خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ادعای 4 برابر شدن دریافتی معاونان آموزش و پرورش کذب است»

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هیچ‌کدام از معاونان وزیر آموزش‌وپرورش در مقایسه با افراد مشابه خود در دولت قبل، حقوق ۱۰ میلیونی ندارند.

سید محمد بطحایی با اشاره به برخی شایعات در مورد پرداختی معاونان این وزارتخانه گفت: هیچ‌کدام از معاونان وزیر آموزش‌وپرورش در مقایسه با افراد مشابه خود در دولت قبل به نحوی که از سوی معاون سابق این وزارتخانه عنوان شده است، فیش ۱۰ میلیونی ندارند.

وی با اشاره به این‌که فیش‌های نجومی قابل تسری به همه مدیران نیست، بیان کرد: فیش‌های حقوقی که در یک تا دو ماهه اخیر مطرح‌شده گاه ناجوانمردانه مورد سوءاستفاده اغراض سیاسی قرار می‌گیرد چنانکه بیان‌ شده بود در آموزش‌وپرورش نیز ‌چنین مواردی وجود دارد و معاونان وزیر ۱۰ میلیون دریافت می‌کنند در واقع هیچ‌یک از معاونان وزیر (به غیر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها) حقوق ۱۰ میلیونی ندارند و بالاترین حقوق آنها کمتر از پنج میلیون در سال جاری است.

بطحایی ادامه داد: این‌که گفته بودند در دولت قبل دریافتی معاونان دو و نیم میلیون بوده و اکنون به ۱۰ میلیون رسیده و چهار برابر شده است، کذب است.

وی متذکر شد: قبول داریم که تبعیض در آموزش‌وپرورش بحث درستی است و تمام کسانی که در آموزش‌وپرورش حضور دارند تفاوت با دستگاه‌های دیگر را حس می‌کنند و این رویه درست نیست و دولت وظیفه دارد تفاوت بین بخش‌های مختلف را کاهش دهد و این‌گونه نباشد که معلم در آموزش‌وپرورش با همه اهمیتی که کار او دارد کسری از یک دوازدهم و یک‌بیستم کارکنان مشابه خود در ادارات دیگر را دریافت کند.

بطحایی ابراز داشت: تفاوت در مورد مزایایی است که خارج از حکم درج می‌شود و من به‌عنوان معاون مالی و اداری وزارتخانه در جلسات مختلف طرح کردم چرا باید معلمی که در روستا است با هزینه خود ایاب و ذهاب کند در حالی که بسیاری از دستگاه‌ها یا هزینه را پرداخت می‌کنند یا وسیله را در اختیار قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دولت یازدهم به دنبال کاهش این فاصله است اما به صفر رساندن آن در زمان کوتاه ممکن نیست و در حال کاهش تدریجی این مصادیق هستیم و امید داریم کاهش فاصله‌ها با سرعت بیشتر انجام شود تا این کدورتی که در ذهن و جان معلمان وجود دارد رفع شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا