابوهریره‌ای نامید که نام عمار بر خود گذاشته. ابوهریره خواندن او همانقدر نارواست که او را عمار بنامند.

تجربه سالهای دور از این حر‌فهای خیالبافانه نشان می‌دهد متأسفانه به افرادی بها داده‌ایم که اگر جدی‌شای نمی‌گرفتیم، امروز خردورزتر شناخته می‌شدیم #مااصولگراها!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا