خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله امجد: با دین بازی می کنیم

مراسم آخرین شب از لیالی قدر در مجتمع آموزشی روشنگر با حضور آیت الله امجد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این استاد اخلاق در جملاتی کوتاه تاکید کرد: همه گناهکاریم، همه باید توبه کنیم. از خداوند طلب عافیت کنیم. با اسلام و اهل بیت فاصله گرفته ایم. با دین بازی می کنیم.
وی تاکید کرد: بدترین خیانت، خیانت به اعتقادات و دین مردم است. جوان ها دین گریز و دین ستیز شده اند؛ ما مقصریم.
در ادامه ی مراسم، وصیت نامه ی حضرت علی علیه السلام توسط محمد حسین رحیمی قرائت شد. سپس وی در شرح فرازی از وصیت نامه درباره ی امر به معروف و نهی از منکر، به حدیثی از امیر المومنین اشاره کرد که : اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید بدترین شما بر شما مسلط می شود و دعاهایتان مستجاب نمی شود.
او همچنین ضمن تاکید بر ضرورت وجود امر به معروف و نهی از منکر، به شرح  احادیثی از پیامبر اکرم در  مورد وارونه شدن معروف و منکر، حلال و حرام، خائن و امین، صادق و دروغ گو در آخرالزمان پرداخت.
وی همچنین طبق احادیث حضرت علی (ع) به ذکر شرایط متعدد معرفتی، رفتاری و شخصیتی امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و در پایان نتیجه گیری کرد که وظیفه ی مردم نظارت عمومی بر اساس مصلحت عمومی جامعه است.
این محقق آثار علامه طباطبایی افزود: علامه طباطبایی در تفسیر سوره ی آل عمران، عدم اختصاص قوه مجریه به گروهی خاص را وجه تمایز حکومت اسلامی از حکومت دیکتاتوری ذکر می کند.
در پایان مراسم، آیت الله امجد گفت: مسوولین! به وضع مردم رسیدگی کنید. مردم خوبی داریم. نوکر مردم باشید وگرنه آن دنیا نمی توانید جواب بدهید. نظارت بر قوای سه گانه و خصوصا دادگستری حق و وظیفه ی مردم است.
وی تاکید کرد: رسانه ها باید در دست مردم و آزاد باشد. اگر از انتقاد بدمان بیاید مشرکیم.
مراسم با بر سر گرفتن قرآن توسط آیت الله ابطحی به پایان رسید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا