خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قضات اسپانیایی خواهان آزادی همتایان ترک‌شان شدند

نمایندگان انجمن های ‘قضات برای دموکراسی’ و اتحادیه ‘پیشرو دادستان ها’ اسپانیا در دیدار با سفیر ترکیه در مادرید ، از وی خواستند برای آزادی همتایان ترک که پس از کودتای نافرجام بازداشت شدند، میانجیگری کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، این دو نهاد اسپانیایی روز سه شنبه در نامه ای که به «عمر انهون» تحویل دادند، خاطرنشان ساختند که پس از رویداد های اخیر در کشور ، شورای عالی قضات و دادستان ها، دو هزار و 745 نفر قاضی و دادستان را برکنار کرده و دست کم 200 نفر آنها دستگیر و زندانی شدند .

انجمن های قضایی در این نامه اعلام کردند قضات ترک بلافاصله پس از کودتا نافرجام برکنار و یا بازداشت شدند، و این امر می تواند این شائبه را بوجود آورد که اقدامات دولت ترکیه با قصد قبلی و سناریوی از پیش طراحی شده بوده است.

«ایگناسیو گنزالس» سخنگوی قضات برای دموکراسی پس از دیدار با سفیر ترکیه ، در مصاحبه ای مطبوعاتی با خبرنگاران تصریح کرد که وی در این جلسه خواهان ‘ارزیابی سیاسی’ وقایع نبوده بلکه تقاضا کرده که به حاکمیت قانون و تضمین های فردی قضات و دادستان ها احترام گذاشته شود.

وی به نقل از سخنان سفیر گفت که، قضات و دادستان های مذکور از مدت زیادی تحت پیگیری بودند و پس از کودتا بود که تصمیم گرفته شد که آنها را تعلیق کنند.

از سوی دیگر ، «کارلوس گارسیا بررو» معاون اتحادیه پیشرو دادستان ها خاطرنشان ساخت که به گفته سفیر ، آزادی قضات بستگی به مقامات قضایی ترکیه دارد اما متعهد شد که قضات اسپانیایی را از سرنوشت همتاهای ترکشان مطلع سازد .

قضات و دادستان های اسپانیایی همچنین از سفیر ترکیه خواستند که به دولت خود یادآوری کند که این کشور با امضای کنوانسیون اروپایی حقوق های اساسی و آزادی های عمومی ، متعهد به احترام به استقلال قضایی و تفکیک قوا هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا