خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در کنار معلمان معترض و دفاع از مطالبات به‌حق‌شان

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی با عنوان «در کنار معلمان معترض و دفاع از مطالبات به‌حق‌شان» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

«معلمان» از محترم‌ترین و مستضعف‌ترین اقشار جامعه ما هستند. بزرگترین رسالت که تربیت و تعلیم نوباوگان، نوجوانان و جوانان ما است، به عهده آنان واگذار شده؛ در عین حال نسبت به سایر کارمندان در دیگر سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها، کمترین دریافتی را دارند با این که در تعالیم دینی ما مقام معلم با هیچ صنف دیگری قابل قیاس نبوده و اکرام امامان نسبت به معلمان، عبرت‌آموز می‌‎باشد، در کشورهای پیشرفته جهان هم با توجه عقلانیت و تعالیم اهل حکمت و حکومت، معلمان جایگاه والایی از حیث اجتماعی و اقتصادی دارند ولی در کشور ما با همه ادعاهای پیروی از تعالیم معصومان، به این تعالیم و سیره چندان اقتدا نشده است.

مدتی است که این قشر محترم در اجتماعات آرام و مسالمت‌آمیز آن هم در فضای ادارات کل آموزش و پرورش، اعتراضات و خواسته‌‎های معقول و منطقی خود را ابراز می‌دارند و از برگزاری اجتماعات اعتراضی در خیابان‌ها احتراز دارند تا مبادا خدای ناکرده زمام امور از کفشان خارج شود و مورد سوء استفاده و شورش قرار گیرد، و مخالفان بهانه یابند که شما «مزاحم مردم و ترافیک»! شده‌اید؛ با این وجود مسئولان به جای حضور در این تجمعات و شنیدن خواسته‌های آنان و جوابگویی منطقی و اقدام عاجل و اطمینان بخش در راستای برآوردن خواسته‌های صحیح و معقولشان، به ضرب و شتم و دستگیری آنان مبادرت ورزیده یا راضی شده و اخیرا هم وزیر محترم صریح و بدون مجامله و بدون این که راهکار قانونی اعتراض و رساندن فریادشان به مسئولان و مطمئن شدن از شنیده شدن سخن و ترتیب اثر دادن یا قانع کردنشان، ارائه دهد؛ این اجتماعات را که به ظاهر فاقد مجوز قانونی است! خلاف قانون شمرده و شرکت کنندگان را به «اخراج شغلی» تهدید کرده است!

حقیر برای دفاع از این قشر خادم و مظلوم در صدد دادن جوابی به وزیر محترم بودم که با نامه سرگشاده سه تشکل مهم معلمان: «انجمن اسلامی معلمان، سازمان معلمان ایران و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی» خطاب به رؤسای محترم قوای سه گانه در اعتراض به برخوردهای امنیتی با معلمان مطالبه‌گر» مواجه شدم و از دیدن این بیانیه روشنگر، مستدلّ و قاطع مسرور گردیدم.

فرازهای این بیانیه به خوبی مطالبات منطقی فرهنگیان عزیز را تبیین کرده و بر برخورد نادرست وزیر، مسئولان وزارتخانه و نیروهای امنیتی انگشت نهاده است. امیدوارم معلمان عزیز با اتحاد رخنه‌ناپذیر خود در حمایت از این سه تشکل و تحت لوای تدبیر آنان تا رسیدن به مطالبات به حق خود، بر اعتراضات منطقی و مسالمت‌آمیز ادامه داده و اجازه ندهند خنّاسان این اتحاد و همدلی را خدشه‌دار سازند.

در فرازهای مهم این نامه بعد از بیان نقش خطیر معلمان، جواب منطقی به تهدیدگران به برخوردهای امنیتی و تقاضای آزادی معلمان بازداشتی اخیر، به خوبی مطالبات فرهنگیان شماره گردیده که به نظر می‌رسد مهمترین آنها بند 4 یعنی تصویب قانون «سازمان نظام معلمی» به‌سان سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی است. وجود چنین سازمانی که تحت تدبیر و مدیریت خود فرهنگیان متعهد است، می‌تواند این مجموعه را به بهترین وجه در مقابل آفات صیانت کند و مدافع حقوق آنان باشد و لازم است علاوه بر معلمان، دیگر صنوف هم برای ایجاد سازمان نظام خود اقدام کنند و این سازمان‎های صنفی از برترین نهادهای مدنی و نشانه‌ پیشرفت فرهنگی اجتماع است.

امید که این نامه سرگشاده مورد امعان نظر سران محترم قوا واقع شود و قبل از این که این قشر عظیم، محبوب و محترم به ستوه آیند، در راستای برآوردن مطالباتشان اقدام کرده و در صورت وجود موانع از اجابت، به اقناع منطقی آنان همت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا